ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הרמטכ"ל: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר"

המשאיות עם התרופות עברו בידוק בכרם שלום • לוחם בסיירת גבעתי נפל בעזה, חייל מילואים נהרג בתאונת דרכים מבצעית במרכז • כ-20 שיגורים מלבנון, שתי נפילות במטולה: צה"ל משיב אש • ארה"ב הכריזה: החות'ים יוחזרו לרשימת ארגוני הטרור • רה"מ: "המלחמה תימשך עד שנשלים את כל יעדינו" • צה"ל: לא ניתן לקבוע את סיבת מותם של החטופים אליה טולדנו, ניק בייזר ורון שרמן  • כל העדכונים

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12
הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

עדכונים שוטפים

22:47 - דובר החות'ים: תקפנו בטילים ספינה אמריקנית שהתקרבה למפרץ עדן

דובר המורדים החות'ים יחיא סריע: "תקפנו ספינה אמריקנית במפרץ עדן, באמצעות כמה טילים. הפעולות נגד ספינות ישראליות או כאלו ששטות לכיוון ישראל - לא ייפסקו עד שתיפסק 'התוקפנות' ברצועה. כל תוקפנות חדשה לא תעבור ללא תגובה".

22:40 - משרד החוץ הקטרי: התרופות והסיוע נכנסו לרצועה

דובר משרד החוץ הקטרי: "במהלך השעות האחרונות נכנסו תרופות וסיוע לרצועת עזה, במסגרת ההסכם שעליו הוכרז אתמול לטובת התושבים ברצועה והחטופים. קטאר ממשיכה יחד עם שותפיה האזוריים והבין-לאומיים במאמצי התיווך במישור המדיני וההומניטרי".

21:13 - דובר צה"ל הגרי: "אין לנו תמונה מלאה על מצב החטופים, פועלים לתנאים מיטביים להשבתם"

"אנחנו מפעילים את כל המאמצים על מנת לייצר תמונת מודיעין אודות החטופים - ומתאימים את הלחימה לפי המודיעין שעומד ברשותנו", אמר הערב בהצהרה תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל. לדבריו: "לא עומדת לרשותנו תמונה מלאה של החטופים, ואנו נמצאים במאמץ מודיעיני מתמשך לבנות אותה". הגרי הוסיף כי המטרה בלחימה בצפון היא "להביא לשינוי כך שתושבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם בביטחון".

20:40 - הבריטים מדווחים על כלי שיט שנפגע בידי כטב"ם 60 מייל ימי ממפרץ עדן, סמוך לתימן

20:24 - צה"ל: חיסלנו מחבלים שניסו לירות פצצות מרגמה לעבר כוחות בדיר אל-בלח

כלי טיס חיסל מחבלים שניסו לירות פצצות מרגמה לעבר כוחותינו בדיר אל-בלח, כך מסר הערב דובר צה"ל. עוד נאמר כי "המחבלים שהו במרחב ממנו בוצע ירי רקטי במהלך השבוע האחרון. ברפיח, מטוס קרב של חיל האוויר תקף עמדת שיגור ממנה זוהה ירי שכוון לשטח מדינת ישראל היום בשעות הבוקר".

20:05 - דיווח באל-מיאדין: משמרות המהפכה עומדות מאחורי תקיפת "ספינות ישראליות" ב-4 בינואר

מקורות מסרו לאל-מיאדין כי משמרות המהפכה האיראניות הן העומדות מאחורי תקיפתן של שתי ספינות "ישראליות" בתחילת החודש. אחת משתי הספינות הייתה ממוקמת צפון-מערבית לאיים המלדיביים והניפה את דגל ליבריה, והשנייה הייתה מרחק של 13 קילומטרים מהודו.

19:55 - הרמטכ"ל: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר, כשנצטרך נלך קדימה בכל הכוח"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בתרגיל כוחות מילואים בצפון: "אנחנו בפרק של הגברת מוכנות ללחימה בלבנון, יש לנו הרבה מאוד לקחים מהלחימה בעזה - רבים מהם רלוונטיים מאוד ללחימה הזו, ויש כאלה שחייבים לעבור התאמה".

"אנחנו רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה - להחזיר את התושבים לכל היישובים בצפון. אנחנו מבינים שהדבר הזה חייב לעבור דרך שינוי מאוד משמעותי. אני לא יודע מתי המלחמה בצפון, אני יודע להגיד לכם שהסבירות לזה שהיא קורית בחודשים הקרובים היא הרבה יותר גבוהה משהיה בעבר וכעת אנחנו מתחילים אותה עם הרבה יותר יתרונות".

19:49 - הסתיים בידוק המשאיות עם הציוד ההומניטרי והתרופות, והן בדרכן למעבר רפיח.

19:44 - צה"ל: תקפנו את חוליית המחבלים שביצעה ירי למרחב ראש הנקרה

לפי דובר צה"ל, אחת מהחוליות שביצעה שיגורים מלבנון לעבר ישראל מנתה מספר מחבלים ושיגרה רקטות לעבר ראש הנקרה. היא זוהתה מיד לאחר השיגור בידי כלי טיס שעקב אחריה ותקף אותה. בהמשך, נמסר כי "מטוסי קרב תקפו מספר משגרים פעילים ותשתיות טרור בדרום לבנון. בין המשגרים שהושמדו נמנה המשגר שממנו בוצע הירי למרחב הר דב מוקדם יותר היום, ומשגר שהושמד טרם ביצוע ירי במרחב אלח'יאם שבלבנון. זאת בנוסף לתקיפות ארטילריה של צה"ל במרחבים נוספים בדרום לבנון".

19:39 - דובר משרד החוץ הקטארי: "יש לנו מידע לפיו החטופים במצב שמאפשר להם לקבל את התרופות שנשלחו"

דובר משרד החוץ קטארי אמר בראיון לרשת סקיי ניוז כי יש בידיו מידע לפיו "החטופים נמצאים במצב שמאפשר להם לקבל את התרופות שנשלחו". עוד אמר: "לא עצרנו לתווך בין הצדדים. שימרנו קשר עם שני הצדדים והחלפנו רעיונות במטרה להגיע להסכם גדול יותר. ההסכם של התרופות הוא נקודת ציון קטנה. אנחנו מנסים למצוא את הדרך להסכם הבא".

19:01 - גנץ: "לא נזוז משתי מטרות המלחמה - ייקח כמה זמן שייקח"

השר בני גנץ: "מבקש להדגיש כי ההחלטה להעביר את התרופות לחטופים, כמו גם האחריות עליה, כבכל ההתפתחויות בזירת הלחימה היא על הדרג המדיני. כך היה, כך ימשיך להיות. המטרה הראשונה היא השבת החטופים ויש לה קדימות בציר הזמן. המטרה העליונה וארוכת הטווח, היא שינוי המציאות בדרום. לא זזנו ולא נזוז משתי המטרות. ייקח כמה זמן שייקח".

"המפגש של הקבינט עם ראשי הרשויות בדרום חידד לי שוב את הפער האדיר בין התקציב שמדינת ישראל צריכה, לבין התקציב שעבר בממשלה", הוסיף. "תקציב שצריך להיות מופנה קודם כל לצורכי המלחמה והתושבים בדרום ובצפון. הדבר החשוב ביותר בעת הזו, הוא שאנחנו כנבחרי ציבור ניתן דוגמה אישית לציבור. זה נכון לתקציב - אבל זה חשוב בעיקר בהתנהלות שלנו. האמירה יחד ננצח, חייבת להישאר בתוקף".

18:41 - חשד לחדירת כלי טיס במועצה האזורית מרום הגליל שבגליל העליון

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בעלמה, אזור תעשייה רמת דלתון, ג'ש - גוש חלב, ריחאנייה, כרם בן זמרה ודלתון.

18:21 - גלנט: אם חמאס לא יפורק באופן מוחלט, לא נוכל לחיות במדינת ישראל

שר הביטחון יואב גלנט ללוחמי שייטת 13, בבסיס היחידה בעתלית: "אם דין חמאס לא יהיה פירוק מוחלט, לא נוכל לחיות במדינת ישראל. ממשיכים בלחימה עד להשבת החטופים, פירוק היכולות הצבאיות והורדת החמאס מהשלטון - לא ליד ולא בערך".

"גם בהקשר החטופים - אין לנו שום זכות להפסיק את הלחימה", אמר שר הביטחון. "כל עוד יש חטופים בעזה, הדרך והדבר היחיד שמביא חטופים זה לחץ צבאי, כי חמאס מבין רק דבר אחר - אם אתה רוצה שהוא ייתן לך משהו, אתה צריך לתת לו משהו. הדבר היחיד שאתה יכול לתת לו, זה מה שאתה לוקח ממנו, אתה לוקח לו חיים, שקט, ולכן ככל שהפעולה תהיה יותר עצימה ויותר חזקה, ותגיע כמו שאתם יודעים, למקומות היותר כואבים, למקומות שמציק לו, לנקודות הקשות, זה נותן את הסיכוי להביא תוצאות".

"לא יהיה חיים למדינת ישראל אם כל אחד יכול לפתוח במלחמה ולהרוג, לחטוף, לאנוס ולהתעלל במספרים כאלה של אנשים, ומדינת ישראל שותקת. על מעשה כמו שנעשה ב-7 באוקטובר יש רק דין אחד - חיסול כארגון. יש לחמאס למעלה מ-9,000 הרוגים, צריך להכפיל את המספר הזה, וגם זה לא מספיק. מה שמספיק זה רק ההורדה שלו כארגון לוחם, כי אנחנו לא סופרים אנשים אנחנו סופרים את היכולת, ובעניין הזה צריך לפעול".

18:11 - החות'ים: "התקיפות שעושות דרכן לישראל ימשיכו"

דובר החות'ים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "התקיפות של ארה"ב לא משפיעות עלינו, התקיפות על ספינות שעושות דרכן לישראל - ימשכו".

17:58 - צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של שני חללי צה"ל

סמ"ר אוריה איימלק גושן, בן 21 מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. רס"ר במילואים אנואר סרחאן, בן 26 מחורפיש, לוחם בגדוד 910, חטיבה מרחבית עציון, נפל בתאונת דרכים מבצעית במרכז הארץ.

17:38 - ארצות הברית החזירה את החות'ים בתימן לרשימת ארגוני הטרור

בתגובה למתקפות שביצעו החות'ים לעבר כוחות צבא ארה"ב וספינות בין-לאומיות בים סוף: היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סאליבן אמר היום כי יוכרזו כארגון טרור. "ההגדרה היא כלי חשוב לעיכוב מימון עבורם, הגבלת גישתם לשווקים פיננסיים והטלת אחריות למעשיהם".

לדבריו, במידה והתקפותיהם של החות'ים יופסקו - ארצות הברית תבצע הערכה מחודשת להחלטה. הוספתם של החות'ים לרשימה תיכנס לתוקפה בעוד 30 ימים, כדי שהאמריקנים יוכלו לוודא כי הפעולה "תכוון כלפיהם ולא כלפי תושבי תימן". סאליבן הוסיף כי "הנשיא ביידן הבהיר שארצות הברית לא תהסס לנקוט בפעולות נוספות כדי להגן על אנשיה ועל הזרימה החופשית של המסחר הבין-לאומי".

17:13 - מתפ"ש: "חמש המשאיות יעברו בידוק ביטחוני"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, חמש משאיות הנושאות תרופות יעברו בידוק ביטחוני במעבר כרם שלום. בסיום הבידוק ייכנסו המשאיות לרצועת עזה".

בדרך למבוך של ח'אן יונס - כך תבצע ישראל את השלב המסוכן ביותר במלחמה
יותר מההערכות הישראליות: נתונים חדשים על ההיקף המבעית של המנהרות בעזה
שר החוץ של איראן מציג: מופע של צביעות והיתממות בדאבוס
את הבעיה הזו צה"ל לא חזה מראש - איך מטעינים רחפן בלב עזה?
דעה | חמאס מתחרט על ה־7 באוקטובר, ועל הדרך איראן סופגת מכה קשה

17:10 - נתניהו: "המלחמה תימשך עד שנשלים את כל יעדינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבסיס נבטים של חיל האוויר בדרום הארץ ואמר: "המלחמה נמשכת והיא תימשך עד הסוף, עד שנשלים את כל יעדינו: החזרת החטופים, חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל. שאף אחד לא יטעה בנו. אנחנו נמשיך להילחם ביבשה, בים וגם באוויר, עד הניצחון המוחלט".

16:51 - אחרי הביקורת והסרת האחריות של ראש הממשלה: משאיות התרופות והסיוע ההומניטרי הגיעו למעבר כרם שלום, שם יבדקו בידי צה"ל.

16:49 - 20 שיגורים מלבנון לעבר אזור ראש הנקרה

עשרים רקטות נורו מלבנון לאזור ראש הנקרה, לא ידוע על נפגעים או על נזק שנגרם. במטולה זוהו שתי נפלות, אחת מהן בשטח תפוח, נפילה נוספת גרמה נזק לתשתיות. צה"ל הגיב באש.

16:42 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף בכפר אל-ח'יאם שבדרום המדינה

16:39 - דיווח: חילופי אש בטול-כרם

חילופי אש כעת בין כוחות צה"ל לבין פלסטינים במחנה הפליטים נור א-שמס שבטול-כרם, כך על פי דיווחים פלסטינים.

16:26 - זוהו שתי נפילות במטולה - אין כרגע דיווח על נפגעים או נזק

16:25 - לאחר חילופי ההאשמות, נתניהו הצהיר: הנחיתי את צה"ל לבדוק את משאיות התרופות שנכנסות לעזה 

16:24 - אזעקות בגליל המערבי

אזעקות המתריעות על ירי רקטי הופעלו בלימן, באזור תעשייה אכזיב מילואות, בבצת, בראש הנקרה ובשלומי.

16:13 - אזעקות במטולה

15:45 - טיל נ"ט נורה לעבר מרחב בירנית - לא דווח על נפגעים. צה"ל משיב בירי ארטילריה

15:35 - צה"ל: "לא ניתן לקבוע את סיבת מותם של החטופים אליה טולדנו, ניק בייזר ורון שרמן"

לפי צה"ל, הדוח הפתולוגי של נתיחות גופות החטופים רון שרמן, ניק בייזר ואליה טולדנו ז"ל גורס כי לא ניתן לקבוע את סיבת מותם. אמו של שרמן טענה כי הם נהרגו בשוגג מירי כוחות צה"ל. 

15:25 - אזעקות ברמות נפתלי שבמועצה האזורית מבואות החרמון - ככל הנראה מדובר בהתרעות שווא

14:50 - בישראל בוחנים פתרון שימנע הברחת ציוד אסור בתוך משלוח התרופות לחטופים

לאחר ההתנערות מאחריות של לשכת ראש הממשלה: בישראל בוחנים פתרון שימנע הברחה של ציוד אסור לרצועת עזה במסגרת משלוח התרופות לחטופים שעבר במטוס הצרפתי. 

14:32 - ראש ממשלת בריטניה: הפסקת אש בעזה - רק בתנאים מסוימים

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נשאל בעניין הפסקת אש בעזה, והשיב כי הדבר כרוך בכמה תנאים: "חמאס חייב לשחרר את כל החטופים, הוא לא ימשיך לשלוט בעזה, והמשך ירי הרקטות לישראל חייב להיפסק. כמו כן, הרשות הפלסטינית תחזור לקיים שלטון יציב ברצועת עזה. זה תהליך הפסקת האש שאנחנו חותרים אליו", אמר. 

14:26 - לוחם צה"ל נפצע קשה בטולכם

במהלך פעילות כוחות צה"ל במחנה הפליטים טולכרם שביהודה ושומרון, הושלכו מטענים, ובוצע ירי לעבר הכוחות, אשר השיבו בירי. במקביל, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים חמושה שירתה לעבר הלוחמים. לוחם במילואים נפצע מירי באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. 

עוד בפעילות, הלוחמים פעלו בכפר בני נעים שבחטיבת יהודה ומיפו את שני בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה, וכן תיחקרו חשודים רבים. בכפר בית ענאן שבחטיבת בנימין אטמו בית דפוס שייצר חומרי תעמולה עבור חמאס. 

13:54 - בניגוד להודעת לשכת ראש הממשלה: בצה"ל גילו על פרטי מתווה העברת התרופות רק בהודעתו של בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק

לאחר שמוקדם יותר, בעקבות דבריו של בכיר הזרוע המדינית של חמאס, בישראל אישרו כי התרופות שמוכנסות לעזה כחלק מהעסקה לא נבדקות, ולאחר שלשכת ראש הממשלה נתניהו הבהירה כי הדבר נמצא באחריות גורמי הביטחון - כעת מתברר כי בצה"ל כלל לא הכירו את הנושא. בצבא למדו על מתווה העברת התרופות לחטופים - ובו גם על הדרישה שהמשלוחים לא ייבדקו - מהודעתו של מוסא אבו מרזוק. 

13:38 - לשכת נתניהו: "ראש הממשלה הנחה להעביר תרופות, סידורי הבדיקה נקבעים על-ידי גורמי הביטחון"

בעקבות הביקורת על כך שישראל אישרה להכניס תרופות לעזה בלי לבדוק אותן, בלשכת ראש הממשלה מסירים אחריות: "ראש הממשלה הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתן, שנקבעים על-ידי צה"ל וגורמי הביטחון". 

13:32 - האוצר: ירידה במספר הנעדרים ממקום עבודתם בשל המלחמה

אגף הכלכלן הראשי באוצר פרסם נתונים הנוגעים להשפעת המלחמה על שוק העבודה בחודש דצמבר 2023. לפי הנתונים, נמשכת מגמת הירידה בשיעור הנעדרים ממקום עבודתם, ובחודש זה נעדרו כ-285 אלף מועסקים מסיבות הקשורות למלחמה. לצורך השוואה, בחודש נובמבר נעדרו כ-400 אלף עובדים, ובאוקטובר כ-765 אלף. מתוך הנעדרים מעבודתם בדצמבר, כ-150 אלף נעדרו בגלל גיוסם למילואים.

12:43 - צה"ל תקף בלבנון, נ"ט נורה על מוצב

צה"ל תקף משעות הבוקר שורת מטרות בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב חולה שבלבנון. במקביל, טנק של צה"ל ירה להסרת איום שזוהה במרחב עיתא א-שעב שבלבנון. בנוסף, כוחות ארטילריה ירו ירי להסרת איום למרחב א-דהירה. 

לוחמי צה"ל תקפו גם מבנה צבאי במרחב מרווחין בעקבות זיהוי חוליית טרור. כמו כן, זוהה שיגור של טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב גלדיולה, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. 

12:00 - כ-16 טונות תחמושת, דלק, מים ומזון הוצנחו ללוחמי צה"ל ברצועת עזה

במבצע לוגיסטי של צה"ל, בימים האחרונים הוצנחו כ-16 טונות של תחמושת, דלק, מים ומזון עבור כוחות אוגדה 98 הנלחמים בח'אן יונס. זהו מבצע התספוק החמישי מאז תחילת התמרון הקרקעי, ועד כה במלחמה הונחתו כ-60 טונות אספקה ללוחמים. 

11:35 - שר החוץ האמריקאי בלינקן: "הסבל שובר את ליבי, אבל הישראלים חייבים לחיות בביטחון"

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, התייחס למלחמה בעזה בראיון עם תומס פרידמן, ואמר: "אנחנו נמצאים במצב שלא היה קודם - מדינות מוסלמיות וערביות שמעוניינות בנורמליזציה עם ישראל. אך זה חייב לכלול מדינה פלסטינית".

בהמשך הראיון, בלינקן נשאל האם בעיניו חיי הישראלים חשובים יותר מחייהם של הפלסטינים. "לא", השיב. "מה שאנחנו רואים בעזה הוא שובר לב. הסבל שובר את ליבי, השאלה היא מה יש לעשות? ישראלים חייבים לחיות בביטחון. אסור ש-7 באוקטובר יחזור על עצמו. הרבה אנשים לא מאמינים שזה באמת קרה, שהורים נרצחו מול הילדים שלהם, שמשפחות נשרפו בחיים". 

11:10 - בכיר חמאס בזרוע המדינית: "עבור כל תרופה שמועברת לחטופים, מועברות 1,000 לפלסטינים"

מוסא אבו מרזוק, בכיר בלשכה המדינית של חמאס, פירט על התנאים שגובשו בעסקה להעברת התרופות לחטופים בעזה. לדבריו, בעבור כל 1,000 תרופות שיועברו לתושבי עזה הפלסטינים, החטופים יקבלו תרופה אחת. ארגון הצלב האדום יעביר את התרופות לארבעה בתי חולים ברצועה, וצה"ל לא יבדוק את משלוחי התרופות. 

בארגון הצלב האדום בירכו על העברת התרופות ואמרו כי זהו "רגע של הקלה עבור משפחות החטופים ועבור בתי החולים בעזה". עוד מסרו: "כחלק מעבודתנו ההומניטרית, הצלב האדום מפציר בצדדים ובגורמים המשפיעים לדאוג לכך שהתרופות מגיעות למי שזקוק להן. הצלב האדום ממשיך בקריאתו להפסקת אש ולשחרור כל החטופים". 

09:46 - דיווחים פלסטיניים: מטוס צבאי קטרי שנושא תרופות הגיע לנמל התעופה באל-עריש, כחלק מההסכם 

כחלק מההסכם שהושג בין ישראל לחמאס בתיווך קטרי, היום יועבר מלאי תרופות לעזה, שאמור להגיע הן לתושבי הרצועה והן לחטופים. לפי הודעת משרד ראש הממשלה, התרופות נרכשו בצרפת על-פי רשימה שגובשה בישראל. 

08:37 - חוסל האחראי על חקירת חשודים בריגול נגד חמאס בדרום רצועת עזה, הושמד המתחם שממנו נורה המטח לנתיבות

חיל האוויר חיסל את בלאל נופל, פעיל הארגון ששימש כאחראי על חקירת חשודים בריגול נגד חמאס במרחב דרום הרצועה. במקביל, לוחמי חטיבה 646 איתרו והשמידו את מתחם השיגורים שממנו נורה אתמול המטח לאזור נתיבות, ובו נמצאו שלושה משגרים של עשרה קנים. 

עוד בשעות האחרונות, לוחמי חטיבה 7 הכווינו מסוק קרב אשר חיסל 3 מחבלים שירו קודם לכן פצצות מרגמה לעבר הכוחות בח'אן יונס. במרכז הרצועה, באזור שייח' עג'לין, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 179 הכווינו כלי טיס שחיסל שני המחבלים נוספים.

כמו כן, לצד הפעילות הקרקעית והאווירית בעזה, גם כוחות ימיים של צה"ל פעלו באזור ותקפו אמש מספר מטרות מבצעיות של חמאס. 

07:49 - צה"ל חיסל את ראש תשתית הטרור במחנה בלאטה שבשכם

צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש תשתית הטרור במחנה בלאטה שבשכם, עבדאללה אבו שלאל, שתכנן יחד עם חברי חולייתו לבצע פיגוע גדול בטווח המיידי. יחד איתו חוסלה מהאוויר חוליית המחבלים שבראשה עמד.

עבדאללה היה אחראי על מספר פיגועים שבוצעו בשנה האחרונה, בהם פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים בחודש אפריל האחרון. בנוסף הוא היה אחראי על פיגוע מטען נגד כוחות צה"ל באוקטובר האחרון, שבו נפצע חייל צה"ל. 

06:00 - שני חיילים נפצעו באורח קשה

מצה"ל נמסר כי לוחם במילואים בגדוד 52 נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה, וחובש קרבי במילואים בגדס"ר 6261 מחטיבה 261 נפצע באורח קשה בעוטף עזה.

05:55 - הותר לפרסום: שני חללי צה"ל נפלו בקרבות בצפון הרצועה

רס"ר במיל' זכריה פסח הבר, בן 32 מירושלים, לוחם שריון בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), ורס"ם במיל' יאיר כץ, בן 34 מחולון, לוחם בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה.

23:14 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב, טנקים וארטילריה בשעות האחרונות כמה תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בכפרים חולה, מרווחין ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף ציינו במערכת הביטחון כי זוהו כמה שיגורים לעבר המרחבים רמות נפתלי, שושן, שתולה והר מנור. "כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי", נמסר.

22:16 - לשכת ראש הממשלה: שני מטוסים של קטר יגיעו למצרים עם התרופות לחטופים

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהמשך לסיכום של ראש המוסד דדי ברנע עם קטר בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים בעזה, צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטרי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על-פי רשימה שגובשה בישראל בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים.

"עם הגעת המטוסים למצרים יועברו התרופות בידי נציגי קטר לתוך רצועת עזה ליעדם הסופי", מסרה לשכת ראש הממשלה. "נתניהו ביקש להעביר את הערכתו לכל אלה שסייעו במהלך. ישראל עומדות על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12