8.5 שנים למשפט רונאל פישר: פרשת התביעה מסתיימת, אך הסוף לא נראה באופק

עו"ד רונאל פישר עומד לדין בגין סחר אסור במידע משטרתי סודי עבור לקוחותיו לשעבר • בית המשפט טרם קבע מועדים לשמיעת ההגנה, והמשפט עוד רחוק מסיום

רונאל פישר בבית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: רפי קוץ
רונאל פישר בבית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: רפי קוץ

משפטו של עו"ד רונאל פישר, המואשם כי העביר ללקוחותיו מידע מחקירות משטרתיות עבור תשלום במספר פרשיות, מתנהל מאז מאי 2015 בבית המשפט המחוזי בירושלים. קצב ההתקדמות האיטי שאפיין אותו מתחילתו נמשך גם בשנה האחרונה. המשפט, שידע אינספור עיכובים - שחלקם נבעו ממחדלי התביעה, חקירות הגנה ממושכות ובקשות מרובות לחומרי חקירה - יגיע ביום ראשון הקרוב לנקודה משמעותית: סיום פרשת התביעה.

המייל שנשמר "ליום סגריר" והקשר לח"כ סעדה: פרשת רונאל פישר שוב מסתבכת
פרשת רונאל פישר: רישיון עורך הדין של עד המדינה נלקח לצמיתות

למרות זאת, סופו עדיין לא נראה באופק. נשיא בית המשפט, השופט משה סובל הדן בתיק, לא קבע מועדים לשמיעת פרשת ההגנה כנהוג בתיקים רחבי-היקף, בוודאי כאלה הנמשכים שנים רבות.

נוסף על כך, עם סיום פרשת התביעה, צפויה ההגנה, שאותה מוביל עו"ד אלי פרי, להגיש לבית המשפט בקשה להגנה מן הצדק, בטענה כי בתיק נעשו מחדלים רבים המצדיקים לבטל את כתב האישום נגד פישר.

הגשת הבקשות, שעשויות להיות מוגשות מטעם ארבעת הנאשמים, וההחלטה בהן, צפויות להביא לעיכוב נוסף.

 

17 ישיבות של עדות

בשבוע שעבר סיים חבר הכנסת משה סעדה להעיד במשפט, לאחר 17 ישיבות. סעדה היה סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים ומי שפיקח על החקירה. הוא זומן לעדות לאחר שעד המדינה רפ"ק ערן מלכה טען בשלב מתקדם של המשפט כי הובטחו לו טובות הנאה על-ידי סעדה, שלא נכללו בהסכם עד המדינה.

בעדותו של מלכה עלו סתירות רבות וקשיים, שלהם התביעה מודעת. השופט סובל אף אמר כי יהיה קושי לקבוע ממצאים על בסיסה, וביקר את התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים.

הפרשה נחשפה עם מעצרו של פישר ב-2014, עם הניסיון המתועד לקבל שוחד מיו"ר ועד נמל אשדוד אלון חסן, ששיתף פעולה עם המשטרה.

עוד הועמדה לדין פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד, שהייתה שותפתו של פישר למשרד עורכי הדין.

דוד מואשמת בחלק קטן מהאישומים כי לאחר שסיימה את תפקידה, בפרקליטות קיבלה מידע מעד המדינה ותדרכה נאשמים על בסיס המידע. נוסף על כך הואשמו בפרשה שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר; והקבלן יאיר ביטון.

*** חזקת החפות: רונאל פישר, רות דוד, יאיר ביטון ושי ברס הם בגדר נאשמים בלבד. הם לא הורשעו בכל עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.