ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דובר צה"ל פרסם שמות חמישה חללים והודיע על פציעת 15 חיילים

שמותיהם של חמישה חללי צה"ל הותרו לפרסום • החות'ים: "נחסום מעבר לכל כלי שיט שבדרך לישראל, מכל מדינה" • נתניהו: "ישראל תמשיך במלחמה הצודקת לחיסול החמאס" • גלנט בצפון עזה: "נגיע לצמרת חמאס" • צה"ל חיסל חוליית מחבלים בבית ספר בשוג'אעייה ותקף מפקדה של חיזבאללה • בבארי הודיעו: סהר ברוך נרצח בשבי חמאס • עדכונים שוטפים

הפעילות הקרקעית של כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
הפעילות הקרקעית של כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

22:01 - מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף אתרים צבאיים ועמדות שמהן בוצעו שיגורים לישראל. "מטוסי קרב תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון", מסר צה"ל. "מטוסי הקרב של חיל האוויר השלימו תקיפה בלבנון ובה תקפו מטרות של חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו - כמה עמדות צבאיות שמהן בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון ותשתיות טרור נוספות".

20:55 - ראשי המועצות בעוטף: שוקלים להחרים את ישיבת הממשלה

ראשי המועצות בעוטף שוקלים להחרים את ישיבת הממשלה מחר שעוסקת בשיקום העוטף. הסיבה - ראשי המועצות דורשים סיוע לכל היישובים לפי צרכים ולא לפי קו של 7 ק"מ מעזה. ראשי המועצות דורשים שכל היישובים יטופלו במנהלת תקומה באופן דיפרנציאלי. בנוסף הם דורשים שהממשלה תתחייב לחוק מיוחד לעוטף בטווח הזמן הקרוב, ולא בעוד 3 חודשים כפי שהוצע. 

20:44 - דובר צה"ל: "מתוך חקירות המחבלים עולה - הנהגת החמאס מתכחשת למציאות"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה כי מתוך חקירות המחבלים שנכנעו עולה כי מצב פעילי החמאס בשטח - קשה. "הנהגת חמאס מתכחשת למציאות. הפעילים מתלוננים שההנהגה מנותקת ורווחת התחושה שלהנהגת חמאס שנמצאת בתת-הקרקע לא אכפת מהתושבים שמעל לקרקע". 

על החטופים והשבויים אמר הגרי: "צה"ל והשב"כ ימשיכו לפעול כדי להשיב את 137 החטופים, וגם את הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד הביתה. להשיב את כולם הביתה".

20:15 - חטופים ששבו מהשבי דיברו בעצרת לשחרור החטופים

סרטונים של כמה מהחטופים ששוחררו מהשבי הוקרנו בעצרת לשחרור החטופים. מרגלית מוזס בת ה-77 ששוחררה משבי החמאס סיפרה: "בשבת של 7 באוקטובר הורידו אותי למנהרה. לקחתי איתי את מכשיר הנשימה כדי שאוכל לישון, אחד שהיה שם התעצבן עליי ולקח ממני את המכשיר. אמרתי לו שזה החמצן שלי, ודיברתי איתו בערבית. הוא הבין בדיוק - אבל לא היה לו אכפת".

20:00 - נתניהו: "ישראל תמשיך במלחמה הצודקת לחיסול החמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מאוד מעריך את העמדה הנכונה שארצות הברית נקטה במועצת הביטחון של האו"ם. גם מדינות אחרות צריכות להבין שאי אפשר מצד אחד לתמוך בחיסול של החמאס, ומצד שני לקרוא להפסקת המלחמה שתמנע את חיסול החמאס. לכן ישראל תמשיך במלחמה הצודקת לחיסול החמאס ולהשגת שאר מטרות המלחמה שהצבנו".

19:55 - שר הביטחון ללוחמי מילואים בצפון עזה: "נגיע לצמרת חמאס. אין דבר שיכול לעצור את צה"ל"

שר הביטחון יואב גלנט נכנס היום לצפון רצועת עזה ונפגש שם עם מפקדים ולוחמים מגדוד המילואים 969 של אוגדת עזה שפועלים באזור בית חאנון. "יש הצלחות מאוד גדולות נגד החמאס, ויש לזה ביטויים מאוד מובהקים", אמר גלנט ופירט. "אלפי מחבלים הרוגים, מאות מפקדים ברמות השונות, ממח"טים ומטה, ואנחנו גם נגיע לצמרת ההנהגה של הארגון הזה. בתשתיות - מנהרות, תשתיות אמל"ח, מחסני תחמושת, הוציאו מאות מחשבים עם חומר מודיעיני, וכמובן חדרי קשר וחמ"לים, וכל מה שאתם רוצים. מה שמבדיל בין ההישג מול כל גדוד ברצועה, מהצפון ועד הדרום, לבין זה שהוא מחוסל, מותנה רק בדבר אחד - במה שצה"ל יעשה. אין איראנים, ואין חיזבאללה, ואין פיצול בחברה הישראלית, אין את כל החלומות שלהם". 

19:45 - הרמטכ"ל: "רואים מחבלים שנכנעים"

הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע הערב להדלקת נר שלישי של חנוכה עם חיילי ומפקדי קדמית חטיבת הנח"ל בסדיר ובמילואים. "אנחנו רואים מחבלים שנכנעים, סימן להתפרקות של המערכת, סימן שצריך ללחוץ יותר חזק", אמר הרמטכ"ל.

18:35 - דובר צה"ל הודיע על פציעתם של כמה חיילים: לוחם מגדוד 53 בעוצבת ברק 188 שנפצע קשה אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. קצין ושני לוחמי צה"ל מגדוד ההנדסה 603 בעוצבת סער מגולן 7, שנפצעו קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה, קצין וצוער מגדוד גפן בבה"ד 1 שנפצעו קשה אתמול בקרב בצפון רצועת עזה, ושני לוחמי צה"ל במילואים שנפצעו קשה אתמול כתוצאה מירי לעבר מוצב צה"ל משטח לבנון אתמול.

עוד נפצעו היום לוחם מסיירת גולני במצב קשה בקרב בצפון רצועת עזה, קצין במילואים מיחידה 6017 של חיל הרפואה נפצע קשה ברצועת עזה, לוחם במילואים מגדוד 93 בחטיבת כפיר נפצע קשה היום בקרב בצפון רצועת עזה ומפקד מחלקה ומפעיל צמ״ה מגדוד 93 בחטיבת כפיר נפצעו קשה בצפון רצועת עזה. בנוסף, שני לוחמי מילואים מגדוד 79, חטיבה 14, נפצעו קשה היום בקרב במרכז רצועת עזה.

18:32: דובר צה"ל פרסם שמות של חמישה חללי צה"ל

רס״ר (מיל') ליאב אטיה, בן 25, מבאר שבע, לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס״ר (מיל') עמרי בן שחר, בן 25, מגבעתיים, לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמל מאור כהן איזנקוט, בן 19, מאילת, לוחם בגדוד 12, חטיבת גולני, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ״ר יונתן דין חיים, בן 25, מרמת גן, לוחם בגדוד הנדסה 603, עוצבת סער מגולן (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ"ר חיים מאיר עדן, בן 20, מרחובות, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני, נפטר מפצעיו היום (ש') לאחר שנפצע ב-07.10.2023 באורח קשה.

18:05 - החות'ים באיום על ספינות שבדרכן לישראל, הפת"ח הכריז על שביתה

דובר הצבא החות'י הודיע: "נחסום מעבר לכל כלי שיט שמתכוון להגיע לישראל, מכל מדינה". הדובר איים על החברות ש"משתפות פעולה" עם ישראל: "כל ספינה היא מטרה לגיטימית", והוסיף: כל ציוד יועבר קודם כל לעזה. במקביל, על רקע המדיניות של ארצות הברית והשימוש בזכות הווטו במועצת הביטחון של האו"ם, ארגון הפת"ח הכריז על שביתה כללית בגדה ביום שני.

17:50 שופט ליגת העל ניב שטייף נפצע קשה מפגיעת נ"ט בצפון הארץ אמש

איגוד השופטים הודיע כי שופט ליגת העל בכדורגל ניב שטייף, חייל מילואים, נפצע קשה אמש מירי נ"ט ליישובים בצפון. הוא פונה לביה"ח רמב"ם, שם עבר ניתוחים ארוכים ומורכבים וכרגע מצבו מוגדר יציב. "ניב, שופט צעיר ומבטיח ובחור חסון וחזק, ואנו בטוחים ומתפללים שיידע להתגבר על הפציעה ולהמשיך את מסלול חייו, האישיים והמקצועיים", מסרו באיגוד השופטים.

17:23 - מחבלי חמאס חוסלו בפשיטה של גדוד 12 על מסגד ששימש כתשתית טרור בח'אן יונס

דובר צה"ל הודיע כי לוחמי אוגדה 98 וחיל האוויר ממשיכים בלחימה בח'אן יונס, וכי בפשיטה של גדוד 12 על מסגד ששימש את חמאס כתשתית טרור, חוסלו מחבלים רבים. "בפשיטה על מסגד שהכיל תשתיות טרור של חמאס ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של גדוד 12 חיסלו חוליית מחבלים. 

"במהלך הפעילות מטען התפוצץ סמוך לכוחות, ומיד לאחר מכן מכלול האש החטיבתי הכווין כמה תקיפות מהירות במרחב", ציינו בדובר צה"ל ופירטו: "מסוק קרב חיסל כמה מחבלים שארבו לכוחות על גג המסגד, כמה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה ומחבלים נוספים ששהו במרחב. לבסוף, מטוס קרב השמיד את המסגד ואת מערכת התשתיות התת-קרקעיות שמתחתיו".

בדובר צה"ל הוסיפו כי לוחמי יחידת מגלן זיהו אמש שלושה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה במרכז ח'אן יונס ושיגרו טיל RPG לעבר הכוחות. "הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו את המחבלים. בהמשך, הכוחות הכווינו כלי טיס מאוישים מרחוק והם חיסלו מחבלים נוספים שזוהו במרחב והשמידו כמה פירי מנהרות".

"לוחמי יחידת דובדבן איתרו הלילה מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס עם כמה מחבלים שתכננו לארוב לכוחות, הלוחמים יצאו למתקפה על המבנה ומטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים סמוך לכוח", המשיכו בדובר צה"ל. "ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי חיסלו מחבלים, פעלו לאיתור פירי מנהור רחבים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו מצבורים של אמצעי לחימה רבים. הבוקר, במבצע חטיבתי, הותקפו תשתיות טרור, עמדות שיגור נ"ט ומבנים המשמשים למסתור של מחבלי חמאס באמצעות מסוקי ומטוסי קרב של חיל האוויר".

17:01 - צה"ל תקף מפקדה מבצעית של חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה על שיגורים לעבר מדינת ישראל מוקדם יותר היום", ציינו בצה"ל. "בנוסף, זוהו לפני זמן קצר כמה שיגורים משטח לבנון לעבר כמה מרחבים בצפון הארץ, צה"ל תקף באש את מקורות הירי". 

15:46 - האזעקות בגליל המערבי - נפילה בשטח פתוח באזור אלקוש וירי לבירנית; צה"ל תוקף בלבנון

אחרי האזעקות שהופעלו בגליל המערבי, שיגור אחד מלבנון נפל בשטח פתוח בסביבת אלקוש. במקביל, בוצע ירי מלבנון למרחב בירנית, ללא נפגעים. צה"ל מגיב בירי ארטילרי למקורות הירי.

15:37 - ראש האופוזיציה לפיד בתגובה לדיון במועצת הביטחון של האו"ם: "איך אנחנו יודעים שזו אנטישמיות? כי אין שום הסבר הגיוני אחר"

אחרי שהצעת ההחלטה על הפסקת אש נפלה במועצת הביטחון של האו"ם רק בעקבות הווטו האמריקני ולמרות הרוב המובהק, ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לדברים והעביר ביקורת על מזכ"ל האו"ם גוטרש: "מזכ"ל האו"ם לא הפעיל את סעיף 99 כבר עשרות שנים. הוא לא הופעל נגד סוריה, חצי מיליון נרצחים, נגד קונגו, 4 מיליון נרצחים, נגד סודן, 450 אלף נרצחים, נגד רוסיה, עשרות אלפים הרוגים ומיליוני פליטים מאוקראינה".

"רק כשישראל מנסה להגן על עצמה אחרי שהילדים שלנו נרצחו באכזריות בידי ארגון טרור, פתאום מזכ"ל האו"ם מתעורר מפעיל נגדנו את הסעיף", המשיך. "איך אנחנו יודעים שזו אנטישמיות? כי אין שום הסבר הגיוני אחר".

15:28 - אזעקות בגליל המערבי

אזעקות הופעלו באלקוש שבמועצה האזורית מעלה יוסף.

15:18 - תיעוד: אנשי חמאס מכים אזרחים עזתים בשכונת שג'אעיה ולוקחים שקי ציוד הומניטרי שהוכנסו לרצועת עזה

בתיעוד שחשף דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי נראים אנשי חמאס מכים אזרחים עזתים בשכונת שג'אעיה ולוקחים מהם ציוד הומניטרי שהוכנס לרצועת עזה.

פעילי חמאס נראים מעמיסים את הציוד על רכב חמאס, מכים את האזרחים ונוסעים לאתר מזוהה חמאס. "ארגון הטרור חמאס מונע מתושבי עזה מזון וציוד ומתעל אותם לאנשיו וצרכי הטרור שלו", הדגיש אדרעי. "מנהיגי חמאס מנותקים מתושבי עזה וסבלם. חמאס הוא האויב של תושבי הרצועה".

15:10 - נפילות באזור ראש הנקרה, צה"ל תוקף בלבנון

זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב ראש הנקרה, כמה מהם נפלו בשטחים פתוחים - ללא נפגעים. צה"ל השיב בארטילריה למקורות הירי.

14:29 - דובר צה"ל בערבית חושף: חמאס ירה מטח רקטות מתוך אזור הומניטרי בדרום הרצועה

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי חשף כי מטח הרקטות שנורה אתמול מעזה למרכז הארץ שוגר מהאזור ההומניטרי אל-מוואסי שבדרום הרצועה, כ-20 מטרים מבית ספר. "פגזי הרקטות נפלו בתוך שטח הרצועה וסיכנו את חייהם של עזתים רבים", אמר.

14:00 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום הופעלו בניר עוז ובמגן שבעוטף עזה.

13:30 הותר לפרסום: בובת ילדים שבתוכה נשק צלפים ותחמושת נמצאה בתוך בית ספר בעזה

במהלך פעילות של לוחמי חטיבה 551 אתמול בשטח בית ספר בעזה, נמצאה בובת דובי שהוסוו בתוכה נשק צלפים ותחמושת. בנוסף, בבית ספר סמוך נמצאו אמצעי לחימה שהוסתרו בתוך כיתות לימוד, חלקם אף הוחבאו בשקיות של אונר"א.

13:05 - קיבוץ בארי הודיע על הירצחו של סהר ברוך בן ה-25 בשבי חמאס בעזה

סהר בן ה-25, סטודנט להנדסת באוניברסיטת בן גוריון, נחטף ב-7 באוקטובר ונרצח במהלך שהותו בשבי. גופתו מוחזקת עדיין בידי חמאס בעזה.

12:59 - כוחות הביטחון עצרו 8 מבוקשים באיו"ש; חוסל המחבל שביצע שלשום ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לחורסה בחטיבת יהודה

שמונה מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ברחבי יהודה ושומרון בפעילות משותפת של לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב. לוחמי גדוד 7018 פעלו למעצר מחבל שביצע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לכפר חורסה ביום חמישי. בעת המעצר, המחבל ניסה לתקוף את הכוחות בסכין, וחוסל על ידם. בביתו של המחבל נמצאה צוואה. לוחם צה"ל נפצע בינוני בתקיפה ופונה לטיפול רפואי.

12:50 - צה"ל תוקף בלבנון בתגובה לירי

אחרי שזוהו מספר נפילות בשטחים פתוחים באזור מטולה, צה"ל תוקף את מקורות הירי בלבנון.

12:26 - הצנזורה התירה לפרסום: אמש במהלך הירי מעזה לעבר יישובי המרכז - מטוס תועד נוחת בנתב"ג על רקע היירוטים של כיפת ברזל

12:19 - מספר רקטות שוגרו בלבנון ונפלו בשטחים פתוחים

אחרי האזעקה במשגב עם: מספר רקטות שוגרו מלבנון - נפילות בשטחים פתוחים ליד מטולה.

12:15 - דובר צה"ל בערבית לתושבי שכונות בצפון הרצועה: התפנו למחסות ממערב לעיר עזה

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי, קרא גם היום לתושבי ג'באליה, שג'אעיה, זייתון והעיר העתיקה בעזה - להתפנות למחסות ממערב לעיר עזה. צוין בהודעתו כי ציר סלאח א-דין סגור לתנועה, ושזו תתאפשר ממערב לח'אן יונס. בנוסף, אדרעי הודיע על הפוגה טקטית-זמנית בלחימה בין השעות 10:00-14:00 במערב רפיח.

12:19 - מספר רקטות שוגרו בלבנון ונפלו בשטחים פתוחים

אחרי האזעקה במשגב עם: מספר רקטות שוגרו מלבנון - נפילות בשטחים פתוחים ליד מטולה.

12:15 - דובר צה"ל בערבית לתושבי שכונות בצפון הרצועה: התפנו למחסות ממערב לעיר עזה

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי, קרא גם היום לתושבי ג'באליה, שג'אעיה, זייתון והעיר העתיקה בעזה - להתפנות למחסות ממערב לעיר עזה. צוין בהודעתו כי ציר סלאח א-דין סגור לתנועה, ושזו תתאפשר ממערב לח'אן יונס. בנוסף, אדרעי הודיע על הפוגה טקטית-זמנית בלחימה בין השעות 10:00-14:00 במערב רפיח.

12:03 - אזעקות בגליל העליון

אחרי 10 שעות וחצי: אזעקות הופעלו באזור משגב עם שבגליל העליון.

11:59 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום הופעלו בכפר עזה שבעוטף.

11:50 - בחודש הקרוב: תמונות החטופים יוקרנו בטיימס סקוור

במסגרת פרוייקט "מאירים את העולם בכתום" שיזם משרד החוץ, תמונתיהם של החטופים יוקרנו בטיימס סקוור בניו יורק במשך חודש.

11:46 - חיזבאללה הודיע על חיסול פעיל נוסף של הארגון בלבנון

ארגון הטרור הודיע על חיסולו של חסן כמאל סרור בתקיפה שמיוחסת לצה"ל בכפר עיתא א-שעב שבדרום לבנון, הלילה. מתחילת המלחמה, ארגון הטרור הצהיר על 98 הרוגים משורותיו.

11:25 - מגדל הפירמידה בסן פרנסיסקו הואר בכתום - בקריאה לשחרור את משפחת ביבס משבי חמאס

מגדל הפירמידה בסן פרנסיסקו הואר בכתום, בגובה 260 מטרים, כתזכורת לכך שכפיר בן ה-10 חודשים, אריאל בן ה-4 והוריהם שירי וירדן ביבס, נמצאים בשבי חמאס כבר 64 ימים.

11:14 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום הופעלו בניר יצחק שבעוטף עזה.

10:32 - רויטרס: 3 פעילי חיזבאללה חוסלו אתמול בתקיפה ישראלית בסוריה

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות, שלושה מפעילי ארגון הטרור חיזבאללה חוסלו במתקפת מל"ט ישראלית באזור קונטרה שבסוריה.

10:06 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות חמאס בעזה, כוחות קרקעיים המשיכו בלחימה

לוחמי כפיר הפועלים ברצועת עזה חיסלו חוליית מחבלים בתוך בית ספר בשכונת שג'אעיה. במקום אותרו גם רובים מסוג קלצ'ניקוב ורימונים. במקביל, לוחמי כוח שריון מצוות הקרב החטיבתי של הצנחנים השמידו פיר תת-קרקעי בתוך שכונת שג'אעיה, וכן איתרו פיר נוסף ובו אמצעי לחימה ומעלית.

עוד במהלך הלילה, כוחות מצוות הקרב של חטיבת גולני זיהו חוליית מחבלים חמושים בטילי נ"ט שהתקדמו לכיוונם. הכוחות הכווינו למקום מסוק קרב של חיל האוויר שחיסל את החולייה מהאוויר. בנוסף, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 פעלו במרחב בית חאנון ותקפו פעילים שירו לעברם מתוך מסגד ומתוך בית ספר של אונר"א.

10:03 - צבע אדום בעוטף עזה

אחרי כ-6 שעות של שקט בעוטף, אזעקות צבע אדום הופעלו בקיבוץ מגן שבמועצה האזורית אשכול.

09:59 - דיווחים פלסטיניים: חוסל קצין מיחידת יחסי הציבור של משטרת חמאס

הפלסטינים מדווחים כי במהלך הלילה חוסל איאד א-טהראווי, קצין בדרגת סגן-אלוף מיחידת יחסי הציבור של משטרת חמאס, בתקיפה על בית משפחתו ברפיח.

08:37 - צה"ל תקף בלילה שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בהן מספר מפקדות מבצעיות ששימשו את הארגון. כמו כן, לאחר שזוהו מספר שיגורים לשטח ישראל, צה"ל הגיב באש לעבר מקורות הירי.

07:59 - צעירה יהודייה הותקפה בלונדון על ידי שתי נשים

משטרת לונדון פתחה בחקירת פשע שנאה אפשרי לאחר שצעירה יהודייה בת 20 הותקפה ונשדדה באלימות על ידי שתי נשים בשכונת סטמפורד היל שבצפון בירת אנגליה. צילומי התקרית הופצו ברשת על ידי קבוצת השמירה השכונתית "שומרים". לפי דיווח ב"גרדיאן", הנשים נמלטו מהמקום לאחר התקיפה. האישה נחבלה, אך לא נזקקה לפינוי לבית החולים.

07:40 - דיווחים על הפצצות מתמשכות בח'אן יונס

אל-ג'זירה מדווחת על הפצצות ישראליות מתמשכות בשכונות המזרחיות של העיר ח'אן יונס.

04:02 - צבע אדום בניר עם ובמפלסים

בשעה 4:02 נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי העוטף ניר עם ומפלסים, ובשעה 3:21 נשמעו אזעקות בעלומים ונחל עוז. לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

3:45 - שגריר ארה"ב באו"ם רוברט ווד אמר שהפסקת אש קבועה כעת, לפני פירוק חמאס, "תזרע זרעים של סכסוך עתידי".

עם הטלת הווטו במועצת הביטחון של האו"ם, ארה"ב צידדה בטענת ישראל כי סיום המלחמה לפני פירוק חמאס והורדתו מהשלטון ברצועת עזה רק יבטיח שהסכסוך יתפרץ שוב בעתיד וכי יהיו עוד פיגועים נגד ישראל כמו זו באוקטובר. השגריר רוברט ווד, המייצג את ארה"ב, אמר למועצה כי הפסקת אש מיידית ובלתי מותנית "לא רק לא מציאותית אלא מסוכנת. היא תשאיר את חמאס מסוגל להתארגן מחדש ולחזור על מה שעשה ב-7 באוקטובר".

3:40 - דיווח בניו יורק טיימס: ממשל ביידן מפעיל לחץ על ישראל "לעשות יותר" כדי להגן על תושבי עזה

03:21 - צבע אדום בנחל עוז ובעלומים שבעוטף עזה

02:00 - שגרירת בריטניה באו"ם, ברברה וודוורד, הסבירה את ההחלטה להימנע מהחלטת האו"ם הדורשת הפסקת אש הומניטארית מיידית בעזה

לדבריה, בריטניה תומכת ב"הפוגות נוספות וארוכות יותר" כדי לקבל סיוע לפלסטינים ולאפשר שחרור של חטופים ישראלים. עוד היא טענה בפני המועצה לביטחון של האו"ם כי "איננו יכולים להצביע בעד החלטה שאינה מגנה את הזוועות שביצע חמאס נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע", והוסיפה: "הקריאה להפסקת אש מתעלמת מהעובדה שחמאס ביצע פעולות טרור ועדיין מחזיק אזרחים חטופים".

01:45 - האו"ם: עזה קרובה ל"התמוטטות מלאה"

הדברים נאמרו על רקע הטלת הווטו של ארה"ב על ההחלטה לקרוא להפסקת אש הומניטרית בעזה.

01:29 - אזעקות במלכיה שבגליל העליון

חמישה שיגורים בוצעו מלבנון לעבר הגליל העליון - לא ידוע על נפגעים.

00:07 - צה"ל תקף עמדת חיזבאללה מאוישת בלבנון

צה"ל תקף אמש עמדת תצפית מאוישת של חיזבאללה. הכוחות זיהו מחבלים ששהו בעמדת שיגור נ"ט, שממנה בוצע אמש ירי לשטח ישראל - ותקפו את החולייה.

22:50 - ארה"ב הטילה וטו על ההצעה להטל הפסקת אש מיידית בעזה

ארה"ב הטילה וטו על ההצעה לקרוא ל"הפסקת אש הומניטרית" בעזה. זאת, לאחר שההצעה עברה ברוב של 13 מדינות מתוך 15 החברות במועצת הביטחון של האו"ם. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דחק במדינות לתמוך בהחלטה דקות לפני ההצבעה: "תושבי עזה מביטים אל התהום. אני קורא למועצת הביטחון להביא להפסקת אש הומניטרית בעזה".

22:05 - דיווח ברויטרס: ממשל ביידן ביקש מהקונגרס לאשר לספק לישראל 45 אלף פגזי טנקים

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12