ביום האחרון של 2023: אקזיט תל אביבי - החברה שנמכרה ב-100 מיליון דולר

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • יוזרוואי, העוסקת בהנגשה של אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות, נמכרה לתאגיד אמריקאי הפועל בתחומה בתמורה ל־100 מיליון דולר במזומן • החברה, שנהנתה מטרנד הבינה המלאכותית, הניבה למשקיעים בת"א תשואה של יותר מ-100% מהנפקתה

אלון מסון, מנכ''ל יוזרוואי / צילום: באדיבות יוזרוואי
אלון מסון, מנכ''ל יוזרוואי / צילום: באדיבות יוזרוואי

כשנתיים לאחר שהונפקה בבורסה בתל אביב, חברת הטכנולוגיה  יוזרוואי  (UserWay) דיווחה על רכישתה על ידי חברת Level Access מארה"ב תמורת קרוב ל־100 מיליון דולר במזומן. הרוכשת היא ספקית מובילה של פתרונות בתחום הנגשה של אתרים ואפליקציות לבעלי מוגבלויות והיא מוחזקת בעקיפין על ידי קרן ההשקעות הפרטית המפורסמת KKR וקרן נוספת, JMI Equity.

איפה לשים את הכסף ב-2024? בתי ההשקעות המובילים מהמרים על בורסת תל אביב
תחזיות בתי ההשקעות מול המציאות: פספסו את הזינוק בוול סטריט ובריבית ב-2023

סיפור הצלחה נדיר להנפקות פוסט הקורונה

יוזרוואי, שהחלה לפעול בשנת 2006, עוסקת גם היא בהנגשה דיגיטלית, ומתמחה בשילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית בתהליך של התאמת אתרים ונכסים דיגטליים עבור בעלי מוגבלויות. החברה מעסיקה כיום מעל ל־120 עובדים ברחבי העולם, קרוב למחציתם בארץ.

יוזרוואי נמכרת בעסקה בתמורה ל־98.7 מיליון דולר בדילול מלא - מחיר הכולל בתוכו את מימוש כלל האופציות שהוענקו לעובדים ולמייסדי החברה. העסקה מגלמת פרמיה שולית בלבד על מחיר השוק של חברת הטכנולוגיה, בקושי של אחוז בודד. עם זאת, נראה שהשוק גילם מראש את מחיר העסקה. בנובמבר נחתם מכתב הבנות ששיקף בזמנו פרמיה של 17% על מחיר השוק. מחיר המכירה לא השתנה, אך שווי החברה השלים את הפערים. כך או כך, עבור המשקיעים במניה, יוזרוואי, שנוסדה ע"י אלון מסון שמכהן כמנכ"ל ודירקטור, הניבה 113% תשואה מההנפקה בינואר 2022. מדובר בסיפור הצלחה נדיר יחסית לגל הנפקות הטכנולוגיה של עידן פורט הקורונה. בין המשקיעים הבולטים בחברה נמנים המייסד מסון (מחזיק 38.5% מהמניות) שיקבל בעסקה כ־100 מיליון שקל; קופות הגמל של מור (13.3%); וקרנות הנאמנות של ילין לפידות (5.9%).

התברגה למקום ה־11 בבורסת תל אביב

בשנה האחרונה הודות להייפ סביב מניות הבינה המלאכותית, זינקה מנייתה יוזרוואי ב-156%, עלייה שהביאה אותה למקום ה־11 בביצועי המניות בבורסה בתל אביב. ביום ראשון, לאחר הדיווח הרשמי על העסקה נסחרו מניות יוזרוואי באופן מפתיע בירידה של 3%. מסון אמר בהודעת החברה כי "שותפות זו תרחיב ותאיץ את הישגינו האפשריים". מנכ"ל הרוכשת Level Access, טים ספרינגר, הוסיף כי "אלון והצוות של יוזרוואי פיתחו טכנולוגיות אוטומציה מרשימות אשר מאפשרות לארגונים לנוע במהירות במאמצי הנגישות הדיגיטלית שלהם".

עם זאת, צריך לציין שבמובנים רבים יוזרוואי היא עדיין חברת צמיחה קלאסית שבשורה התחתונה שלה נרשמים הפסדים. כך למשל, ההכנסות שלה במחצית הראשונה של השנה זינקו פי שניים לעומת השנה שעברה לסכום של 6.2 מיליון דולר. אבל השורה התחתונה עדיין הצביעה על הפסד נקי של כ־1.5 מיליון דולר, שיפור לעומת ההפסד של 4.6 מיליון דולר במחצית המקבילה ב־2022. 

משרד עורכי הדין Sullivan & Worcester Tel-Aviv ייצג את יוזרוואי בעסקה באמצעות עורכי הדין רעות אלפיה (שותפה מנהלת), אליאב אזולאי ותמיר שגאל (שותפים), עמרי תורג'מן ואלון אורן. משרדי עורכי הדין Latham & Watkins LLP וכן משרד הרצוג (הרצוג, פוקס, נאמן) שימשו כעורכי הדין של החברה הרוכשת לבל אקסס, ו-Nfluence Partners שימשו בתור היועצים הפיננסיים הבלעדיים בעסקה.