כך תעברו בקלות מאנדרואיד לאייפון, ולהפך

עד לפני כמה שנים, המעבר בין מערכות הפעלה בסמארטפונים היה מסובך וגזל זמן רב • אלא שגם אפל וגם גוגל הבינו שהמצב הזה הוא בעוכרן, ופישטו את התהליך • אפילו הוואטסאפ כבר לא נמחק

אייפון ואנדרואיד / צילום: Shutterstock
אייפון ואנדרואיד / צילום: Shutterstock

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

רכישת סמארטפון חדש מלווה בחסם מובנה, שמגביל עבור רבים את חופש התנועה הטכנולוגית. רוב בעלי אייפון וגם בעלי אנדרואיד רגילים למערכות הפעלה מסוימות, ולכן אפילו לא שוקלים את האפשרות השנייה - מתוך מחשבה שהעברת מידע בין המכשירים היא תהליך שגוזל זמן רב.

אלה המחשבים הניידים שמתאימים לסטודנטים
כל הדרכים לגבות את המידע בטלפון למקרה שהמכשיר ייגנב, יאבד או ייהרס  

עם השנים, היצרניות הבינו שכדאי להן לאפשר את התהליך בצורה קלה, גם אם זה אומר שהן יאבדו משתמשים. זאת מהטעם הפשוט: הן גם יוכלו למשוך כך לקוחות שלא חשבו בעבר "לעבור צד". למרות שהחברות פעלו בכיוון הזה, עדיין ניצב סימן שאלה גדול: איך לא מאבדים את היסטוריית הצ'אטים בוואטסאפ? גם כאן חברת מטא ויצרניות הסמארטפונים פעלו, ומצאו פתרון. אז איך עוברים בקלות? לפניכם התשובות.

ההכנות מה צריך לדעת לפני

הרבה מהמידע שנפרט כאן קשור לתהליכים שהמכשירים עושים לבד, אך יש דברים שעליכם לוודא על מנת שהמעבר יהיה חלק ולא ייווצרו בעיות. ראשית, כדאי לשים לב שהמכשירים טעונים במלואם, או שהם מחוברים לטעינה בכל זמן המעבר.

שנית, צריך לוודא שיש חיבור יציב וחזק לאינטרנט אלחוטי. אתם יכולים להשתמש בחבילת הסלולר שלכם, אבל זה לא מומלץ. כדאי לחבר את שני המכשירים לאינטרנט wifi, כך גם יהיה חיבור אינטרנטי יציב ולא על החבילה האישית.

שלישית, צריך לוודא שמערכות ההפעלה בשני המכשירים מעודכנות לגרסה החדשה ביותר. ולבסוף, חשוב לוודא שבמכשיר אליו אתם רוצים להעביר את המידע יש מספיק שטח אחסון. אחרת, זה יגביל אתכם וייצור בעיות בתהליך.

חשוב לומר: אם משהו לא עבר כמו שצריך, אתם יכולים עדיין לשמור את המכשיר המקורי, למחוק את המכשיר החדש, ולבצע את ההעברה מחדש.

אנדרואיד לאייפון Move To iOS

במקרה שרוצים לעבור לאייפון, יש להוריד למכשיר האנדרואיד את האפליקציה "Move to iOS", שמאגדת את כל מה שאתם צריכים. דרכה אפשר להעביר את אנשי הקשר, התמונות, הסרטונים, קבצים ועוד.

במכשיר האייפון החדש, המערכת תשאל אתכם האם אתם רוצים להגדיר את האייפון בצורה "ידנית", וזה מה שעליכם לבחור. השאירו את המכשירים קרובים אחד לשני, ומחוברים לטעינה.

אחרי שתבחרו באפשרות "העברת נתונים מ־Android", האייפון יציע לכם קוד על מנת לחבר את מכשיר האנדרואיד הישן. בשלב הזה עליכם לפתוח במכשיר האנדרואיד את אפליקציית Move to iOS, לאשר את תנאי השימוש, ולהקליד את הקוד שכתוב באייפון.

כעת יהיה עליכם להתחבר לאינטרנט, לבחור את התוכן שאתם רוצים להעביר מהאנדרואיד, וללאשר את העברת המידע. שימו לב שזמן ההעברה תלוי בכמות הדאטה שאתם מעבירים. גם אם מכשיר האנדרואיד יראה לכם שהתהליך נגמר, אך במכשיר האייפון הוא לא הסתיים, השאירו אותם קרובים אחד לשני.

חשוב לדעת: התהליך הזה יתאפשר רק כשאתם משתמשים במכשיר חדש או אחד שאופס להגדרות היצרן, מטעמי הפרטיות של אפל. גם לאחר שההעברה מסתיימת, כדאי לבדוק שכל מה שרציתם עבר. אם לא, כדאי להתחיל מההתחלה.

אייפון לאנדרואיד כבל או אלחוטי

תהליך המעבר בין אייפון למכשירי אנדרואיד מתאפשר בשתי דרכים שונות, בהתאם לכמות המידע שתרצו להעביר. האפשרות הראשונה והמומלצת היא העברה בעזרת כבל, כיוון שכך תעבירו יותר מידע. האפשרות השנייה היא מעבר אלחוטי, אך לא תוכלו להעביר את כל המידע שאתם מעוניינים.

העברה עם כבל: בשל העובדה שהכבל מחבר בין שני המכשירים, כדאי לוודא שהם טעונים במלואם. כעת יש להפעיל את מכשיר האנדרואיד החדש, ולחבר או לדלג על כרטיס סים - ואז להתחבר לאינטרנט אלחוטי. עליכם לבחור בהעתקת אפליקציות ומידע, ולאפשר את מה שנדרש, עד שיבקשו מכם לחבר בכבל את שני המכשירים. כאן ייכנס הכבל של האייפון שלכם לפעולה.

לאחר שחיברתם את שני המכשירים אחד לשני, באייפון צריכים לאשר את העברת המידע, ושאפשר לסמוך על המכשיר שחובר. לפי גוגל, ככל הנראה תצטרכו להקליד את סיסמת האייפון שלכם כמה פעמים. יהיה עליכם להתחבר לחשבון הגוגל שלכם במכשיר האנדרואיד החדש, כדי להעביר חלק מהמידע.

בשלב הזה, עליכם יהיה לבחור את המידע שאתם רוצים להעביר, כמו אפליקציות, אנשי קשר ותמונות. אם תרצו להעביר וואטסאפ, חשוב לבחור את קטגוריית האפליקציות, ואז תתבקשו לבצע כמה צעדים. ההעברה תימשך בהתאם לכמות המידע שיש לכם. בגוגל אף מבקשים לבטל בהגדרות של האייפון את הגדרות iMessage, כדי שלא תפספסו הודעות.

העברה בצורה אלחוטית דרך האינטרנט: בשיטה הזו תעבירו פחות מידע - רק אנשי קשר, תמונות, סרטונים ואירועים בלוח השנה. ההבדל היחיד בתהליך הוא בחלון שיבקש מכם לחבר את הכבל. לחצו על האפשרות שאין לכם כבל, והתהליך האלחוטי יתחיל. כשתבחרו להעביר מידע מאייפון או אייפד, המכשיר יבקש מכם להוריד באייפון אפליקציה בשם "Switch To Android" שתנחה אתכם בכל הדרוש עד סוף התהליך, כמו הכנסת קוד והשארת המכשירים קרוב אחד לשני.

וואטסאפ לא לשכוח הודעות מאחור

בשנתיים האחרונות, בוואטסאפ וביצרניות הסמארטפונים הצליחו לפתור את החסם המשמעותי במעבר בין הצדדים: היכולת להעביר את היסטוריית הצ'אטים.

במקרה של אייפון לאנדרואיד, בתהליך העברה עם כבל ישאלו אתכם מה לעשות עם הוואטסאפ. עליכם לאשר, ולאפשר להעביר את המידע המדובר. במכשיר האנדרואיד יש לבצע את ההוראות שמוצגות באפליקציית Samsung SmartSwitch. התהליך עצמו יהיה דומה, וכך תוכלו להעביר את היסטוריית הצ'אטים בקלות.

במקרה של מעבר מאנדרואיד לאייפון, עליכם לסמן את וואטסאפ במסך "העברת הנתונים". בזמן ההעברה, יועברו גם כלל השיחות שלכם. כשתפתחו בפעם הראשונה את האפליקציה, ותשתמשו באותו מספר טלפון, המכשיר יציע לכם למשוך את הגיבוי שהיה במכשיר האנדרואיד.

אם ההעברה לא מתאפשרת, יש לאפס את האייפון להגדרות היצרן (משמע, כלל המידע שלכם יימחק מהמכשיר), ולהתקין מחדש באמצעות האנדרואיד. שימו לב: אם מספר הטלפון שלכם השתנה, תצטרכו קודם לשנות את המספר באנדרואיד.

השורה התחתונה: עוברים בלי סיבוכים

עד לפני כמה שנים מעבר מאנדרואיד לאייפון ולהפך היה מסובך, מאחר שהשפות השונות של המכשירים לא אפשרו להעביר בקלות את המידע בין מכשירים שונים. עם הזמן, החברות הבינו שזה אינטרס שלהן להפוך את התהליך לפשוט במיוחד - והחלו להציע פיצ'רים טובים וחבילה מלאה לצרכן.

כעת לנו הצרכנים יש הרבה יותר כוח להחליט, ולא להיות שבויים של חברה מסוימת, רק כי פעם קנינו מכשיר שלה. כל שצריך הוא לעקוב אחרי ההנחיות של אפל וגוגל, כדי לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. בשנתיים האחרונות גם לא חייבים לוותר על הוואטסאפ, וזה שינוי ענק שמהווה פקטור משמעותי בהחלטה על המעבר.