ספינת מכולות עלתה על שרטון במפרץ חיפה

לגלובס נודע כי הספינה עשתה את דרכה מסין לנמל המפרץ בחיפה, ונתקעה לפני עגינה בשל מזג האוויר הסוער • סמוך לספינת המכולות נמצאת בשעות האחרונות סירה של משרד הגנת הסביבה במטרה לוודא שלא מתפתח אירוע של זיהום

ספינת המכולות שעלתה על שרטון בנמל חיפה SEASPAN EMERALD / צילום: טרוור פאוול/marinetraffic.com
ספינת המכולות שעלתה על שרטון בנמל חיפה SEASPAN EMERALD / צילום: טרוור פאוול/marinetraffic.com

ספינת המכולות, Seaspan Emerald, ששטה עם דגל הונג קונג, עלתה על שרטון במפרץ חיפה - בין חיפה לעכו. כך נודע לראשונה לגלובס. הספינה עשתה את דרכה מנמל קלאנג לנמל המפרץ בחיפה, ונתקעה לפני עגינה - בשל מזג האוויר הסוער.

תקציב המדינה נתקע ולא אושר: חלק מהרפורמות צפויות להידחות
ירידה בשיעור האבטלה בדצמבר: 100 אלף עובדים חזרו מחל"ת ומילואים

על אף שהאונייה נתקעה, אין כרגע דליפה. סמוך לספינת המכולות נמצאת בשעות האחרונות סירה של משרד הגנת הסביבה, שכנראה נמצאת שם במטרה לוודא שלא מתפתח אירוע זיהום סביבתי. המטרה במצב כזה היא לוודא כי כתוצאה מההחפה לא יהיה אירוע של זיהום ים בעקבות דליפת נפט או נוזל אחר מהספינה למפרץ.

לפי הרישומים הימיים, האונייה יצאה מנמל נינגבו בסין ב־4 בדצמבר, הגיעה ליאנגשין ב־6 בדצמבר ולנמל נוסף בסין, דה צ'אן ביי, ב־9 בדצמבר. משם הגיעה לנמל קלאנג במלזיה, שממנו יצאה לכיוון ישראל ב־15 בדצמבר.

הבעלים Seaspan Emerald היא חברת הספנות והמספנות סיספאן מהונג קונג, חברה בת של קבוצת וושינגטון שבבעלות המיליארדר האמריקאי, דניס וושינגטון.