אלפרד אקירוב תורם 37 מיליון דולר להקמת מגדל לרפואת שיקום באיכילוב

תרומתו של יזם הנדל"ן תאפשר להקים מרכז רפואת שיקום שיכלול 300 מיטות בחלק הצפוני של בית החולים • מתוך הסכום המדובר, 2 מיליון דולר יינתנו באופן מיידי לתמיכה בשיקום החיילים והאזרחים במלחמת חרבות ברזל • ישראל מתגייסת

אלפרד אקירוב / צילום: יוסי כהן
אלפרד אקירוב / צילום: יוסי כהן

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בצל המלחמה, יזם הנדל"ן אלפרד אקירוב הודיע כי יתרום 37 מיליון דולר להקמת מגדל לרפואת שיקום בבית החולים איכילוב, שיכלול 300 מיטות. מתוך הסכום המדובר, 2 מיליון דולר יינתנו באופן מיידי לתמיכה בשיקום החיילים והאזרחים במלחמת חרבות ברזל.

הקמת המגדל, שיהיה בן 29 קומות כולל קומה ייחודית לשיקום חיילים וצעירים, החלה לאחרונה באזור הצפוני של בית החולים. בין היתר יהיו בו אשפוזי יום ומרפאות, מכוני פיזיותרפיה, רפוי בעיסוק, בריכה טיפולית ושירותי בריאות הנפש. הדבר מתאפשר הן בזכות התרומה והן בזכות מענק שיקבל המרכז הרפואי מהמדינה לטובת מטרה זו.

המגדל לרפואת שיקום שיבנה באיכילוב מתרומתו של אלפרד אקירוב / הדמיה: זרחי אדריכלים (STUDIOPEZ)
 המגדל לרפואת שיקום שיבנה באיכילוב מתרומתו של אלפרד אקירוב / הדמיה: זרחי אדריכלים (STUDIOPEZ)

חסרות כ-500 מיטות, ונדרשים עוד כ-100 רופאי שיקום 

לפי דוח משרד הבריאות, שפורסם בתחילת דצמבר, בישראל יש 60% בלבד מכמות מיטות האשפוז השיקומי לעומת הממוצע במדינות המפותחות. בסוף 2022 שיעור מיטות השיקום בישראל עמד על 0.3 בלבד ל-1,000 איש.

עוד לפי הדוח, נכון להיום, למערכות השיקום חסרות כ-500 מיטות, ונדרשים עוד כ-100 רופאי שיקום בחמש השנים הקרובות. ההערכות הן כי ככל שהמלחמה תימשך, יגדל הצורך במיטות שיקום ובכוח רפואי מיומן.

במלחמת חרבות ברזל זינק דרמטית מספרם של הזקוקים לשיקום, ובתחום זה בולטים בתי החולים איכילוב, שיבא תל השומר והדסה. שיקום פצועי לחימה הוא חלק חשוב בעבודת בתי החולים, ולא רק מבחינה בריאותית וטיפולית.

בנובמבר פרסמנו כי בבית החולים הדסה מקדימים את הבנייה של מחלקת שיקום חדשה, בהשקעה של כ־30 מיליון שקל - שילוב של תקציב מהמדינה ותרומות. המטרה היא לפתוח אותה בינואר 2024, לוח זמנים מהיר מזה שתוכנן, בגלל המלחמה.

אקירוב: "יודע שהתרומה שלי תנוצל על יד איכילוב באופן המיטבי"

"מערכת הבריאות הישראלית מתגלה במלוא תפארתה בשנים האחרונות, במהלך הקורונה ומאז ה-7 באוקטובר", אומר אקירוב. "אני מכיר היטב את איכילוב ואת נבחרת המנהלים שלו בראשות פרופ' גמזו, ויודע שהתרומה שלי תנוצל על ידם באופן המיטבי ביותר, לשם הקמת מרכז השיקום המוביל במזרח התיכון. יחד עם המנהיגות של פרופ' גמזו, יונתן קולבר חברי, וידידים נוספים מהארץ ומחו"ל, נדאג שיוענק לחיילים השיקום הטוב בעולם".

לדברי פרופ' רוני גמזו, מנהל איכילוב, "הבחירה של אקירוב להשקיע בבניית מגדל לשיקום צעירים, חיילים וקשישים, תאפשר לנו להעניק לכלל אזרחי המדינה רפואת שיקום מתקדמת.

"ההשקעה הנוספת והמיידית, יחד עם תורמים רבים נוספים, מאפשרת את הקמת בשביל"ם - בית חולים שיקומי לפצועי מלחמה. המטרה שלנו היא לאפשר לאנשים, רובם צעירים מאוד, לחזור לחיים מלאים מהר ככל האפשר".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ZIGIT מקבוצת SQLINK
החברה, שמתמחה בפתרונות לדיגיטל ולמובייל, הקימה את פלטפורמת "יד ביד למפונים", במטרה לספק מענה לאלפי בעלי ובעלות מקצוע שנאלצו לפנות את בתיהם בדרום ובצפון, ומבקשים להמשיך ולספק שירותים מקצועיים בתחומם.

השירות החדש כולל ייעוץ וליווי אישי לבחירת מסלול הפיצוי המתאים ביותר עבור עסקים קטנים שנפגעו. הייעוץ ניתן בהתנדבות על ידי רואי חשבון, שילוו את בעלי העסקים בתהליך מול רשויות המס. בנוסף, רואי החשבון יסייעו לעסקים שנקלעו לקשיי נזילות להגיש בקשות לקבלת הלוואות בערבות מדינה.

לקבלת הייעוץ ניתן להירשם באתר: https://ironpro.zigit.co.il/

קבוצת חג'ג' וארגון נחמה והצלה לישראל

חברת הנדל"ן הבורסאית, ביחד עם העמותה, משקיעה כ-100 אלף שקל בהקמת כיתת כוננות חדשה בקרית שמונה. בעקבות המצב המתוח בצפון והתקפות חיזבאללה ובצל מלחמת חרבות ברזל, החליטה הקבוצה לתרום לכיתת הכוננות, בתיאום עם ראש העיר אביחי שטרן ופיקוד העורף. התרומה תכלול תקציב כספי לכיסוי ההוצאות הנדרשות להקמה, ובנוסף יירכשו קסדות, אפודים, מדים טקטיים, ציוד רפואי ועזרה ראשונה, פנסים, נעליים ועוד.

קבוצת זאפ וארגון הג'וינט

מיזם התמיכה של קבוצת זאפ וארגון הג'וינט, הפועל תחת השם "בשביל העסקים", עולה בקמפיין להעלאת המודעות אליו ולהניע לרכישה מהעסקים המשתתפים בו. הקמפיין כולל קידום בדיגיטל, פרסומות ברדיו ושיתופי פעולה עם משפיענים. הקמפיין ממומן במלואו על ידי זאפ והג'וינט, ו-100% מההכנסות יועברו ישירות לבעלי העסקים.

מאז שהמיזם יצא לדרך הצטרפו אליו כ-130 עסקים מאזור הדרום והצפון ועסקים בבעלות מילואימניקים, המציעים 770 מוצרים במגוון תחומים. בשל התנאים עמם מתמודדים בעלי העסקים יתאפשר, אלו שאינם פעילים כרגע יכולים להציע שובר למימוש עתידי.

לינק להצטרפות לעסקים: https://bishvil-haasakim.co.il/

לקט ישראל וסיבוס

ארגון הצלת המזון וחברת שירותי ההסעדה סיבוס פלאקסי משיקים מהלך משותף לתמיכה במשפחות המפונות ובעסקים באילת. במסגרת שיתוף הפעולה, כ-4,000 משפחות מפונות המתאכסנות בבתי המלון בעיר הדרומית יקבלו שוברים בסך כולל של מיליון שקל למימוש בבתי עסק מקומיים, במטרה לחזק את הכלכלה שם.

לדברי הגר ורשבסקי, סמנכ"לית השיווק והמוצר של סיבוס פלאקסי, לחברה "שיתופי פעולה עם מספר רב של בתי עסק באילת, כך שמימוש השוברים יהווה עבורם חיזוק משמעותי, ויסייע בהנעת כלכלת העיר שנפגעה מאז פרוץ המלחמה".

שטראוס

בשלבים מוקדמים של מלחמת חרבות ברזל, כאשר טורקיה הביעה עמדות פרו פלסטיניות וקראה לישראל "פושעת מלחמה", עלו ברשתות החברתיות קריאות לשנות שמות של מוצרים ששמם מזכיר את המדינה, ובעיקר של הקפה הטורקי של שטראוס-עלית.

האריזות החדשות של קפה טורקי / צילום: סטודיו שטראוס
 האריזות החדשות של קפה טורקי / צילום: סטודיו שטראוס

הגם שמדובר בסוג הקלייה של הקפה ולא, למשל, ליבוא מהמדינה הטורקית, בחברה החליטו כעת להשיק מהדורה מיוחדת של אריזות קפה בארבע וריאציות של אמירות מאחדות: עם ישראל חי, דור הניצחון, אין לנו ארץ אחרת ו-חזקים ביחד.