עוד עזיבה משמעותית ברשת 13: המנכ"ל יורם אלטמן ביקש לסיים את תפקידו

לפי ההודעה, ההחלטה על סיום העסקתו של אלטמן התקבלה בהסכמה משותפת בין הצדדים • בהודעה לא פורטו הסיבות לעזיבתו • אלטמן יישאר בתפקידו עד למנוי מחליף ותום החפיפה

יורם אלטמן, מנכ''ל רשת 13 הפורש / צילום: נעה ניר
יורם אלטמן, מנכ''ל רשת 13 הפורש / צילום: נעה ניר

מנכ"ל רשת 13, יורם אלטמן, ביקש מדירקטוריון רשת 13 לסיים את תפקידו, כך לפי הודעת דירקטוריון רשת. לפי ההודעה, ההחלטה על סיום העסקתו של אלטמן התקבלה בהסכמה משותפת בין הצדדים. אלטמן יישאר בתפקידו עד למנוי מחליף ותום החפיפה.  

בין נסראללה לאסקפיזם: הדילמות של ערוצי הטלוויזיה בזמן המלחמה 
אחרי שנה בלבד: גאולה אבן-סער עוזבת את רשת 13

אלטמן כיהן כחבר בדירקטוריון רשת 13 והפך למנכ"ל הערוץ ב-2022, תחילה כממלא-מקום ואז כמינוי קבוע. בתקופה ניהולו הוא ניסה לייצב את הספינה המטלטלת כשרבים עזבו באותה התקופה, ונתוני הרייטינג נחלשו במיוחד. 

בתקופה הזו אלטמן ניסה לחזק את הערוץ עם תכנים שיהיו על המדף כדי שיהיה אפשר להחזיר תחרות למובילת הקטגוריה, קשת 12, ולערוץ 14 שהספיקה לעקוף אותה בחלק מהרצועות. אלטמן ניסה ביתר שאת להעמיק את מערכות היחסים והשותפויות עם יוצרי תוכן וחברות ההפקה. בהודעה לא פורטו מה הסיבות לעזיבתו, אך אפשר להעריך כי נתוני הרייטינג והמצב הרעוע של החברה הם אלה שהטו את הכף. 

אלטמן מסר בהודעה: "כיהנתי כמנכ"ל בתקופה הסוערת ביותר שידעה מדינת ישראל, וחשתי תחושת שליחות עצומה. האמנתי ועודני מאמין בתפקיד החשוב שיש לרשת 13 בציבוריות הישראלית, הן כבית ליצירה ישראלית והן כמי שמחזיק חברת חדשות המשפיעה על סדר היום הציבורי".    

מדירקטוריון רשת 13 נמסר: "יורם נרתם לניהול הערוץ בעידן משתנה בו שוק הטלוויזיה עובר אתגרים משמעותיים. הוא התייצב להוביל את הערוץ ואת אנשיו במסירות ובמחויבות אדירה, ואלה ראויות להערכה ולהכרה. אנו מבקשים להודות לו על עבודה משותפת ופורייה, ומאחלים לו הצלחה רבה". 

צריך להזכיר שבשנים האחרונות, כשהחברה מתמודדת עם משבר זהותי, לא מעט נושאי תפקיד הוחלפו בחברה: לא רק כאלה שהופיעו על המסך כמו אילה חסון ושרון גל, אלא גם בשדרת הניהול - רועי ברגר, שהיה סמנכ"ל תקשורת ודוברות בחברה, אותו החליפה ענת ביין-לובוביץ'. בתקופה הזו אף מונו מאיר קוטלר כמשנה למנכ"ל וראש זרוע התוכן, אופי רבינוביץ כסמנכ"ל תוכניות והפקה, אסא רם בפיתוח העסקי, ענת גזית כסמנכ"לית שידורים ופרוגרמינג ועוד.