חברת הסייבר אורקה סקיורטי מפטרת 15% מהעובדים

עם תחילת השנה החדשה, חברת הסייבר הישראלית אורקה סקיוריטי מפטרת כ-15% מתוך כ-430 עובדים באופן רוחבי בארץ ובחו"ל • לדברי מקורבים לחברה, המטרה היא ארגון מחדש והתייעלות

גיל גרון ואבי שוע, אורקה סקיוריטי / צילום: אורקה סקיוריטי
גיל גרון ואבי שוע, אורקה סקיוריטי / צילום: אורקה סקיוריטי

אורקה סקיוריטי מפטרת כ-15% מהעובדים שלה, באופן רוחבי במחלקות השונות, ובאופן שווה בישראל ובחו״ל, כך נטען לפי מקורבים לחברה. עוד נטען כי חלק מהעובדים יוכלו להיקלט בחברה מחדש בתפקיד אחר, וכי המטרה אינה רק צמצום בכוח אדם, אלא ארגון מחדש והתייעלות.

כיום לחברה כ-430 עובדים, חלקם בישראל וחלקם מסביב לעולם, בין היתר בלונדון, בנגקוק ופורטלנד.

ההשקעות צנחו כפול מארה"ב: כך נראתה שנת המשבר הגדולה של ההייטק הישראלי 
חברת NSO עוזבת את מתחם אפל בהרצליה. לאן היא עוברת? 
דוח IBC אנלימיטד: גידול של 80% בגלישה באינטרנט על גבי רשת הסיבים בשנת 2023 

שנת 2023 לא הייתה שנה קלה לאורקה סקיורטי. חברת הסייבר הישראלית, שהוקמה בשנת 2019 על ידי יוצאי צ'ק פוינט, ועוסקת באבטחת מידע במחשוב ענן, הפכה לחד קרן בשנת 2021.

בחודש יולי בשנה שעברה, פורסם כי אורקה תובעת את חברת וויז הישראלית שהוקמה על ידי אסף רפפורט, גם היא עוסקת באבטחת מידע בענן, זאת בגין טענה להפרת פטנטים. במסגרת אותה תביעה נטען על ידי אורקה כי וויז בנתה את העסק שלה על בסיס תשתית ידע שאורקה פיתחה לראשונה, ובכך התקיימה הפרה מכוונת של הקניין הרוחני שלה. מספר חודשים טרם התביעה, התרחשו שינויים בהנהלת החברה, זאת כאשר אבי שוע הוחלף בתפקיד מנכ״ל החברה על ידי גיל ירון, שניהם נמנים על המייסדים.

מאורקה נמסר: "אורקה הגיעה לשיא של כל הזמנים מבחינת כמות הלקוחות, היקף הכנסות שגדל במאות אחוזים מאז גיוס ההון האחרון, ושביעות רצון הלקוחות לפי סקרים. זאת בנוסף לשורה של הישגים, בהם בחירתנו לשותף אבטחה עולמי של AWS. עם זאת, כמו חברות נוספות שנדרשות להתייעל בתקופה זו, גם אנחנו עוברים תהליך רה-ארגון ונאלצים להיפרד מאנשים נפלאים, שעזרו להביא את אורקה למקום שבו היא נמצאת היום. בהתאם לארגון מחדש, חלק מהעובדים יוכלו להיקלט בחברה מחדש בתפקיד אחר. בנוסף, אורקה ממשיכה לגדול ולגייס עובדים למחלקות בחברה שממשיכות לצמוח".