הבעלים שווים 900 מיליון שקל: זו המניה שהיכתה את המדדים

נקסט ויז'ן, יצרנית המצלמות המתוחכמות לכלי טיס, השלימה זינוק של 430% מהנפקתה ביוני 2021, "הודות" למתיחות הביטחונית ברחבי העולם

מניית נקסט ויז'ן זינקה / צילומים: אתר החברה, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מניית נקסט ויז'ן זינקה / צילומים: אתר החברה, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המניה שהניבה למשקיעים את התשואה השנתית הגבוהה ביותר בבורסה המקומית בשנת 2023, מתוך 125 החברות הגדולות (מדד תל אביב 125), היא נקסט ויז'ן . יצרנית המצלמות המתוחכמות לרחפנים ולמל"טים מציגה עלייה של כ־270% במנייתה מתחילת השנה, מה שמביא אותה לשווי של כמעט 2.2 מיליארד שקל.

מניית חברת האוטוטק REE זינקה ב-115% מהשפל. אלו הסיבות
ראיון | "זה הזמן לקנות": מנהל ההשקעות שמשוכנע שבורסת ת"א בדרך לראלי
7 מניות מולכות בשוק האמריקאי, כל השאר רק מתארחות בוול סטריט

מאז ההנפקה שלה, ביוני 2021, השלימה נקסט ויז'ן נסיקה של כ־430%. בבורסה כולה, מקדימה אותה בשנה החולפת רק מניית החברה הביטחונית הקטנה ארית, שנהנתה מזינוק של 313% על רקע מגמת ההתחמשות העולמית ונסחרת בשווי של 320 מיליון שקל.

בניגוד לחברותיה בגל ההנפקות של 2021, נקסט ויז'ן הגיעה לבורסה בשלה יותר, ובעיקר צנועה יותר. השווי בהנפקה, כ־410 מיליון שקל, לא היה מנופח ביחס להכנסות ולרווחים וגם לא מול תחזיות הצמיחה. מאז, החברה עומדת בתחזיות וצומחת בקצב של 85% בשנה, כאשר בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסותיה הגיעו ליותר מ־33 מיליון שקל והרווח קפץ ב־150% ל־16.5 מיליון שקל. החברה הציבה יעד צמיחה של 70% ובחודש שעבר כבר דיווחה שהיא עומדת בו.

בעלי החברה, חן גולן, יוסף סנדלר ובוריס קיפניס, כבר הספיקו לממש מניות ולהפוך למולטי מיליונרים, עם תמורה כוללת של כ־900 מיליון שקל. גם לא מעט גופים מוסדיים נהנו מצמיחת החברה וממשיכים להחזיק בה, בהם מור, מיטב, הפניקס והראל.

המכפיל הנוכחי של מניית נקסט ויז'ן, כ־21, אינו זול, אבל כולם מתמקדים בפוטנציאל הצמיחה, כך שהמכפיל העתידי מוערך בשוק ב־11. אנליסט המסקר את החברה אומר כי "התרבות מוקדי המתיחות הביטחוניים בשנים האחרונות והשימוש ההולך וגובר בכטב"מים בשדה הקרב מעלים את ההתעניינות במוצרי החברה, כפי שמעיד צבר ההזמנות שלה. אחד ממקורות הצמיחה העיקריים הוא השוק האמריקאי שאליו היא מכוונת. החזקה במנייתה מהווה לטעמנו חשיפה מומלצת לסקטור הביטחוני".