בית המשפט קבע: הדיונים במשפט נתניהו יתקיימו יומיים בשבוע בשל המלחמה

בית המשפט המחוזי בירושלים יצמצם את ימי הדיונים בתיק 4000 לנוכח אילוצי המלחמה, כך שיתקיימו בימי שני ושלישי בלבד • השופטים ציינו כי נשקלה האפשרות להתחיל בשמיעת הראיות בתיקי 1000 ו-2000, אך לנוכח התנגדות בא-כוחו של נתניהו, בשלב זה לא יתקיימו דיונים במקביל

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

הפרקליטות לא התנגדה, ובית המשפט המחוזי בירושלים יצמצם את ימי הדיונים בתיק 4000 לנוכח אילוצי המלחמה - כך נקבע בהחלטת המותב שדן בתיקי האלפים הבוקר (ג'). השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם נעתרו לבקשה שהגיש בא-כוחו של שאול אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, וקבעו כי הדיונים בתיק יתקיימו במשך יומיים מדי שבוע, ולא יותר מכך. ימי הדיונים יהיו שני ושלישי. בהתאם לכך, הדיון שנקבע למחר (ד') בוטל.

אחרי חודשיים: משפט נתניהו יתחדש; מי צפוי להעיד?
הקביעה של בית המשפט שעשויה לעלות לקבלנים מאות מיליוני שקלים

השופטים ציינו כי לנוכח צמצום ימי הדיונים בתיק 4000, שעוסק כזכור במערכת היחסים שבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבכירי מערכת אתר וואלה, נשקלה האפשרות להתחיל בשמיעת הראיות בתיקי 1000 ו-2000; אולם לנוכח התנגדות בא-כוחו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, בה צוין כי צוות ההגנה אינו ערוך לכך, בשלב זה לא יתקיימו דיונים במקביל. יחד עם זאת, צוין כי על הצדדים להיות מוכנים לשמיעת הראיות בתיקים הללו ברגע שתסתיים העדת העדים בתיק 4000, כפי שתוכנן ממילא. 

יוזכר כי הדיון האחרון בפרשת וואלה התקיים בספטמבר, אז יצאו בתי המשפט לפגרת חגים שממנה שבו למעשה רק השבוע, עם סיום ההכרזה על מצב חירום מיוחד בערכאות.

כן יוזכר כי בהליך שבו נדרש בית המשפט העליון לשאלה אם ראש ממשלה יכול לכהן כאשר מנוהלים נגדו הליכים פליליים, וקבע כי אין מניעה חוקית לכך, טען נתניהו כי לא תהיה לדברים כל השפעה אלה על אלה.

*** חזקת חפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הורשע, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.