חברי איגוד השיווק הישראלי במפגש במטה החטופים: "חייבים להתגייס"

כ–30 סמנכ"לי שיווק פגשו בסוף השבוע שעבר את בני משפחות החטופים ושמעו את סיפורה של דניאל אלוני שחזרה מהשבי • מנכ"לית האיגוד, סיגלית הורן-גלפרין: "יש בידינו כלים לסייע" • ישראל מתגייסת

יוסי לובטון, סיגלית הורן־גלפרין ויגאל ברקת במפגש במטה החטופים / צילום: יח''צ
יוסי לובטון, סיגלית הורן־גלפרין ויגאל ברקת במפגש במטה החטופים / צילום: יח''צ

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בשבועות שחלפו מאז שוחררו כ-80 חטופים ישראלים מידי ארגון הטרור החמאס, נדמה לעתים כי החטופים שנותרו בשבי אמנם נמצאים בתודעה הישראלית, אך לא באותן עוצמות. הדרכים לשינוי המצב היו הנושא העיקרי במפגש בכירי איגוד השיווק הישראלי ופעילי מטה משפחות החטופים, שהתקיים בסוף השבוע שעבר בתל אביב.

ישראל מתגייסת | בית המלאכה שהפך למתפרה ניידת לחיילים
ישראל מתגייסת | היזם שאחראי לשינוע עודפי סחורות בשווי 60 מיליון שקל בשנה
ישראל מתגייסת | רנדי צוקרברג נאמה באירוע למען החטופים, וספגה נאצות ברשת

במפגש לקחו חלק כ־80 משתתפים, ביניהם כ-30 סמנכ"לי שיווק בכירים כמו יגאל ברקת מבנק הפועלים, דרור בהט מפלאפון ו־yes, אסף אביב מפרטנר, מיכל ישראלי ממנורה ויפית מנטין מנספרסו. הוא נפתח בפנייה של סיגלית הורן־גלפרין, מנכ"לית איגוד השיווק, לסמנכ"לים: "יש בידיכם כלים שיווקיים לסייע למטה החטופים החל ממחר בבוקר. אני מאמינה שיש לכם מקום לקחת חלק במעגלי השפעה גדולים וחשובים".

לאחר מכן תיאר נציג המטה שי שהם את עבודת המחלקה שפועלת מול גופים עסקיים. המחלקה הוקמה ביוזמת מורן בצר-תייר, דודתו של יגב בוכשטב שנחטף מביתו בנירים ביחד עם אשתו רימון. היא שוחררה, ואילו הוא נותר בשבי החמאס.

יוסי לובטון, יו"ר ומנכ"ל פובליסיס ישראל, שמלווה את המטה בפעילות ההסברה, סיפר כי בקבוצה הקימו "משרד פרסום שעוסק רק בזה. השלב הראשון היה לייצר אסטרטגיה לקמפיין. היה ברור שחייבים לתת שם, פנים וסיפור לכל אחד מהחטופים". לדברי לובטון, במשרד ייצרו יותר מ־800 תכני וידאו במגוון שפות. "הגענו ליותר מ־2 מיליארד צפיות, וכחצי מיליון עוקבים בנכסים הדיגיטליים".

"לא אירוע חצי שנתי"

בשלב זה עלתה לשאת דברים דניאל אלוני, שחזרה משבי חמאס עם בתה אמיליה. אלוני תיארה את שהותן בשבי ואת חזרתן הביתה, וקראה להשבת החטופים באופן מיידי. מלכי שם טוב, אביו של החטוף עומר שם טוב, סיפר על עומר ועל התקווה שכל 129 החטופים ישובו לביתם במהרה.

יגאל ברקת מבנק הפועלים ציין כי "אנשים כבר לא מגיעים לכיכר החטופים, ואסור שנגיע למצב של אירוע חצי שנתי שבו מזכירים אותם. כמנהלי שיווק יש לנו שלושה מוצרים - מדיה, לקוחות ועובדים - ואותם אנחנו חייבים לגייס למען השבת החטופים. אין תחרות בין חברות היום. כולם חייבים לעשות את זה יחד".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אנבידיה

ענקית השבבים ועובדיה מסביב לעולם תרמו 15 מיליון דולר לארגונים ללא מטרות רווח - התרומה הגדולה ביותר שגייסה אנבידיה בכל 30 שנות פעילותה.

אלפי עובדים מ-30 מדינות שונות תרמו 5 מיליון דולר, וסכום הוכפל פי שלושה על ידי אנבידיה עם תרומה של 10 מיליון דולר נוספים, במסגרת קמפיין גיוס כספים ייחודי שהוקם לתמיכה באלו שנפגעו כתוצאה מהמלחמה.

"אנחנו גאים לראות תמיכה כה רחבה ממשפחות אנבידיה בישראל ומסביב לעולם, ומודים על תפילותיהם ותקוותיהם לחזרתו של עמיתנו לעבודה, אבינתן אור, יחד עם כל החטופות והחטופים המוחזקים בשבי החמאס", אומר עמית קריג, סגן נשיא בכיר באנבידיה ומנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל.

תרומות החברה יועברו לארגונים ללא מטרות רווח שבחרו העובדות והעובדים, ובהם איחוד הצלה, הסוכנות היהודית לישראל, קרן עשור JGive, מגן דוד אדום, זק"א, רופאים ללא גבולות, IsraAID Global Humanitarian Assistance, World Central Kitchen ועוד.

לב אחד

ארגון הסיוע האזרחי "לב אחד" יצא ביוזמה המסייעת לאימהות שבעליהן במילואים או בקבע, בצל המלחמה. במסגרת היוזמה, אלף סטודנטיות מרחבי הארץ מגיעות כשלוש פעמים בשבוע לבתי משפחות שבהן אחד מההורים נמצא בקבע או במילואים, על מנת לעזור בטיפול בילדים הקטנים. במסגרת היוזמה, מוסדות אקדמיים בישראל מכירים בפעילות סטודנטיאלית זו כנקודות זכות בתואר.

מתנדבות לב אחד בפעילות משפחות / צילום: ארגון הסיוע האזרחי לב אחד
 מתנדבות לב אחד בפעילות משפחות / צילום: ארגון הסיוע האזרחי לב אחד

את היוזמה מנהלת ליאת אשל, אם לשלושה ילדים ורעייתו של אל"מ ארז אשל. "כולם מרוויחים מהפרויקט הזה", היא אומרת. "האימהות שמקבלות עזרה, הילדים שפוגשים את הסטודנטים, והמתנדבים שמקבלים נקודות זכות שמקדמות אותם בדרך לתואר הראשון".

לפרטים: https://wkf.ms/3QME63L

דושה

החברה, המתמחה בייצור ושיווק מוצרי טיפוח לגוף, מספקת ערכות טיפול וטיפוח לחיילות וחיילים בשטח ללא עלות, כמו גם לבנות זוג של אנשי מילואים שגויסו.

בעקבות בקשות רבות שהתקבלו בחברה, הוחלט לצאת בקמפיין מימון על מנת לייצר ולשנע עד כ-1,000 ערכות נוספות, אקולוגיות ומותאמות במיוחד לשטח. עלות כל ערכה עומדת על כ-110 שקל, והיא מגלמת את ההוצאות השונות הקשורות בייצור ושינוע המוצרים, ללא רווח.

ליצירת קשר לתרומות: 050-7800386

איגוד הדירקטורים ועיריית אשקלון

איגוד הדירקטורים הארצי, בשיתוף עיריית אשקלון והחברה הכלכלית לאשקלון, מציעים לעסקים בעיר ייעוץ ללא עלות מבכירים במשק במגוון תחומים, ובהם תכנון אסטרטגי, פיננסים, ייעוץ ארגוני, התייעלות טכנולוגית, ניהול הון אנושי וגיוס משקיעים. במסגרת המיזם, זכאים בעלי העסקים ל-20 שעות ייעוץ חינם.

להרשמה: https://lp6.me/YuB8P

לזיכרון עולם

אתר ההנצחה "לזיכרון עולם", המאפשר לכל המעוניין בכך להקים דף הנצחה לזכר היקרים לו ולשתף אותו, נפתח לשימוש חינמי. האתר החל לפעול במהלך השנה, אז הציע בתשלום שירותים שונים בתחום ההנצחה. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מוצעים שירותי האתר ללא עלות.

המעוניינים במסירת תמונה ופרטים להנצחה באתר יכולים לפנות ל: office@lezichron-olam.co.il