ישראל במלחמה | סיקור שוטף

רקטות שוגרו מסוריה לדרום הגולן, הגרי: "סביר שהקרע בעם קשור להחלטת חמאס לתקוף"

5 רקטות נורו מסוריה לרמת הגולן, אחת מהן נחתה סמוך ליישוב • לוחם נחקר בחשד שירה במחבל עצור בעזה והביא למותו • רס"ל במיל' עמיחי ישראל יהושע אוסטר ז"ל נפל בקרב ברצועה, 4 לוחמים נפצעו קשה • בגבול לבנון: 5 לוחמי מילואים נפצעו קל מירי רקטות, צה"ל המשיך בתקיפות יעדי חיזבאללה • דיווח: משלחות של ישראל וחמאס ידונו בקהיר בעסקת חטופים • עדכונים שוטפים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל
דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

22:50 - רשת סקיי ניוז בערבית מדווחת כי החות'ים תקפו אוניית מלחמה אמריקאית

22:30 - דובר צה"ל: לוחם חשוד שירה במחבל שנעצר ברצועת עזה וגרם למותו, המשטרה הצבאית חוקרת

בפעילות צה"ל אמש ברצועת עזה נתפס מחבל, שהוחזק על ידי הצבא ונחקר בשטח. בתום החקירה, הועבר לשמירה על ידי לוחם. על פי החשד, בשלב מסויים ביצע הלוחם ירי לעבר המחבל העצור וגרם למותו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות ביצוע הירי.

21:12 - הירי לגולן: 2 מטחים נורו מסוריה, אין נפגעים

במטח הראשון לא הופעלו התרעות. במטח השני הופעלו התרעות במושבים אבני איתן ונוב שבדרום הגולן. ממד"א נמסר כי לא דווח על נפגעים. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים.

21:01 - לאחר ש-2 רקטות נפלו בשטח פתוח בדרום הגולן: אזעקות הופעלו במושבים אבני איתן ונוב שבדרום הרמה

לא דווח על נפגעים. תושבים באזור דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים. בכמה הזדמנויות בימים האחרונים שיגרו מיליציות איראניות הממוקמות בעיראק כטב"מים שחדרו לשטח רמת הגולן. הערב מדובר היה ככל הנראה בירי רקטות - ולא בכטב"מים.

20:55 - 2 רקטות נורו משטח סוריה לעבר דרום רמת הגולן. הן התפוצצו בשטח פתוח, לא היו נפגעים ולא הופעלה התרעה

20:45 - דובר צה"ל הגרי: "סביר להניח שהקרע בעם קשור להחלטת חמאס לצאת למתקפת 7 באוקטובר"

במענה לשאלה מעיתונאים אמר דובר הצבא: "סביר להניח שהקרע בעם והאופן שבו תפס חמאס את מוכנות הצבא קשורים להחלטת חמאס לצאת למתקפת 7 באוקטובר. הדברים האלה יתבררו בתחקיר המעמיק שנעשה", כך הגרי.

20:39 - מליאת הכנסת אישרה: הבחירות ברשויות המקומיות יידחו ל-27.2

מליאת הכנסת אישרה את המלצת ועדת הפנים והגנת הסביבה לדחות את מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות. המועד החדש שנקבע הוא 27.2.2024, י"ח באדר התשפ"ד. 15 חברי כנסת הצביעו בעד, ללא מתנגדים. שני חברי כנסת נמנעו.

20:15 - דובר צה"ל למפונים מהדרום והצפון: "מוטלת עלינו החובה לייצר עבורכם ביטחון - חובת ההוכחה עלינו"

תא"ל דניאל הגרי התייחס לחזרתם של התושבים מגבול לבנון וגבול עזה שפונו מבתיהם. הוא ציין כי גובשה תוכנית שתאפשר החזרה מדורגת של יישובים שפונו, הכוללת "שינוי יסודי ומעמיק בתפיסת ההגנה". הגרי הוסיף: " אני רוצה לפנות לתושבי הצפון והדרום - החוסן שלכם בחודשים האחרונים מעורר השתאות וראוי להערכה רבה".

הגרי הוסיף: "החששות שלכם ברורים. נהיה קשובים לכל טענה ונבנה את תהליך החזרה ליישובים יחד עם ההנהגה המקומית. חובת ההוכחה עלינו. מוטלת עלינו החובה לייצר עבורכם ביטחון, גם אם זה ייקח זמן".

20:09 - לאחר עזיבת נושאת המטוסים האמריקנית את הים התיכון - 2 נושאות מטוסים יגיעו לים סוף

ספינות המלחמה האמריקניות USS Bataan ו-USS Carter Hall יגיעו לאזור המזרח התיכון מכיוון ים סוף. אליהם תצטרף ספינת המלחמה USS Mesa Verde שתגיע ממערב הים התיכון. אתמול פורסם כי נושאת המטוסים פורד, שנשלחה לים התיכון ב-8 באוקטובר כדי להרתיע את חיזבאללה מלהצטרף לעימות, צפויה לחזור לארה"ב.

20:01 - חיזבאללה: שלושה מחבלים נוספים חוסלו, מניין ההרוגים בארגון עומד על 137 מפרוץ המלחמה

20:00 - מפקד פיקוד הדרום בהערכת מצב בלב הרצועה: "הלחימה תימשך"

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן קיים היום הערכת מצב בדרג' תופאח, יחד עם מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ יאיר צוקרמן ומפקד חטיבה 401, אל"מ בני אהרון.

19:19 - צה"ל תקף בלבנון, 5 לוחמים נפצעו קל מירי רקטות באדמית

בעקבות מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אדמית נפצעו קל חמישה לוחמי מילואים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו.

בתוך כך, צה"ל עדכן כי השלים סבב של תקיפות בשטח לבנון, שבוצע על ידי מטוסי קרב וכלי טיס נוספים. הותקפו מגוון יעדים של חיזבאללה, וכן חוליית מחבלים שפעלה במרחב חולא. לוחמי ההגנה האווירית ירטו מטרה שחצתה משטח לבנון באזור קריית שמונה, ובעקבות היירוט הופעלה אזעקה בעיר.

18:41 - רס"ל (במיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר נפל בקרב בצפון הרצועה, ארבעה לוחמים נפצעו קשה

דובר צה"ל הודיע על נפילתו בקרב של  רס"ל (במיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר ז"ל, בן 24 מקרני שומרון. עמיחי שירת כלוחם בגדוד 7020, עוצבת "השרון" (5). הוא נפל בקרב בצפון רצועת עזה. יהי זכרו ברוך. 

באותו קרב נפצעו קשה שני לוחמי מילואים בגדוד 7020. בנוסף, לוחם מילואים בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת "חצי האש" (551), נפצע קשה בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, קצין בבית הספר להנדסה צבאית נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו. 

ראיון | בכיר בתחום האבטחה הימית: "החות'ים ימשיכו להתעצם, והאיום על ישראל יגבר"
פרשנות | ישראל התחילה לנגוס במלאי האמל"ח של חיזבאללה. כך היא עושה את זה
WSJ | אחרי שניסה להשתמש ברובוטים וכלבים, זה הנשק האפקטיבי ביותר שמצא צה"ל נגד איום המנהרות  

18:34 - בהמשך לאזעקה בקריית שמונה: מטרה חשודה יורטה לאחר שחצתה מלבנון

עוד דווח כי כמה שיגורים זוהו מכיוון לבנון.

18:30 - לוחמי צה"ל איתרו אמצעי לחימה בגן ילדים

צה"ל הודיע כי בפעולות של אוגדה 99 במרכז הרצועה, סמוך לעיר עזה, הושמדו יותר מ-100 פירי מנהרות, ואותרו אמצעי לחימה רבים של חמאס. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 איתרו אמצעי לחימה רבים שהוצבו בגן ילדים. במקרה אחר, צוות הקרב של חטיבה 179 הפגיזו מבנה שהיה חשוד כממולכד. פיצוצי משנה שנגרמו לאחר הפצצת המבנה העידו שאכן היה ממולכד - וכך נמנעה פגיעה בלוחמים. 

18:20 - בלחץ שרי קבינט המלחמה: נתניהו חזר בו ויקיים דיון על "היום שאחרי" בעזה

קבינט המלחמה המצומצם יקיים מחר דיון בשאלת "היום שאחרי" בעזה, זאת לאחר שדיון בנושא שאמור היה להתקיים בקבינט המורחב נדחה ברגע האחרון בלחץ שרים מהימין. שרי קבינט המלחמה הפעילו אף הם לחץ על נתניהו ודרשו שהדיון יקוים. לאחר הדיון מחר בקבינט המצומצם, הנושא יעלה לדיון גם בקבינט המורחב.

18:12 - אזעקה הופעלה בקריית שמונה

17:50 - סינוואר מגמיש עמדות ומנהל משא-ומתן גם ללא הפסקת הלחימה

לאחר שבחמאס התעקשו שלא ינהלו משא-ומתן עם ישראל תחת אש, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הגמיש את עמדותיו, ומשלחת של חמאס נמצאת כעת בקהיר. מוקדם יותר דווח כי גם משלחת ישראלית נמצאת בבירת מצרים ודנה בעסקת חטופים. סינוואר מנהל את המגעים בקהיר מרחוק, ממקום מושבו בדרום הרצועה.

במקביל, סינוואר מציב אולטימטום לרשות הפלסטינית ודורש מיו"ר הרשות אבו מאזן להכניס את חמאס - יחד עם שאר הפלגים היושבים ברצועה - אל תוך אש"ף. בנוסף דורש סינוואר כי יתקיימו בחירות ברשות הפלסטינית. 

15:45 - דיווח: משלחת ישראלית תגיע לקהיר לדון בעסקת חילופי שבויים

הערוץ הסעודי א-שרק מדווח כי משלחת ישראלית צפויה להגיע לקהיר ולדון בעסקת חילופי שבויים עם חמאס. 

15:34 - התרעות הופעלו בגבול לבנון בעקבות חדירת כלי טיס עוין, פיקוד העורף עדכן כי הטיפול באירוע הסתיים

בשל חדירת כלי טיס עוין הופעלו אזעקות ביישובים דישון, כרם בן זמרה, דלתון, יפתח, אביבים, מלכיה, רמות נפתלי, ריחאנייה, יראון, עלמה, גוש חלב וברעם. זמן קצר לאחר מכן עדכן פיקוד העורף כי הטיפול באירוע הסתיים.

15:30 - יורים על צה"ל - ומתרברבים: תיעוד ממצלמת המחבלים שחוסלו

בשבוע האחרון לחמו כוחות חטיבה 401 בדרג' תופאח שבצפון הרצועה, פשטו על מוצבים צבאיים וחיסלו עשרות חוליות נ"ט. במהלך הלחימה, עקב קבלת מידע מודיעיני על הימצאות חוליית מחבלים במבנה, כוח מגדוד שקד סרק את המרחב וביצע פשיטה. במהלך הסריקות איתרו לוחמי הגדוד מצלמה שבעזרתה תיעד מחבל חמאס את פעילות ארגון הטרור מעיניהם. המחבל חוסל בידי כוחותינו, ובזכות חומרי הצילום שנאספו - חשף צה"ל את שיטת ירי הנ"ט, את אופי הפעילות של האויב במבנים ואת איסוף המודיעין נגד כוחותינו. 

15:04 - משרד הבריאות העזתי: 156 הרוגים מאש צה"ל ביממה האחרונה

משרד הבריאות העזתי של חמאס מעדכן על 156 הרוגים ו-246 פצועים ביממה האחרונה. מתחילת המלחמה - 21,978 הרוגים ו-56,697 פצועים פלסטינים. 

14:35 - בפעם הרביעית מהבוקר: האזעקות בצפון - שווא

התרעת השווא הרביעית שנשמעה מהבוקר בצפון, הופעלה בשל תקיפה נרחבת של צה"ל בדרום לבנון. בלבנון מדווחים כי כוחותינו תקפו באזור א-לבונה, בפאתי כפר נאקורה שבדרום המדינה.

14:14 - התוכנית המקיפה להחזרת התושבים ליישובים במרחק 4 ק"מ ומעלה מגבול רצועת עזה 

גובשה תוכנית מקיפה להחזרת התושבים ליישובים במרחק 4 ק"מ ומעלה מגבול רצועת עזה. התוכנית נבנתה בשיתוף צה"ל, משרד הביטחון, מינהלת תקומה וראשי המועצות, והודגש כי חזרת התושבים תתבצע באופן הדרגתי, בהתאם למוכנות התשתיות, מרכיבי הביטחון ובכפוף לרצון הקהילה.

14:10 - אזעקות בגליל המערבי

התרעות הופעלו בשלומי, בבצת, בחניתה, בלימן, במצובה ובראש הנקרה.

13:55 - צה"ל: תקפנו מחבלי חיזבאללה שניסו לשגר כטב"מים לשטח ישראל

דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלי חיזבאללה שניסתה לשגר כטב"מים לעבר שטח ישראל. כלי הטיס העוינים הושמדו בטרם שוגרו לשטח ישראל. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. 

13:30 - אילן וייס מקיבוץ בארי, שהוגדר נעדר מאז מתקפת 7 באוקטובר - נרצח

משפחתו של אילן וייס מקיבוץ בארי, שנחשב נעדר מאז השבת השחורה, התבשרה היום כי הוא נרצח בידי מחבלי חמאס. 

אילן וייס ז''ל / צילום: ללא קרדיט
 אילן וייס ז''ל / צילום: ללא קרדיט

12:40 - עשרות עצורים ואמל"ח מוחרם: כוחות הביטחון במבצע נרחב נוסף ביהודה ושומרון

צה"ל, שב"כ ומג"ב יצאו הלילה למבצע נרחב ביהודה ושומרון, החרימו אמצעי לחימה רבים ועצרו עשרות מבוקשים - שניים מהם מזוהים עם חמאס. במבצע בכפר קטנה שבחטיבת בנימין נעצרו שני מבוקשים, ותוחקרו חשודים. מתחילת המלחמה נעצרו יותר מ-2,550 מבוקשים ברחבי איו"ש, כ-1,300 מהם מזוהים עם חמאס. 

12:23 - האזעקות בגליל העליון על חדירת כלי טיס עוין - התרעת שווא 

11:56 - אזעקות בגליל העליון: חשד לחדירת כלי טיס עוין 

אזעקות הופעלו ביישובים אביבים, דלתון, כרם בן זמרה, ריחאנייה, יראון, עלמה, ג'יש - גוש חלב, ברעם ובאזור תעשייה רמת דלתון. 

11:30 - תיעוד מחדר החקירות: כך מחבלי חמאס מאיימים על אזרחים ומנצלים אותם לצורכי טרור

פעיל בארגון הטרור חמאס ופעיל בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי נחקרו על-ידי חוקרי יחידה 504 וחשפו פעם נוספת את האופן שבו עשו שימוש ציני באזרחי עזה לצורכי טרור.

בחקירתו סיפר אחד הנחקרים כי מחבל חמאס טמן לו מטען חבלה מתחת הבית ואיים על חייו: "אם זה לא מוצא חן בעינייך, אשים את המטען בינך ובין אשתך". 

"הרגשתי שאנחנו האזרחים מגינים אנושיים, למה שנגן על חמאס?", אמר זוהדי עלי זהדי שאהי בעדותו. "אנחנו רוצים להינצל. בכל זאת, אלה החיים שלנו. זו הטעות של חמאס. כשהאזרחים החלו לרדת דרומה במעבר הבטוח של הצבא כי יהיה שם עבורם אוכל ושתייה, כל מה שעליהם היה לעשות זה לצאת דרך המעבר הבטוח". 

11:00 - אזעקות בגליל המערבי

התרעות הופעלו במושבים גורן ועבדון.

11:00 - דיווח באל-ערביה: נציגי חמאס דנים בנושא הפסקת האש עם גורמים בקהיר

דיווח באל-ערביה: משלחת חמאס נמצאת בביקור בקהיר כדי לדון בהצעה להפסקת האש. גורם בחמאס אמר לערוץ הסעודי: "עמדת הארגון נותרה בעינה - לדחות כל עסקת חליפין עם ישראל לפני הפסקת אש כוללת".

10:52 - השימוש של חיזבאללה בתושבים - והזעם בלבנון

תושבי לבנון יצאו נגד ארגון הטרור חיזבאללה לאחר שטילים מוכנים לשיגור נמצאו בידי אזרח מכפר רמיש, בפרדס קרוב למסעדת סקיי פלאזה. "בני הנחשים השנואים האלה מעוניינים בהריסת לבנון ללא קשר למחיר", כעסו התושבים. 

10:45 - טורקיה: רבבות פתחו בהפגנה נגד ישראל

המונים יצאו הבוקר לרחובות איסטנבול בעצרת תמיכה בפלסטינים ובחמאס. המפגינים יצאו בקריאות נגד ישראל והניפו דגלי אש"ף לצד דגלי טורקיה.

10:20 - כוחותינו מגדוד 71 של חטיבה 55 מדווחים: השלמנו את כיבוש בני סוהילה שבח'אן יונס

הלחימה בדרום הלחימה נמשכת ביתר שאת עם הישגים גדולים לצה"ל. כוחות מגדוד 71 של חטיבה 55 דיווחו כי בתום קרבות עיקשים, הלוחמים השלימו את כיבוש העיר בני סוהילה שבנפת ח'אן יונס. 

09:50 - חוסל מפקד פלוגת א-נוח'בה של דיר אל-בלח, שפיקד על הפשיטה לכיסופים ב-7 באוקטובר

שיתוף-פעולה בין חיל האוויר לכוחות המתמרנים בשטח הוביל לחיסולו של עאדל מסמח, מפקד פלוגת א-נוח'בה של דיר אל-בלח. מסמח פיקד בשטח על כוחות מחבלי הנוח'בה שפשטו לכיסופים ב-7 באוקטובר. הוא גם היה זה ששלח את המחבלים ליישובים נוספים בעוטף, כמו בארי ונירים. 

09:00 - דיווח: לחץ בממשלת ישראל על מצרים לאפשר כניסה לציר פילדלפי

בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הפרו-קטארי מדווחים כי בכירים בממשלה הישראלית ניסו במהלך הימים האחרונים לשכנע את מצרים לקבל את כניסת כוחות צה"ל לציר פילדלפי. המקורות הדגישו כי "למצרים יהיה קשה לקבל את העניין הזה, למרות שישראל מצפה ממצרים להתגמש, לנוכח האינטרסים ההדדיים בין שני הצדדים". לטענתם, "הממשלה הישראלית משתמשת בקלף הכלכלי כדי ללחוץ על מצרים לקבל את הרעיון הזה, בגלל המצב הכלכלי הקשה שבו היא שרויה".

08:25 - 18 הרוגים מירי דו-צדדי ו-9 מתאונות אמל"ח: התאונות המבצעיות - והנתונים

בצה"ל מעדכנים כי מאז תחילת התמרון הקרקעי 29 לוחמים נהרגו בתאונות מתוך 170 חללים. 18 חיילים נהרגו מירי דו-צדדי, שני לוחמים נהרגו מחריגות ירי, ו-9 הרוגים נהרגו בתאונות אמל"ח או מדריסה. כמו כן, גם בצפון שני חיילים נהרגו מתאונות אמל"ח מאז תחילת הלחימה בגזרה. בפיקוד המרכז שני חיילים נהרגו בתאונת - אחד מחריגת ירי והשני בתאונת דרכים.

08:00 - מצפון הרצועה ועד דרומה: היעדים שהותקפו הבוקר והלילה

המתקפה של צה"ל הלילה והבוקר התמקדה בעיקר באזור דיר אל-בלח. קרבות נוספים התרחשו באזור מחנה אל-בורייג'. במקביל, המבצע בח'אן יונס הולך ומתרחב עם תגבורת נוספת. בח'אן יונס יש מאמץ לסגור על כל המקומות שבהם חמאס נמצא - מעל ומתחת לפני הקרקע.

הלחימה לא הסתיימה גם בצפון רצועת עזה. נשאר לטהר את דרג' תופאח וחלקים מסוימים משכונת זייתון. המצב בכללתו הוא שרוב גדודי חמאס באזור פורקו ופועלים בצורה חלקית ביותר. 

6:30 - דיווח: לחץ על ביידן לקידום פעולות נגד החות'ים בתימן

דיווח ב"ניו יורק טיימס": גורמים בפנטגון לוחצים על ממשל ביידן לתקוף את החות'ים בתימן, והציגו תוכניות לפגיעה במפעלי ומחסני אמל"ח ותחמושת, כולל של סירות קרביות כמו אלה שתקפו אתמול את הכוחות האמריקאים והוטבעו בים סוף. ההערכה היא שאחרי התקרית אתמול, שאותה מזהים בוושינגטון כהסלמה, גדלים הסיכויים למתקפה אמריקאית, למרות הסתייגות הנשיא ובכירי הממשל.

6:00 - 27 רקטות נורו לשטח ישראל במטח הלילה

27 רקטות שוגרו מהרצועה במטח שנורה הלילה מעזה לשפלה, למרכז ולעוטף עזה. 18 מהן יורטו, ו-9 מהן נפלו בשטחים פתוחים. במקביל, צה"ל המשיך בלחימה, ובין היתר דווח על חיסול של מפקד פלוגה של הנוח'בה בדרום הרצועה.

3:00 - דובר צה"ל בפוסט באנגלית: חמאס שיגר את הרקטות בפתח השנה החדשה

דובר צה"ל פרסם פוסט בעמוד ה-X (טוויטר לשעבר) שלו באנגלית ובו התייחס למטח שנורה הלילה מעזה, ערב השנה האזרחית החדשה. "שנה חדשה, אותו חמאס", נכתב. "בזמן ש-129 ישראלים עדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה, חמאס בוחר גם לשגר טילים לעבר ישראל. אין שנה 'טובה' עד שכולם ישובו הביתה".

1:45 - כטב"ם חמוש הופל מעל בסיס עין אל-אסד בעיראק

ברויטרס דווח כי כטב"ם נפץ הופל מעל בסיס חיל האוויר עין אל-אסד בעיראק, שבו מוצבים כוחות אמריקאים וכוחות בינלאומיים נוספים. על-פי מקורות שצוטטו בדיווח, לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק. זו המתקפה השנייה ביממה האחרונה על בסיס באזור שבו כוחות אמריקאים, לאחר שאתמול הופל כטב"ם מעל נמל התעופה ארביל שבצפון עיראק.

0:30 - חמאס: שיגרנו רקטות ארוכות-טווח מדגם M90

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות ל"מטח הראשון לשנת 2024": "שיגרנו רקטות מדגם M90 לתל אביב". זהו הירי הראשון לעבר המרכז בשבוע וחצי האחרונים. ארגון הטרור פרסם סרטון ובו תועדו שיגורי הרקטות מתוך הרצועה.

00:11 - מד"א על המטח לגוש דן ולשפלה: לא ידוע על נפגעים

במד"א מסרו כי לא דווח על נפילות או נפגעים בעקבות המטח מעזה. עיריית ראשון לציון עדכנה כי אין דיווח על נפגעים או פגיעה ישירה בשטח העיר, אלא רסיסים בלבד. גם בעיריית נס ציונה מסרו כי "לא דווח על נפילות בשטח העיר. נבדקת האפשרות לנפילת רסיסים בכמה נקודות בעיר".

23:59 - אזעקות בעוטף עזה, במרכז ובשפלה

מטח רקטות נורה לעבר גוש דן, השפלה, לכיש ועוטף עזה.

22:17 - דיווח: נושאת המטוסים האמריקאית פורד שנשלחה לים התיכון תשוב לארה"ב בימים הקרובים

ברשת ABC דיווחו כי נושאת המטוסים ג'רלד פורד, שנשלחה לים התיכון ימים ספורים לאחר 7 באוקטובר, תשוב בימים הקרובים לארה"ב. נושאת המטוסים הועברה לים התיכון כדי להרתיע את חיזבאללה מלתקוף את ישראל אחרי מתקפת הפתע של חמאס.

22:01 - דובר צה"ל: מטוס קרב יירט מטרה חשודה שהתקרבה לשטח הארץ מכיוון מזרח

בהודעת הצבא נמסר כי המטרה האווירית, שחצתה מירדן, הייתה במעקב של כוחות צה"ל ולא חצתה לשטח מדינת ישראל. עוד עדכנו בצה"ל על חדירת כלי טיס עוין בצפון, וציינו כי יחידת הבקרה האווירית זיהתה מטרה חשודה שחצתה משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, ומטוסי קרב של חיל האוויר יירטו אותה בהצלחה.

21:33 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות רשמית לשיגור הכטב"מים לרמת הגולן

כמה כלי טיס שוגרו מסוריה לעבר רמת הגולן, לפחות שניים חדרו לשטח ישראל ויורטו. בעקבות כך הופעלו אזעקות בקצרין ובמושב קשת שבמרכז רמת הגולן. המילציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לשיגורם.

20:45 - דובר צה"ל: אין מקרה שכוחות לא קיבלו סיוע אווירי

דובר צה"ל, תא"ל דניאל, התייחס לטענה על היעדר סיוע אווירי לכוחות היבשה. "עשרות כלי טיס נמצאים מעל עזה", אמר הגרי. "אין מקרה שבו כוח קרקעי לא קיבל סיוע מהאוויר. עשרות פצועים ניצלו בזכות זה".

הגרי הוסיף כי "אין שינוי בהוראות פתיחת באש - חייל שמזהה איום, נדרש להסיר את האיום בכל אמצעי. לצד זאת, אנו מתאימים את מדיניות הפעלת האש כל הזמן, לאזורים שונים. אנחנו מנסים לצמצם את הפגיעה במי שאינו מעורב".

הגרי: חלק מלוחמי המילואים ישוחררו כבר השבוע - עוד נזדקק להם בהמשך השנה

על היערכות צה"ל להמשך הלחימה אמר תא"ל הגרי: "אנו נדרשים לניהול חכם של הכוחות, ריענון והכשרות. אנחנו ממשיכים את ההכשרות בכל המקומות בצה"ל. חלק מאנשי המילואים יחזרו לעבודתם כבר השבוע. זה יאפשר להם לצבור כוחות לקראת הפעילויות הבאות בשנה הקרובה - אנחנו עוד נזדקק להם. אנחנו נערכים להמשך הלחימה במשך כל השנה הקרובה". 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12