מקבוצת ווטסאפ למיזם שגייס מאות אלפי שקלים כדי לשמח חיילים בשטח

איציק מרדן, אדם אדרי ורפי טולדנו מנהלים אופרציה של 150 מתנדבים שמקיימים אירועי אוכל לחיילים, לצד ארגון חתונות בשטח • "אנחנו רואים אותם משתחררים באירועים שלנו, זה מרגש" • ישראל מתגייסת

אירוע מנגל לחיילים בשטח / צילום: אגודת לפנק, לפנק, לפנק
אירוע מנגל לחיילים בשטח / צילום: אגודת לפנק, לפנק, לפנק

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

לפעמים גם שיחה בווטסאפ יכולה להפוך ליוזמה רחבת היקף, כפי שמוכיחים איציק מרדן, אדם אדרי ורפי טולדנו, שמנהלים היום אופרציה של 150 מתנדבים שמסתובבים ברחבי הארץ ומקיימים אירועי אוכל לחיילים.

עד 30 אלף שקל לכל משרת, בלי מקור תקציבי: כל מה שכדאי לדעת על תוכנית הסיוע למילואימניקים
מענקים מיוחדים ופיצוי לבני זוג של משרתים: מתווה הממשלה לסיוע למילואימניקים

מרדן, מנהל צוות מוצר בחברת Glassbox הישראלית, שמפתחת תוכנה לניתוח חוויית משתמש בערוצים הדיגיטליים, מספר כי בשבוע הראשון של המלחמה אסף יחד עם חבריו תרומות לציוד בקבוצת הווטסאפ שלהם, שבה נמצא גם אדרי.

"אספנו כמעט 200 אלף שקל לציוד, עד כדי שנחסם לנו הפייבוקס. בשבוע השני למלחמה, בקבוצת הווטסאפ של השכנים הייתה הודעה על אירוע לחיילים בעוטף. השכן שלי, רפי טולדנו, כתב שהוא לא מצליח להשיג בשר, מה גם שהיה אז מחסור במרכולים. פניתי לחברים, ותוך שעה נאספו 5,000 שקל לבשר".

באותו היום נסע ביחד עם טולדנו לקיים אירוע לחיילים, ומאז השלושה מריצים אופרציה יומיומית של אירועי על האש ליחידות של חיילים בשטח. ליוזמה שלהם הם קראו "אגודת לפנק, לפנק, לפנק", על שם קבוצת הווטסאפ שממנה הכול התחיל.

"היום אנחנו עושים על האש כל יום, לפעמים יוצאים שני צוותים ביום, ומגיעים ליותר מ־2,300 חיילים בשבוע. היה שבוע אחד שאפילו הגענו ל־3,700 חיילים", מספר מרדן. "היינו בכל רחבי הארץ, בחרמון, באיו"ש, בעוטף עזה וגם בהרבה בסיסים. רוב המדינה חזרה לשגרה, וצה"ל לא. החיילים עדיין שם, בתנאים לא הכי סימפטיים, והמטרה שלנו היא לעשות להם כיף. אנחנו מביאים הכול, מהכפית למפית". בסך הכול מדובר באופרציה של מאות אלפי שקלים בשבוע.

שלוש חתונות וחינה

חודשיים לתוך המלחמה, בקבוצה כבר יש חלוקת אחריות בין הפעילים בנושאים כמו ניהול הלו"ז, תיאום מול היחידות והספקים, הגעה לשטח והכנת הארוחות. בנוסף מתבצע גיוס כספים מאנשים פרטיים ועסקים, בשיתוף עם עמותת Company A.

הקבוצה גם מספקת ציוד לחיילים, לפי בקשה. "יחידות פונות אלינו, וגם אנחנו פונים ליחידות באופן אקטיבי", מספר מרדן. "למשל, הייתי בתחנת דלק, ובמקרה שמעתי מישהו שדיבר בטלפון עם חייל בשטח שסיפר שהתנאים שלו קשים. ביקשתי את המספר שלו, וארגנתי שניסע אליו".

מלבד אירועי "על האש", הקבוצה ארגנה גם חתונות בשטח. "ארגנו כבר שלוש חתונות, ותהיה חינה ועוד חתונה בדרך. הכול קורה בשטח ממש, החייל במדים עם הכלה. אנחנו רואים כמה הם משתחררים באירועים שלנו, זה מאוד מרגש".


מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

המרכז הרפואי א.ר.ם

רופאים מומחים מהמרכז הרב-תחומי לרפואת אף אוזן גרון, ביחד עם צוות תומך מהמרכז יוצאים על בסיס יומיומי עם ניידת עזרה ראשונה לספק סיוע רפואי לחיילים ולכוחות הביטחון. הרופאים הגיעו כבר לנתיבות, אופקים וצאלים, כמו גם לקיבוץ שובל, ניצנים, שבטה, קציעות ועוד, שם נבדקו וטופלו חיילי מילואים ואזרחים שסובלים מבעיות אף אוזן גרון.

הבדיקות המבוצעות בניידת כוללות בדיקת א.א.ג כללית, בדיקת סינוסים ומערכת הנשימה על ידי ציוד טכנולוגי מתקדם, בדיקות אוזניים, ניקוי מאטימות אוזניים ובדיקות לוע וגרון. הניידת מתוכננת להגיע לאזורים נוספים ברחבי הארץ, שבהם יש ציבורים גדולים של חיילים.

בית הישג

ביום שישי הקרוב (29.12), ולמשך עשרה ימים, תיפתח בבית הישג התערוכה "במקום שבו נגמרו המילים", שהכנסותיה יוקדשו לשיקום פצועי ופצועות צה"ל. התערוכה נוצרה מתוך שיתוף פעולה של קרן הישג, קרן מלגות לחיילים בודדים משוחררים ועמותת RESTART הפועלת להחזרת פצועי צה"ל לשגרת חיים מלאה באמצעות פתרונות טכנולוגיים.

בתערוכה יוצגו עבודות של 30 אמנים, ויוצעו למכירה מקבצי עבודות בכמה גדלים ובכמה רמות מחיר. לדברי מור ברק ריבלין, אוצרת התערוכה, "העבודות שנבחרו משקפות את רוח התקופה, ומבטאות תקווה לשיקום ולימים טובים יותר".

בית הישג, שד' רוטשילד 46, תל אביב. שעות פתיחה: ראשון-חמישי 17:00-20:30, שישי-שבת 11:00-15:00. לפרטים נוספים: info@heseg.com או 03-7113100

''דיוקן עצמי אוכלת פרחים'', פאטמה שנאן, 2022. למכירה בתערוכה בבית הישג לשיקום פצועי צה''ל
 ''דיוקן עצמי אוכלת פרחים'', פאטמה שנאן, 2022. למכירה בתערוכה בבית הישג לשיקום פצועי צה''ל

שטיינר

רשת מכשירי השמיעה, חברה בת של סונובה ישראל, מציעה לכבדי שמיעה וחירשים שאיבדו מאז תחילת המלחמה את מכשירי השמיעה שלהם (לא משנה מאיזו תוצרת) לפנות למרכז שירות הלקוחות שלה, ולקבל מכשירי שמיעה חלופיים בהשאלה.

על מנת שאפשר יהיה להתאים לפונים את המכשירים, יש להציג בזמן הפגישה במכון של שטיינר תוצאות בדיקת שמיעה אחרונה ומסמך שיסייע לקלינאי התקשורת לקבל מידע רלוונטי על המכשיר האבוד.

לפרטים נוספים: 6967*, במייל info@steiner.co.il, או בווטאסאפ 052-5211130

רמיטלי ישראל

אוכלוסיית העובדים הזרים והמהגרים הייתה בין הנפגעים במתקפת החמאס ב-7 באוקטובר, ובחברת רמיטלי ישראל, שעובדת מולם בשגרה, יצאו בשורה של יוזמות התנדבותיות על מנת לסייע להם.

בין היתר, עובדי רמיטלי מבקרים עובדים זרים ומהגרים מאושפזים, והחברה מסייעת בתרגום מידע חשוב ברשתות החברתיות, כמו הנחיות פיקוד העורף או הסבר איך לסייע לאדם בהתקף חרדה, ומחלקת מידע על מספרי חירום.
כמו כן, החברה פועלת לקישור בין עובדים זרים ומהגרים במצוקה לרשויות חילוץ (מצוקה שהתרחשה בהתחלה ונמשכת), ומסייעת במציאת מקומות מגורים לעובדים זרים. לצד זאת, היא מביאה ציוד למקלטים זמניים שאליהם פונו עובדים זרים ועוזרת להם בפרמטרים שונים.
לפנייה לקהילות שהחברה מארגנת:  https://www.rewire.co.il/community/