ישראל במלחמה | סיקור שוטף

שני כטב"מים ששוגרו לעבר ישראל מסוריה יורטו ברמת הגולן

מחבלי נוח'בה נכנעו היום והסגירו את עצמם לצה"ל בח'אן יונס • צה"ל מתחיל בשחרור כוחות מילואים, הגרי: "נצטרך אותם בהמשך השנה, הלחימה תימשך כל 2024" • חילופי אש בצפון: חיל האוויר תקף בדרום לבנון, חיזבאללה ירה שני טילי נ"ט לעבר מוצב צה"ל • סגנו של נסראללה: תושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם אם צה"ל ימשיך לתקוף • עדכונים שוטפים

גבול סוריה / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
גבול סוריה / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

עדכונים שוטפים 

21:33 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק מקבלות אחריות רשמית לשיגור הכטב"מים לרמת הגולן

בשבוע שעבר קיבלו המיליציות בעיראק אחריות לשיגור הכטב"ם שהתפוצץ בדרום רמת הגולן.

20:45 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: אין מקרה שכוחות לא קיבלו סיוע אווירי, מחבלי נוח'בה נכנעו היום בח'אן יונס

דובר צה"ל השיב במרומז לשרה סטרוק ואמר כי " עשרות כלי טיס נמצאים מעל עזה בכל רגע נתון. כוחות הקרקע עובדים בסיוע חיל האוויר, יש שיתוף פעולה חסר תקדים בשדה הקרב. זו עוצמתו של צה"ל. אין מקרה שבו כוח קרקעי לא קיבל סיוע מהאוויר. עשרות פצועים ניצלו בזכות זה. אין שינוי בהוראות פתיחת באש - חייל שמזהה איום נדרש להסיר את האיום בכל אמצעי. לצד זאת אנחנו מתאימים את מדיניות הפעלת האש כל הזמן, לאזורים שונים. אנחנו מנסים לצמצם את הפגיעה במי שאינו מעורב".

הגרי גם ציין כי בקרבות היום בח'אן יונס חוסלו מחבלי נוח'בה - וחלקם אף נכנעו והסגירו את עצמם לידי צה"ל.

הגרי: חלק מלוחמי המילואים ישוחררו כבר השבוע - עוד נזדקק להם בהמשך השנה

הגרי הוסיף ואמר כי "מטרות המלחמה מחייבות לחימה ממושכת ואנחנו נערכים בהתאם. ניהול חכם של הכוחות, התרעננויות וההכשרות. אנחנו ממשיכים את ההכשרות בכל המקומות בצה"ל". הוא ציין כי בשאיפה להקל גם על המשק, "חלק מאנשי המילואים יחזרו לעבודתם כבר השבוע. זה יאפשר להם לצבור כוחות לקראת הפעילויות הבאות בשנה הקרובה - אנחנו עוד נזדקק להם. אנחנו נערכים להמשך הלחימה במשך כל השנה הקרובה".

"היום החלה שנת הלימודים האקדמאית", הוסיף הגרי, "כשרבים מהסטודנטים עדיין נמצאים בחזית. אנחנו מביעים הערכה למשרתים ונעשה הכול על מנת לספק מעטפת מלאה כדי שישובו מהמלחמה הביתה ישר לספסל הלימודים".

20:29 - בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה במרכז רמת הגולן בשל חדירת כלי טיס עוין - פיקוד העורף מעדכן כי האירוע הסתיים

מספר כלי טיס שוגרו מסוריה לעבר רמת הגולן, לפחות 2 חדרו לשטח ישראל ויורטו. בעקבות כך הופעלו אזעקות בקצרין ובמושב קשת שבמרכז רמת הגולן.

הודעת דובר צה"ל: 

לפני זמן קצר מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה בדרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה האווירית הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל ולא חצתה לשטח מדינת ישראל.

כמו כן, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה את המטרה.

20:17 - הפיגוע במישור אדומים: מצבה של פצועה אחת קל עד בינוני, שני הפצועים פונו לקבלת טיפול

לפי הודעת המשטרה, מחבל דקר שני מאבטחים בעמדת הכניסה לאזור התעשייה במישור אדומים. הם פונו לקבלת טיפול כשמצבה של מאבטחת אחת קל עד בינוני ושל מאבטח נוסף קל. המחבל נוטרל על ידי מאבטחים במקום. על פי דיווחים מדובר באל-מעתצם עבד עויסאת, בן 21 מסוואחרה. הוא נפצע קשה מירי המאבטחים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

20:14 - התרעה הופעלה גם בקצרין, במרכז רמת הגולן, בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין

20:05 - אזעקה הופעלה במרכז רמת הגולן בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין

אזעקה הופעלה לפני זמן קצר ביישוב קשת שבמרכז רמת הגולן, בשל חשד לחדירת כלי טיס.

19:57 - ראשוני: חשד לפיגוע דקירה במישור אדומים, שניים נפצעו קל

חשד לפיגוע דקירה סמוך לאזור התעשייה במישור אדומים. על פי הדיווח הראשוני, צוותי מד"א טיפלו בשני מאבטחים שנפצעו קל, ושניהם בהכרה. המחבל נוטרל.

19:45 - הרמטכ"ל במקום שממנו יצאו מחבלי הנוח'בה לניר עוז: "מארגנים כאן מרחב אבטחה כדי שהחזרה לניר עוז תהיה בטוחה להרבה מאוד שנים"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי סייר היום בח'רבת אח'זעה, הנקודה שממנה יצאו מחבלי הנוח'בה של חמאס למתקפה על ניר עוז. בהערכת מצב שקיים במקום אמר הרמטכ"ל הלוי: "אנחנו גם הורגים את המחבלים שהשתתפו וגם הורגים את המחבלים שירצו לעשות טרור בהמשך. ואנחנו מארגנים כאן מרחב אבטחה שהחזרה לניר עוז תהיה בטוחה, ותהיה בטוחה להרבה מאוד שנים".

"כל מהלך שאתם עושים תקבלו אליו את התמיכה באש הכי חזקה שאפשר, תתכננו את זה עם היכולות שיש לכם, צאו תמיד חזק קדימה, עם תחבולה משולבת בתוך הקרב ותפעילו בשכל את הוראות הפתיחה באש. הוראות הפתיחה באש לא כובלות ידיים לאף אחד, הוראות הפתיחה באש באו לשמור עלינו גם מעצמנו, ולעבוד נכון שאנחנו נהיה מאוד אפקטיביים בפגיעה באויב, ומאוד מאוד מבוקרים בפגיעה בעצמנו".

בהערכת המצב השתתפו גם מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, ומפקד חטיבה 5, אל"מ טל קוריצקי.

19:13 - מספר השיגורים מעזה לישראל צנח מאז ההפוגה: אלו המספרים

ממוצע השיגורים היומי מרצועת עזה צנח מאז ההפוגה במלחמה בחודש שעבר, שבמסגרתה שוחררו עשרות חטופים ישראלים. בשבוע הראשון שלאחר ההפוגה, בין 1 ל-7 בדצמבר, שוגרו בממוצע 75 רקטות ביום מרצועת עזה לשטח ישראל - לא כולל ירי לים או ירי כושל.

שבוע לאחר מכן צנח המספר באופן ניכר, ועמד על 23 שיגורים ביום בממוצע. בשבוע שאחריו, בין 15 ל-21 בדצמבר, בוצעו בממוצע 16 שיגורים ביום, ובשבוע הרביעי לחודש דצמבר שוגרו בממוצע 14 רקטות ביום מרצועת עזה לשטח ישראל.

18:32 - החות'ים קיבלו אחריות על תקיפת ספינת המכולות של חברת מארסק

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים קיבל אחריות על תקיפת ספינת המכולות של חברת מארסק. עם זאת, הדובר לא התייחס לדיווח של צבא ארה"ב, לפיו 10 מחבלים חות'ים חוסלו לאחר שניסו להשתלט עליה.

18:15 - דיווח: צבא בריטניה נערך למתקפה נגד החות'ים, לקראת איום צבאי מערבי משותף

ה"טיימס" הבריטי מדווח כי צבא בריטניה נערך לשגר סדרת מתקפות נגד החות'ים בתימן, בתגובה על פעולות החבלה בים סוף. על-פי הדיווח, הבריטים צפויים לתקוף בתיאום עם צבא ארה"ב, וייתכן שעם צבא של מדינה אירופית נוספת, נגד מטרות שיבחרו מראש, בים ובתימן עצמה.

בנוסף דווח כי בריטניה וארה"ב צפויות למסור הודעה חסרת תקדים שתכלול איום מפורש כלפי החות'ים: אם לא תעצרו את התקיפות על יעדים מסחריים - תתמודדו עם איום צבאי מצד המערב.

18:00 - הנשיא הרצוג ב-10 שפות: קורא למשפחת העמים לפעול ולדרוש את שחרור החטופים

הנשיא יצחק הרצוג פרסם בחשבון הטוויטר שלו קריאה ב-10 שפות שונות: "עם כניסתה של שנה אזרחית חדשה - 2024, אני קורא לכל משפחת העמים ומנהיגי העולם,לפעול ולדרוש את שחרורם המיידי של 133 החטופים שלנו ללא תנאי". הרצוג הוסיף: "תינוקות, קשישים, נשים וגברים מוחזקים בשבי אכזרי על-ידי ארגון הטרור חמאס, מבלי שזכו לאספקת תרופות סדירה ולביקור של הצלב האדום".

"שחרורם המיידי עומד בראש ובליבת הלחימה שלנו בעזה", כך הרצוג, שחתם במילים: "מי ייתן והאור יגרש את החושך, ושהשנה החדשה תביא עימה בשורת שלום ואחווה לכולם".

המסר נכתב בטוויטר ב-10 שפות שונות: עברית, ערבית, אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, גרמנית, הודית ופורטוגזית.

17:40 - לוחמי צה"ל עם דגל ניר עוז בבניין העירייה שממנה יצאו המחבלים

לוחמי המילואים של גדס"ר 6261 כבשו הבוקר את בניין העירייה של ח'ירבת ח'זעה, המקום שממנו יצאו רבים מהמחבלים שפשטו על קיבוץ ניר עוז בטבח ב-7 באוקטובר. הלוחמים הניפו את דגל ישראל ודגל קיבוץ ניר עוז בבניין העירייה הכבוש. 

לוחמי צה''ל עם דגל ניר עוז בבניין העירייה שממנה יצאו המחבלים / צילום: לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים
 לוחמי צה''ל עם דגל ניר עוז בבניין העירייה שממנה יצאו המחבלים / צילום: לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

17:00 - תיעוד: פעילות יחידת עוקץ ברצועת עזה

דובר צה"ל פרסם היום תיעוד נוסף מפעילות יחידת הכלבנים עוקץ בעזה. בצה"ל מסבירים כי במספר רב של מקרים נשלחים כלבי היחידה לסריקה ראשונית בטרם פשיטת הכוחות הלוחמים על תשתיות טרור. הכלבים מצליחים לזהות איומים מסוגים שונים ובכך למנוע פגיעה בכוחותינו. בנוסף, הכלבים ממפים בתים ומאתרים אמצעי לחימה וחומרי נפץ.

"במהלך התקפה משותפת יחד עם לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 בשכונת ג'באליה, הלוחם א' שלח את כלבו פטריק לסרוק את האיתור בטרם כניסת הכוחות למבנה", סיפרו בצה"ל. "במהלך הסריקה איתר פטריק מחבל שארב לכוחות בכניסה, נטרל אותו ובכך מנע היתקלות. בפעילות נוספת בשכונת רימאל, בסריקה של הכלב טוי, נמצא מסדרון שחיבר את המבנה בו שהו הלוחמים למבנה נוסף שבו ארב מחבל. טוי נטרל את המחבל וכך הציל את הכוח מלפעול במבנה שהסתמן כמזוכה". 

16:15 - דיווח: 10 מחבלים חות'ים חוסלו הבוקר בים האדום

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי לפחות 10 מחבלים חות'ים חוסלו בתקיפת צבא ארה"ב בים האדום. בתקרית, שאירעה בשעות הבוקר, ניסו המחבלים להשתלט על ספינה גדולה של חברת מארסק הדנית, ששטה לכיוון תעלת סואץ. המחבלים היו על סירות קטנות וניסו להשתלט עליה, אך בשלב מסוים מסוק של צבא ארה"ב ירה עליהם והטביע אותם. מענקית הספנות הדנית נמסר כי "הצוות שעל הספינה דיווח שהוא בטוח".

15:37 - שני טילי נ"ט נורו על מוצב צה"ל בגליל העליון

מחבלי חיזבאללה ירו לפני זמן קצר שני טילי נ"ט לעבר מוצב צה"ל ברכס רמים. במקביל, מהכפר כילה שבדרום לבנון מגיעים תיעודים מההרס הרב במקום בעקבות תקיפת צה"ל, שקדמה לירי הנ"ט הזה. עד כה חיזבאללה קיבל היום אחריות לשלוש פעולות נגד ישראל בגבול לבנון.

14:44 - נתניהו בישיבת הממשלה: "היום שאחרי בעזה - רק כשהיא תהיה מפורזת וחמאס יוכרע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה ליום שאחרי המלחמה: "היום הזה הוא רק אחרי הכרעת חמאס. הרצועה חייבת להיות מפורזת, ואין כוח אחר מלבדנו שיפרז אותה. מרכיב אחד או שניים בשאלת היום שאחרי יידונו קודם, אבל המתווה הכולל יובא לדיון ולאישור במליאת הממשלה". 

14:30 - סגן מזכ"ל חיזבאללה מאיים: "אם ישראל תמשיך לתקוף - התגובה תהיה חזקה יותר"

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם: אין ביכולתה של ישראל להחזיר את התושבים לצפון הארץ בלב המערכה. "עליה להפסיק את המלחמה בעזה כדי לעצור את המלחמה בלבנון. היא לא תשיג שום הישג. עם המשך הפגיעה באזרחים בלבנון - התגובה תהיה חזקה יותר". 

14:21 - דיווח בעזה: צה"ל הטיל כרוזים בחמש שכונות בח'אן יונס - "התפנו מיד"

בעזה דיווחו כי צה"ל הטיל כרוזים באזור ח'אן יונס וקרא לתושבים בחמש שכונות להתפנות: "האזור שבו אתם נמצאים הוא אזור מלחמה. למען ביטחונכם, עליכם להתפנות מיד למקלטים בשכונת א-שאבורה, א-זהור ותל א-סלטאן. ראו הוזהרתם".

14:15 - כתב אישום הוגש נגד תושב טירה בגין עבירות ביטחוניות, בהן הזדהות עם דאעש והסתה לטרור

14:00 - תחמושת בארון בגדים ומשגרי רקטות בבית תרבות: תיעוד הפעילות של לוחמי מגלן

לוחמי יחידת מגלן פשטו בהכוונה מודיעינית מדויקת על תשתית טרור שממנה בוצע ירי לעבר כוחותינו. התשתית ממוקמת בתוך מוסד אזרחי בח'אן יונס. המבנה משמש לכאורה כמשרד חינוך, בית תרבות ובית ספר, אך במהלך הפשיטה הלוחמים איתרו בתוך המבנה משגרי רקטות, מסמכים ואמצעים של חמאס. 

בפשיטות נוספות שביצעו לוחמי היחידה, בהכוונה מודיעינית על מבנים במרחב, הם איתרו כמויות גדולות של אמצעי לחימה, בהם רימונים ותחמושת שנמצאו בתוך ארון בגדים בחדר השינה בבית. 

13:33 - תשתיות טרור, עמדות ומבנים צבאיים: צה"ל תקף בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הבוקר כמה תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב הכפר רמיה שבדרום לבנון. עוד מסר דובר צה"ל כי כוחות צה"ל תקפו אמש עמדות צבאיות של ארגון הטרור במרחבים עמרא ואלחיאם.

13:24 - שר החוץ של בריטניה למקבילו האיראני: רואים בכם אחראים לעצירת תקיפות החות'ים בים האדום

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון הודיע כי שוחח עם שר החוץ של איראן על תקיפות החות'ים בים האדום, והבהיר לו כי בלונדון רואים בטהראן אחראית לעצירת ההתקפות.

12:51 - נשיא איראן, אברהים ראיסי: "הציונים ישלמו על הפשעים שלהם"

מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, אמר בפגישה עם בני משפחתו של קאסם סולימאני לציון ארבע שנים לחיסולו: "תפקיד חייו היה החייאת חזית ההתנגדות באזור. ההתנגדות בעזה בשלושת החודשים האחרונים מגיעה בעקבות קיום חזית ההתנגדות".

נשיא איראן, אברהים ראיסי, אמר בביקור בבית משפחתו של ראזי מוסאווי, הבכיר האיראני שחוסל בשבוע שעבר: "הציונים ישלמו על הפשעים שלהם".

12:27 - צבע אדום בכיסופים

12:00 - חטיבת הצנחנים הצטרפה ללחימה בח'אן יונס

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים החל לפעול השבוע במרחב ח'אן יונס, לאחר חודשיים של לחימה עצימה בצפון הרצועה. עם כניסתו למרחב, כוח הצנחנים החל התקפה על כמה תשתיות טרור, בהן עמדות תצפית, עמדות נ"ט ומחסני אמל"ח של חמאס. הלוחמים חיסלו מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר, צוותי הצלפים של החטיבה זיהו וחיסלו מחבלים באופן מדויק.

במסגרת לחימתם, הלוחמים זיהו מחבל היוצא מפיר עם טיל RPG לכיוונם, ביצעו ירי וחיסלו אותו. לאחר מכן הלוחמים זיהו שלושה מחבלים בקרבתם, ובהכוונת כלי טיס של חיל האוויר למקום חוסל אחד מהם. שני המחבלים שנמלטו זוהו עם טילי RPG בין שני מבנים סמוכים. כוחות שריון חיסלו אותם. בתקיפה נוספת הושמדה תשתית צבאית השייכת למפקדי גדוד דרום ח'אן יונס.

11:56 - בלבנון דיווחו: צה"ל תקף בראמיה ובעיתא א-שעב בדרום המדינה

11:54 - הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

דובר צה"ל התיר לפרסם על נפילתם של רס"ם (במיל') אלירז גבאי, בן 37 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 7810, שנהרג במרכז הרצועה; ורס"ל (במיל') ליאב סעדה, בן 23 מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 7107, שנפל בקרב בצפון הרצועה. יהי זכרם ברוך.

11:50 - אחרי שהותקפה ספינה שלה בים האדום: חברת הספנות מארסק הודיעה על עצירת התנועה של ספינותיה במרחב ל-48 שעות

11:47 - משרד הבריאות העזתי של חמאס: 150 הרוגים ו-286 פצועים ביממה האחרונה

11:30 - הממשלה החליטה: הבחירות לרשויות המקומיות נדחו ל-27 בפברואר

הממשלה אישרה פה-אחד חתימה על צו לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות ל-27 בפברואר. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ההמלצה שלי היא ברורה - לעשות את זה בסוף פברואר, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשי מילואים להשתתף בבחירות". ההחלטה כפופה לאישור ועדת הפנים של הכנסת ולאחר מכן תועבר להצבעה במליאת הכנסת.

11:27 - אזעקה הופעלה במושב זרעית שבגליל העליון

11:08 - מסוקים אמריקאים ירו והטביעו שלוש ספינות של החות'ים בים האדום

מסוקים אמריקאים תקפו והטביעו שלוש מתוך ארבע ספינות של חמושים חות'ים, שניסו לפגוע בספינה בים האדום וירו לכיוון מסוק של צבא ארה"ב. ענקית הספנות הדנית מארסק אישרה את הדיווח על כך שהחות'ים תקפו את אחת מספינותיה בזמן שהייתה בדרכה לנמל סואץ במצרים. "הצוות שעל הספינה דיווח שהוא בטוח", נמסר.

10:46 - בעזה דיווחו: שר הדתות הפלסטיני לשעבר יוסף סלאמה, ששימש כדרשן במסגד אל-אקצא, נהרג בתקיפה במחנה הפליטים אל-מע'אזי שמברכז הרצועה

09:46 - "דרך בטוחה": משרד הביטחון וצה"ל פועלים להסתרת צירים חשופים לירי בעוטף

פרויקט "דרך בטוחה": משרד הביטחון וצה"ל ממשיכים בעבודות להסתרת צירים חשופים לירי ישיר ב-14 מקטעים בעוטף עזה. הפרויקט נועד להגן על הצירים החשופים לאיום שטוח מסלול בעוטף, במטרה לאפשר לתושבים לנוע במרחב בבטחה, גם במצבי חירום.

09:00 - המרכז הבריטי לסחר ימי: החות'ים תקפו אונייה נוספת

המרכז הבריטי לסחר ימי עדכן על תקיפה נוספת הלילה של אונייה באזור מצר באב אל-מנדב, כ-60 מיילים ימיים מצפון-מערב לנמל חודידה שבשליטת החות'ים. על-פי הדיווח, שלוש סירות תקפו את הספינה, ונשמע ירי. אין נפגעים.

08:35 - 14 מחבלים חוסלו בגן ילדים, תשתיות טרור הושמדו

במהלך סריקות בבתי פעילים בפאתי שאטי, צוות הקרב של חטיבה 14 איתר גן ילדים, שבתוכו נמצאו תשתיות טרור שהוכנו מראש לקראת הגעת כוחות לאזור. הכוח נטרל את המטענים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 179 זיהו ארבעה מחבלים הנושאים מטעני נפץ ומתקדמים לעברם. כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את החוליה. כחצי שעה מאוחר יותר, זיהו הכוחות ארבעה מחבלים נוספים במרחב - שחוסלו גם הם בתקיפה אווירית. במקביל, זוהה רכב חשוד ובו מחבלים שנסעו לעבר כוחותינו בדרום העיר עזה. כלי טיס תקף את הרכב וחיסל את המחבלים שהיו בתוכו.

שני פירי מנהרות אותרו בידי הגדס"ר הבדואי בדרום הרצועה - והושמדו. במהלך הלילה, לוחמי צוות קרב של חטיבת הצנחנים הנלחמים בח'אן יונס זיהו שלושה מחבלים, ובעזרת הכוונה של כלי טיס חוסל אחד מהם. לאחר מכן, שני המחבלים הנותרים זוהו עם RPG בין שני מבנים. ירי טנקים בוצע לעברם.

08:18 - התייעצויות בחמאס על עסקה, משלחת מצרית ביקרה בתל אביב 

מקור פלסטיני לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הפרו-קטארי על הניסיונות להביא לעסקה חדשה: "ההתייעצות הפנימית בין הפלגים הפלסטיניים עדיין נמשכת כדי להביא לעסקת חליפין ולהפסקת אש. עד כה לא גובשה רשמית שום נוסחה להסכם. חמאס זקוק להתחייבות רשמית מהמדינות שתומכות בהסכם שלא לחדש את הלחימה מכל סיבה שהיא". 

עוד אמר מקור מצרי לעיתון כי "משלחת של המודיעין המצרי ביקרה ביום חמישי האחרון בישראל, בניסיון להביא להסכם לסיום המלחמה". כמו כן, צוין כי המשלחת התייחסה לעניינים ספציפיים כדי לקבל תשובות מהצד הישראלי, כאשר "העניינים עדיין מורכבים". 

על-פי הדיווח, המשלחת המצרית ניסתה לקבל תשובה לגבי נכונותה של ישראל לסגת לחלוטין מרצועת עזה, במקרה של הסכם כולל. "המשלחת חזרה מבלי לקבל תשובות. גורמים בישראל הדגישו כי נקודות אלה יידונו בקבינט, ולאחר מכן מצרים תגיב על כך". 

המקור ציין כי מצרים הזמינה את כל הפלגים הפלסטיניים לקיים סבב חדש של פגישות בקהיר, לאחר 7 בינואר. הוא הסביר כי קהיר "עובדת ביותר מציר אחד ומנסה לקרב בין הצדדים הפלסטיניים, כדי להגיע להסכם הקובע את איחוד הממשל ברצועת עזה ובגדה וגיבוש ממשלה אחת שתקבל אחריות". 

06:53 - צה"ל תקף מהאוויר חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו באזור טולכרם

צה"ל פועל מאז שעות הלילה במחנה הפליטים נור א-שמס בטולכרם. הכוחות תחקרו עשרות חשודים, עצרו כמה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי. בנוסף, הותקפו מהאוויר חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו על כוחותינו ובכך סיכנו אותם. לפי הדיווחים, כמה מהמחבלים נפצעו. במרחב התקיפות נמצאו מטענים נוספים שהיו ברשות המחבלים והושמדו על-ידי הכוחות. כמו ביתר מחנות הפליטים, גם בנור א-שמס פועלים הכוחות לפירוק התארגנויות טרור ולשלילת יכולות צבאיות. 

06:30 - רשת אל-ג'זירה מדווחת על הרוגים ופצועים בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים אל-מגאזי במרכז רצועת עזה

05:04 - בשעה זו: תקיפות נרחבות של צה"ל במרכז הרצועה ובדרומה

03:45 - סנטקום, פיקוד המרכז של ארה"ב: "הפלנו שני טילים ששוגרו מאזורים שבשליטת החות'ים"

בצבא ארה"ב התייחסו לתקרית שאירעה אתמול בערב בדרום ים סוף, שבה ספינה בבעלות דנית דיווחה כי נפגעה בידי טיל. ספינות המלחמה האמריקאיות USS Gravely ו-USS Laboon הגיבו והפילו שני טילים בליסטיים שנורו מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן. "על-פי הדיווחים, כלי השיט כשיר, ואין דיווחים על פציעות", נכתב בטוויטר של סנטקום, שאף הוסיפו וציינו כי זוהי המתקפה ה-23 של החות'ים על ספינות בינלאומיות מאז 19 בנובמבר.

03:09 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל בשעה זו באזור טולכרם

הפלסטינים מדווחים על פשיטה של כוחות צה"ל על מחנה הפליטים נור א-שמס, בהשתתפות כלי טיס וכלים הנדסיים. דווח כי במהלך הפעילות במחנה, שנמצא כ-2 ק"מ מזרחית לעיר טולכרם, התפתחו חילופי ירי עם מחבלים, וכמה מהם חוסלו.

02:33 - אונר"א טוענת: 40% מהאוכלוסייה בעזה בסכנת רעב

סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים טוענת כי האנשים בעזה "מתמודדים עם רעב קטסטרופלי", וכי 40% מהאוכלוסייה ברצועה נמצאים כעת בסכנת רעב. בפוסט בטוויטר כתבה אונר"א כי "כל יום הוא מאבק הישרדות".

01:32 - סנאטור דמוקרטי נוסף מותח ביקורת על העברת הנשק האמריקאית לישראל

ב"גארדיאן" מדווחים כי טים קיין, סנאטור דמוקרטי המייצג את מדינת וירג'יניה ומי שהתמודד להיות סגן הנשיא תחת הילרי קלינטון ב-2016, גינה את העברת הנשק של ממשל ביידן לישראל. גינויו של קיין מגיע לצד קריאתם של חברים נוספים במפלגה הדמוקרטית, המותחים ביקורת על עקיפת פיקוח הקונגרס בהעברת הנשק הזו.

"בדיוק כפי שלקונגרס יש תפקיד מכריע בכל ענייני מלחמה ושלום, לקונגרס צריכה להיות שקיפות מלאה על כלי הנשק שאנו מעבירים לכל אומה אחרת", כתב קיין. "עקיפת הקונגרס בצורה מיותרת פירושה לשמור על העם האמריקאי בעלטה". עוד הוסיף הסנאטור: "אנחנו דורשים הסבר פומבי על ההיגיון שמאחורי ההחלטה הזו - השנייה מסוגה החודש".

00:45 - הארגון לשיתוף-פעולה אסלאמי מברך על החלטת דרום אפריקה לדרוש חקירה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי

לפי סוכנות הידיעות הקטארית QNA, הארגון בירך את דרום אפריקה על הגשת הבקשה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור את ישראל בגין "רצח עם". בארגון לשיתוף-פעולה אסלאמי, המונה 57 מדינות, הדגישו כי ישראל "מבצעת רצח עם על-ידי תקיפות חסרות הבחנה באוכלוסייה אזרחית", וכי היא "עוקרת אזרחים בכוח ומונעת מהם להשיג צרכים בסיסיים וסיוע הומניטרי". עוד קרא הארגון לבית הדין הפלילי הבינלאומי "להגיב במהירות ולנקוט צעדים דחופים".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12