נשיא המדינה: "הקשר בין הניצחון במלחמה ויציבות הכלכלה והמשק הוא בלתי ניתן להפרדה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, ואמר כי לשדה הכלכלי יש חלק משמעותי בניצחון המלחמה • עוד הוסיף הנשיא: "חשוב שנקבל החלטות בקונצנזוס רחב, ונתקדם יחד"

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשא דברים בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. "ועידת ישראל לעסקים של גלובס מתקיימת בנסיבות מאתגרות כשאנחנו במלחמה קשה שמשפיע על כל היבטי חיינו", כך פתח הנשיא הרצוג את דבריו בכנס. "משפחות שאיבדו את יקיריהן, חטופים שעדיין מוחזקים בשבי, ומאות אלפי חיילים בסדיר ובמילואים מגויסים למלחמה נגד הרשע המוחלט בכדי להגן על ביטחוננו, קהילות שלמות עקורות מבתיהם, מהעסקים שלהם, מהמעגלים התעסוקתיים, כל אלו הם רק חלק מהאתגר שמטלטל אותנו". את הדברים אמר הרצוג מרחוק, מאחר שלא יכול היה להשתתף פיזית בוועידה.

ועידת ישראל | הנגיד קורא לבצע שינויים בתקציב ועוקץ את שר האוצר: "השווקים מסתכלים עלינו, הם רוצים לראות אחריות"
ועידת ישראל | מנכ"ל הפניקס, אייל בן סימון: "כלכלה חזקה תלויה בשיתוף עמוק יותר של המגזר העסקי בכל שלבי ההחלטות"
ועידת ישראל | יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק: "תקציב המדינה לא נבנה על סמך רציונל כלכלי אלא אינטרס פוליטי" 

"כמי שפגש את כל חלקי החברה הישראלית המופלאה בחודשים האחרונים, אני יכול להעיד בוודאות: הרוח הישראלית נושבת בעוז והדברים נכונים גם בהיבט הכלכלי. אין ספק שכאומה יש ברשותנו היכולת לעמוד מול האתגר הזה, יכולת לקום מהאפר עם יצר חיים אין סופי, לבסס צמיחה, שגשוג, כנגד כל הסיכויים, גם אחרי גיהנום המלחמה, ולהאיר באור גדול את מדינתנו האהובה והעולם כולו". 

בהמשך, פנה הנשיא למשתתפים בוועידת העסקים. "הקשר בין הניצחון במלחמה ויציבות הכלכלה והמשק הוא בלתי ניתן להפרדה.

"הרוח הישראלית מחייבת אותנו להשיב את המשק לחיים, לשקם ולתמוך במי שזקוקים לכך, לתת כוח לחזית ולעורף באמצעות תעסוקה, התאוששות קמעונאות, חקלאות, השבה מושכלת הדרגתית של ענפים שנפגעו קשות. זה נכון עבורנו כמדינה ואפילו כחברה דואגת לכל הפרטים בתוכה. אסור לנו לשכוח לרגע את האתגר הביטחוני העצום שעומד בפנינו, בשביל לתמוך ולשקם את כל נפגעי המלחמה ולנצח במערכה". 

"עבור עתידה של הכלכלה הישראלית המלים 'ביחד ננצח' הוא לא רק ביטוי, אף אחד לא ינצח את האחדות, הרוח הישראלית היא זו שתנצח עבורנו את המלחמה". הרצוג סיכם כי לשדה הכלכלי יש חלק משמעותי בעניין, וציין כי "חשוב שנקבל החלטות בקונצנזוס רחב, ונתקדם יחד".

*** גילוי מלא: ועידת ישראל לעסקים נערכת בשיתוף בנק הפועלים והפניקס, בחסות מטא, שופרסל, בז"ן, אמדוקס, פאגאיה, אנרג'יאן, MSCI, סיסקו וקרן ינאי, ובהשתתפות מקורות, חברת נמלי ישראל, נמל אשדוד ורשות החדשנות