ישראל במלחמה | סיקור שוטף

תקיפות בח'אן יונס; גלנט למשפחות החטופים: "סימנים ראשוניים להתקדמות בהשגת המטרות"

צה"ל הודיע: סמ"ר שי לוינסון, שנחטף לעזה, נפל בקרב ב-7 באוקטובר • פגיעה ישירה של טיל נ"ט במושב אביבים בגליל; אין נפגעים • רכב הופצץ ע"י "כטב"ם ישראלי" בדרום לבנון, ולפי הדיווחים שהה בו מפקד שטח בכיר בחיזבאללה ששרד את התקיפה; מאבטחו נהרג • "וול סטריט ג'ורנל": יוזמה חדשה של מצרים, קטר וארה"ב לשחרור חטופים תמורת הפסקת הלחימה; ישראל מסרבת לנסיגה מעזה בשלב הראשון • עדכונים שוטפים

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר הביטחון יואב גלנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עדכונים שוטפים

21:00 - אמה של עדן זכריה שנרצחה בשבי: "תעשו ויתורים קשים להחזרת החטופים"

משפחות החטופים מפגינות מול מעון ראש הממשלה בירושלים. "בשעה שהצהרה גורלית מונחת על השולחן הזדעזענו לשמוע שראש הממשלה החליטה להקריב את חטופינו לגורלם הנורא במלתעות מפלצות החמאס", הצהירו במטה המשפחות. "המשפחות ביקשו לקיים הצהרה לתקשורת על מנת להבהיר מסר ברור לראש הממשלה: אם החלטת להקריב את החטופים אמור זאת ביושר. מי שהפקיר אותם-שעכשיו יחזיר אותם".

אורין גנץ, אמה של עדן זכריה שנחטפה מהמסיבה ברעים ונרצחה בשבי חמאס, פנתה לקבינט בהצהרה מחוץ לבית ראש הממשלה: "קיבלתי גופה. אני ממש לא רוצה שזה יקרה לשאר המשפחות. באתי לתמוך במי שכבר אין לו כוח. הבת שלי לא מתה סתם - היא מתה במשמרת שלנו של כל אחד מאיתנו. כל אחד צריך לשאול את עצמו: מה אנחנו עושים כדי להחזיר את כל החטופים? ביבי נתניהו אנחנו סומכים עליך - אין מישהו אחר שיכול להחזיר אותם. אני יודעת שאין להם זמן כי אני קיבלתי גופה והייתה אינדיקציה שהבת שלי נלקחה חיה".

20:40 - גלנט: "סימנים ראשוניים לכך שהפעולה מקדמת אותנו בהשגת שתי מטרות העל"

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש עם משפחות חטופים בלשכת שר הביטחון בקריה, ואמר כי "הפעולה הצבאית ברחבי רצועת עזה ובמרחב ח'אן יונס בפרט מתקדמת, וישנם סימנים ראשוניים לכך שההגעה למקומות הרגישים ביותר לחמאס מקדמת אותנו בהשגת שתי מטרות העל במלחמה".

20:18 - בכירים בחיזבאללה: ביומיים האחרונים ישראל הסלימה את התקיפות בלבנון, מוכנים לקראת מלחמה

20:17 - דיווח: האיחוד האירופי ידון ב"השלכות" לסירובה של ישראל למדינה פלסטינית

בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס" מדווחים כי שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי יתכנסו מחר בבריסל לדון בגרימת "השלכות" לסירובה של ישראל לרעיון של מדינה פלסטינית. בבריסל אומרים כי ידונו בהטלת תמריצים חיוביים ושליליים לישראל להתקדם לעבר פתרון שתי המדינות, לרבות בתחום הסחר מול מדינות האיחוד.

20:15 - גורם ישראלי בכיר: מאמצים להתנעת מגעים לעסקה - ללא הפסקת הלחימה

בישראל מבהירים שאין מתווה קונקרטי לעסקה לשחרור חטופים, אבל יש סימנים שמשהו בכל זאת קורה. עד כה כל המאמצים נעצרו בגלל שחמאס התעקש מראש שישראל תסכים על הפסקת הלחימה ועל ערבויות לשרידות הנהגת חמאס. כעת, גורם ישראלי בכיר אומר כי "בישראל מקיימים מאמץ כרגע לאפשר התנעה של מתווה לעסקת חטופים שבסופו אין התחייבות על הפסקת לחימה".

20:00 - תאי הכליאה והמעבר הצר: תיעוד מהמנהרה שבה הוחזקו חטופים

דובר צה"ל חשף תיעוד חדש מתוך המנהרה בח'אן יונס שבה הוחזקו בעבר 20 חטופים ישראלים בזמנים שונים ובתנאים קשים. בפעם הראשונה אחרי 107 ימים, אפשר להתחיל לנסות להבין באילו תנאים בלתי נסבלים הם מוחזקים בשבי חמאס - בתאי כליאה עם סורגים, ללא אור יום או מים זורמים, ועם מעט מאוד חמצן.

19:28 - משפחות חטופים חוסמות כביש בכניסה לקריה

19:23 - בעזה מדווחים על תקיפות אינטנסיביות בח'אן יונס

19:10 - גורם ישראלי בכיר: למרות דברי נתניהו - יש אפשרות לחידוש המו"מ בזמן הקרוב

גורם ישראלי בכיר אמר כי למרות הדברים של נתניהו הערב, יש אפשרות לחידוש המשא ומתן לעסקה בזמן הקרוב בלחץ המתווכות כדי לראות מה אפשר להשיג בכל זאת.

18:33 - גלנט: הפעולה בח'אן יונס תתרחב - פטריות העשן יכסו את עזה עד שנשיג את המטרות

שר הביטחון יואב גלנט הגיע לטייסת 100 של חיל האוויר בבסיס "חצור", וקיים טיסה בשמי עזה יחד עם מפקד הטייסת סגן אלוף ש'. לאחר הטיסה אמר גלנט כי "הפעולה בח'אן יונס תתרחב בקרוב למקומות נוספים, פטריות העשן יכסו את שמי עזה עד שנשיג את מטרותינו - מיטוט חמאס והחזרת החטופים לבתיהם".

18:27 - נתניהו: "דוחה על הסף את תנאי הכניעה של חמאס, אם נסכים - לוחמינו נפלו לשווא"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר שהוא דוחה את המתווה לעסקה שפורסם היום, ואמר: "אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. זהו אחד מיעדי המלחמה והלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי להשלמתו. אני עובד בעניין הזה סביב השעון. אבל שיהיה ברור: אני דוחה על הסף את תנאי הכניעה של מפלצות החמאס".

17:59 - צה"ל הודיע: סמ"ר שי לוינסון, שנחטף לעזה, נפל בקרב ב-7 באוקטובר 

דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמל ראשון שי לוינסון, בן 19 מגבעת אבני, לוחם בגדוד 77 בעוצבת "סער מגולן" (7), הוגדר כחלל צה"ל שגופתו מוחזקת בידי ארגון טרור. לוינסון נפל בקרב ב-7 באוקטובר, והרב הצבאי הראשי קבע את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. על-פי ההלכה, על אף שלא תיערך הלוויה, המשפחה תוכל לשבת שבעה.

● חדשות רעות לישראל: זה מספר פעילי חמאס שחוסלו עד כה
ארדואן מעלה הילוך: לראשונה טורקיה בצעדים כלכליים נגד ישראל
איך מרתיעים טרוריסטים? ראש העיר שבטוח - אנחנו עדיין שבויים בקונספציה
המומחה שמסביר - כך אפשר לדעת שהתרופות באמת הגיעו לחטופים
חוקרים שבדקו עשרות סכסוכים ברחבי העולם מגלים - כך נגמרות מלחמות

17:50 - משפחות החטופים "יתבצרו" מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים

על רקע הדיווחים על חידוש המגעים לעסקה, מטה משפחות החטופים הודיע כי המשפחות יעברו להתבצר מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים ויקיימו הערב הצהרה לתקשורת. בסיום ההצהרה, משפחות החטופים יקימו במקום מאהל מחאה.

17:20 - פגיעה ישירה של טיל נ"ט במושב אביבים

מחבלי חיזבאללה ירו טיל נ"ט לעבר מושב אביבים בגליל. יש פגיעה ישירה בבית. אין נפגעים. ארגון הטרור קיבל אחריות לירי וטען כי הוא בוצע בתגובה ל"הרג אזרחית בתקיפה בכפרא". 

17:03 - צה"ל השלים "שני גלי תקיפה" בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו במהלך היום "שני גלי תקיפה" בכפר מרכבא שבדרום לבנון, בהם הותקפו תשתיות טרור, מבנה צבאי, עמדות תצפית ועמדות שיגור של חיזבאללה. בנוסף, צה"ל תקף במספר מרחבים בדרום לבנון באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר. בין המטרות שהותקפו - מפקדה מבצעית ומבנה צבאי של ארגון הטרור. 

17:01 - חיזבאללה הודיע רשמית על זהות ההרוג בחיסול בכפר כפרא

בחיזבאללה הודיעו רשמית על מותו של פדל סלימאן שעאר, איש האבטחה שנהרג בתקיפה שמיוחסת לישראל בכפר כפרא, אזור בינת ג'ביל שבדרום לבנון. לפי הפרסומים בתקשורת הערבית, פאדי סלימאן, מפקד הגזרה המרכזית של חיזבאללה, שרד את ניסיון החיסול. פדל סלימאן שעאר הוא ההרוג ה-164 שעליו חיזבאללה מצהיר מתחילת המלחמה.

16:47 - דיווח: התוכנית האמריקאית לשחרור חטופים תמורת נסיגת צה"ל מעזה

ארה"ב, מצרים וקטר מקדמות תוכנית כוללת לשחרור החטופים וסיום המלחמה, בדגש על הוצאת כוחות צה"ל מרצועת עזה - כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל". עוד הובהר בדיווח כי ישראל לפי שעה מתנגדת למהלך, וכך גם חמאס.

לפי הדיווח, תוכנית "90 הימים" שמוצעת כוללת הפסקת הלחימה למספר לא מוגדר של ימים ושחרור כל האזרחים החטופים, בתמורה לשחרור מאות מחבלים פלסטינים מבתי הכלא. כמו כן, במסגרת המתווה, צה"ל ייסוג מהערים ברצועת עזה, יאפשר תנועה חופשית לתושביה ויחדל את תנועת הכטב"מים למטרות איסוף מודיעין. 

בשלב השני של התוכנית המוצעת ישחרר חמאס חיילות חטופות ויחזיר גופות של חטופים, בתמורה לאסירים פלסטינים נוספים שישוחררו מבתי הכלא בישראל. השלב השלישי יכלול את שחרור יתר החיילים וחברי כיתות הכוננות החטופים, וצה"ל יסיג חלק מכוחותיו מחוץ לתחומי הרצועה.

למרות התנגדותה הנחרצת של ישראל וגם של ארגון הטרור הרצחני, בדיווח האמריקאי נכתב כי העובדה שמתקיימים מגעים לאחר תקופה ממושכת של נתק "מהווה סימן חיובי".

פרטי ההצעה המשולשת - אמריקאית-קטרית-מצרית - היו תחת צנזורה והותרו לפרסום לאחר הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". חלק מנדבכי העסקה נידונו בקבינט, אך בישראל מסרבים לדרישה של חמאס שלפיה צה"ל ייסוג מהרצועה כבר בשלב הראשון.

עיקר המחלוקת נוגע לאופן הסגת הכוחות: ישראל לא מסכימה לסגת עד שתראה כי המתווה מתחיל, בעוד חמאס לא נסוג מדרישתו - ולא מוכן לשחרר חטוף אחד נוסף עד שאין נסיגה.

16:30 - מפעל נשק בחצר בית ומשגר רקטות במטע זיתים: צה"ל פשט על מחנה אל-מועאזי

לוחמי צוות הקרב של חטיבת יפתח פעלו במרחב מחנה אל-מועאזי שבמרכז רצועת עזה, ממזרח לדיר אל-בלח. הלוחמים פשטו על עשרות תשתיות טרור שהקים החמאס בקרבת ובתוך מבנים אזרחיים במחנה.

במסגרת הפעילות, נורה RPG לעבר טנק של הכוח. הלוחמים זיהו את חוליית המחבלים שביצעה את הירי' והשיבו אש. במקביל, מכלול האש הכווין כלי טיס שירה וחיסל חלק מהם. פלוגת התצפית זיהתה מחבל נוסף חמוש ב-RPG שנמלט מהאזור. הלוחמים ניהלו קרב מול המחבל וחיסלו אותו. 

16:18 - שתי רקטות שוגרו מלבנון להר דב

חוליית חיזבאללה שיגרה שתי רקטות לעבר מוצב צה"ל בהר דב, שנפלו בשטח פתוח. צה"ל השיב באש ארטילרית לעבר מקורות הירי. 

15:56 - דיווח: מפקד שטח של חיזבאללה שרד את ניסיון החיסול בלבנון, מאבטח שלו נהרג

רשת סקיי ניוז בערבית מדווחת כי פאדי סלימאן, מפקד הגזרה המרכזית של חיזבאללה, שרד את ניסיון החיסול שיוחס לישראל בכפר כפרא שבדרום לבנון. סלימאן נחשב לאחד ממפקדי השטח הבולטים של ארגון הטרור ואחראי על "אזור שבו עדים להסלמה בין חיזבאללה לישראל". לפי הדיווח, בתקיפה נהרג פדל סלימאן, שומר הראש של פאדי סלימאן.

15:10 - ברקת נגד נתניהו בישיבת הממשלה: "מי שחושב לתת פרס של מדינה לפלסטינים אחרי ה-7 באוקטובר - יגלה שאין לו ממשלה" 

14:53 - דיווח: ארה"ב, מצרים וקטר גיבשו תוכנית הכוללת שחרור חטופים וסיום המלחמה

ארה"ב, מצרים וקטר מקדמות תוכנית כוללת לשחרור החטופים וסיום המלחמה, בדגש על הוצאת כוחות צה"ל מרצועת עזה - כך דווח היום ב"וול סטריט ג'ורנל". עוד הובהר בדיווח כי ישראל לפי שעה מתנגדת למהלך, וכך גם חמאס.

תוכנית "90 הימים" שמוצעת כוללת הפסקת הלחימה למספר לא מוגדר של ימים ושחרור כל האזרחים החטופים בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים. כמו כן, במסגרת המתווה, צה"ל ייסוג מהערים ברצועת עזה, יאפשר תנועה חופשית לתושביה ויפסיק את תנועת הכטב"מים למטרות איסוף מודיעין. 

בשלב השני של התוכנית המוצעת ישחרר חמאס חיילות חטופות ויחזיר גופות של חטופים, בתמורה לאסירים פלסטינים נוספים שישוחררו מהכלא בישראל. השלב השלישי יכלול את שחרור יתר החיילים וחברי כיתות הכוננות החטופים, וצה"ל יסיג חלק מכוחותיו מחוץ לתחומי הרצועה.

למרות התנגדותה הנחרצת של ישראל וגם של ארגון הטרור הרצחני, בדיווח האמריקאי נכתב כי העובדה שמתקיימים מגעים לאחר תקופה ממושכת של נתק "מהווה סימן חיובי". 

14:28 - מטה משפחות החטופים: נציגים צרפתים עדכנו אותנו שרוב החטופים קיבלו את התרופות

פרופ' חגי לוין, ראש הצוות הרפואי מטעם מטה משפחות החטופים, אמר ל-N12: "אנחנו בקשר רציף ויומיומי עם הנציגים הצרפתיים, והם קיבלו הודעה שהתרופות הועברו לרוב החטופים, אבל עד שלא נראה הוכחה חותכת במו-עינינו, אי-אפשר לקבל את הטענה הזו. האמירה של הצוות הצרפתי הייתה שהרוב המכריע של החטופים קיבלו את התרופות שהועברו אליהם. מלבד החטופים שזקוקים לתרופות ספציפיות, כל החטופים אמורים לקבל סיוע".

"יש בידינו רשימה של 45 חטופים ישראלים, חולים במחלות כרוניות, ששלחנו להם תרופות ייעודיות. כמובן שזה רק חלק קטן מהצרכים האמיתיים הנוכחיים שלהם. כדי להבין מה מצבם הנוכחי, החטופים צריכים לראות רופא", הוסיף לוין. "הצוות הצרפתי שמקשר בינינו אומר שהקטרים הבטיחו לספק הוכחות. אנחנו מחכים לראות האם הם יממשו את ההבטחה הזו".  

14:14 - דיווח: שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת רכב מהאוויר בדרום לבנון

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי לפי מקורות ביטחוניים בלבנון, לפחות שני פעילי חיזבאללה נהרגו וכמה נפצעו בתקיפת רכב בכפר כפרא שבדרום המדינה. עוד אמרו הגורמים כי מדובר בתקיפה ישראלית, כך לדבריהם, וכי היא בוצעה בכטב"ם.

13:35 -  15 מיליון שקל שנתפסו בעזה יופקדו בקופת המדינה

דוברות משרד הביטחון הודיעה כי כ-15 מיליון שקל נוספים שתפס צה"ל בשבועות אחרונים בתוך רצועת עזה, הועברו לאגף הכספים במשרד הביטחון ויופקדו בקופת המדינה. 

היחידה לפינוי שלל (יחפ"ש) של אגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל החרימה את הכספים שנתפסו בין היתר במעוזי חמאס ובבתים של מבוקשים, בהם הייתה פעילות של חמאס. בנוסף אותרו כמיליון דולר וכן כסף עיראקי, דינר ירדני ולירה מצרית.

מתחילת המלחמה נתפסו כספים בשווי של למעלה מ-20 מיליון שקל. הכסף הועבר לאגף הכספים במשרד הביטחון, נספר ויופקד בקופת המדינה. 

הכספים שנתפסו בין היתר במעוזי חמאס ובבתים של מבוקשים / צילום: דוברות משרד הביטחון
 הכספים שנתפסו בין היתר במעוזי חמאס ובבתים של מבוקשים / צילום: דוברות משרד הביטחון

13:13 - דיווח: צה"ל תקף בכפר מרקבא שבדרום לבנון

אמש אישר דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור גם במרחבים אל-עדייסא וחולא שבדרום לבנון. 

12:25 - הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את מתווה הקפאת הכספים לעזה

לפי המתווה שגובש על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', כספי עזה לא יועברו לרשות הפלסטינית אלא יישארו בידי מדינה שלישית - נורבגיה. הכסף לא יעבור ללא אישורו של שר האוצר, ולו גם הסמכות להקפיא את כלל כספי הסילוקין במקרה שיופר ההסכם. ארה"ב ערבה לקיום המתווה. 

11:32 - צבע אדום בכיסופים

10:16 - הפלסטינים מדווחים: שלושה הרוגים בתקיפת רכב בעיר עזה

09:50 - דיווח בסקיי ניוז: יותר מ-75 הרוגים ועשרות פצועים מאז תחילת ההתקפות של ארה"ב ובריטניה בתימן

מפי מקורות בתימן, רשת סקיי ניוז דיווחה בערבית כי מאז המתקפה ב-12 בינואר נהרגו למעלה מ-75 בני אדם, בהם מומחים של משמרות המהפכה האיראנים ופעילי חיזבאללה. על-פי המקורות, הרוב נהרגו בתקיפות של עמדות צבאיות של החות'ים בחודידה, בחוג'ה, בד'מאר, בתעז ובאל-ביצ'אא'. בין ההרוגים 3 אנשי משמרות המהפכה האיראנים, 6 פעילי חיזבאללה ושני פעילי הפלגים החמושים העיראקים. 

09:12 - דובר צה"ל: כוחות זרוע הים זיהו ותקפו מבנה בו ארבו מחבלים ללוחמים

יחד עם לוחמי חטיבה 179 תקף חיל הים את המבנה והסירו את האיום. בנוסף, צלפי קומנדו בשיתוף-פעולה עם חיל האוויר חיסלו מחבלים רבים, ולוחמי חטיבה 55 איתרו אמצעי לחימה רבים במבנה צבאי של חמאס באזור ח'אן יונס. במרחב דרג' תופאח בצפון הרצועה לוחמי 401 ניהלו קרבות ירי, חיסלו כ-15 מחבלים ופשטו על מבנה צבאי בו נמצאו אמצעי לחימה רבים. 

09:00 - משלחת תובעים בכירים ממדינות שאזרחיהן נרצחו או נחטפו תבקר מחר בישראל

בין חברי המשלחת - ראשי מערכות התביעה בגרמניה, בארה"ב, בבולגריה, בצ'כיה, בפורטוגל ובאסטוניה ואף נציגי שגרירויות יפן, אוסטרליה ודנמרק. חברי המשלחת ייפגשו עם בכירי משרד המשפטים ויקבלו סקירות על הפשעים שבוצעו ב-7 באוקטובר על-ידי חמאס. בנוסף הם ייפגשו גם עם משפחות שכולות ועם משפחות חטופים ויסיירו ביישובי העוטף ובזירות המתקפה.

07:40 - דיווח אמריקאי: רק 20%-30% ממחבלי חמאס חוסלו מתחילת המלחמה

על-פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הערכה של המודיעין האמריקאי גורסת כי ישראל רחוקה ממיטוט חמאס, שיכול להמשיך להילחם גם חודשים קדימה - על אף הפעילות העצימה של צה"ל ברצועת עזה.

בנוסף, סוכנויות המודיעין האמריקאיות מעריכות כי חמאס כבר החל בניסיון לחדש את שליטת אנשיו בצפון הרצועה. לפי הדיווח, ארגון הטרור פועל להחזיר את הכוח המשטרתי שלו לחלקים בעיר עזה.

06:45 - כוחות צה"ל הרסו את בתי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום כביש המנהרות

כוחות הביטחון פעלו הלילה בעיר חברון שבחטיבת יהודה והרסו את בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע במחסום כביש המנהרות ביום שלישי בשבוע שעבר. נזכיר כי בפיגוע נפל לוחם צה"ל, רב"ט אברהם פטנה ז"ל.

06:05 - הותר לפרסום: רס"ל במיל' אוריאל אביעד סילברמן נפל בקרב בדרום הרצועה

רס"ל במיל' אוריאל אביעד סילברמן ז"ל, בן 23 ממושב נחלים, ששירת כלוחם בגדוד 7421 של חטיבת קרייתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בקרב שבו נפל נפצעו קשה לוחם במילואים מאותו הגדוד וקצין שריון במילואים. כמו כן, לוחם במילואים בגדוד 466 של עוצבה 646 (שועלי המרום) נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

06:00 - בעומק 20 מטרים עם כניסה מבית מחבל: צה"ל חשף מנהרה שבה הוחזקו כ-20 חטופים

יממה לאחר פרסום "מתקן הכליאה" בלב ח'אן יונס - צה"ל חשף תשתית תת-קרקעית נוספת שבה הוחזקו חטופים בפרקי זמן שונים. הלוחמים סיפרו כי הכניסה למנהרה הייתה ממולכדת, ובתוכה נמצאו מטענים, דלתות הזזה ודלתות הדף. בתום חילופי אש הכוחות חיסלו מחבלים, נטרלו את המוקשים והשמידו את המנהרה.

05:34 - בני משפחות החטופים ישנו מחוץ לבית נתניהו בקיסריה וחסמו את היציאות מביתו

במקביל לעצרת הענק בכיכר החטופים, עשרות פעילי מטה משפחות החטופים העבירו את הלילה מחוץ לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. המשפחות סברו שראש הממשלה נוכח במקום, וסירבו להתפנות. בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, יצא והזמין אותם פנימה, אך הם התעקשו שראש הממשלה ייצא לשוחח איתם ויספק תשובות לכל שאלותיהם.

04:20 - שר החוץ של צרפת עונה לנתניהו: "לפלסטינים יש זכות לריבונות"

לפי דיווח ב-AFP, שר החוץ הצרפתי סטפן בז'ורנה אמר כי "לפלסטינים יש זכות לריבונות", בתגובה לציוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו כתב: "לא אתפשר על שליטה ביטחונית ישראלית מלאה על כל השטח ממערב לירדן - וזה מנוגד למדינה פלסטינית".

02:55 - בצל האיום החות'י: בריטניה תוציא יותר מ-500 מיליון דולר על שדרוג מערך הטילים להפלת מל"טים עוינים מעל הים האדום

בבריטניה הדגישו כי כי ישקיעו 405 מיליון ליש"ט בשדרוג מערכת הטילים במטרה לאתר ולהפיל מל"טים חות'יים עוינים מעל הים האדום. המערכת תשודרג בטילים הכוללים ראשי נפץ חדשים ותוכנות שיאפשרו לבריטניה להתמודד עם איומי הטילים הבליסטיים. "ככל שהמצב במזרח התיכון מחמיר, זה חיוני שנסתגל כדי לשמור על ביטחון בריטניה, בעלות בריתנו ושותפינו", אמר שר ההגנה גרנט שאפס בהצהרתו.

02:30 - במשרד הבריאות הפלסטיני המזוהה עם חמאס טוענים: 25 אלף עזתים נהרגו מאז תחילת המלחמה

באל-ג'זירה מדווחים כי לפי משרד הבריאות הפלסטיני, 25 אלף עזתים נהרגו מתחילת המלחמה. כמו כן, במשרד הבריאות הפלסטיני מדווחים על 165 הרוגים ועל 280 פצועים ביממה האחרונה.

00:30 - ארה"ב מאשרת: בוצעה תקיפה נרחבת על אחד מבסיסיה בעיראק, לפחות איש שירות אחד נפצע

לפי הודעת פיקוד המרכז האמריקאי, בסביבות השעה 18:30 (שעון בגדד) שוגר מטח רקטות וטילים בליסטיים על-ידי מיליציות פרו-איראניות במערב עיראק. מטרתם הייתה לפגוע בבסיס חיל האוויר אל-אסד. לפי ההודעה, רוב הטילים יורטו על-ידי מערכות ההגנה האווירית, בעוד שאחרים פגעו ביעדים בבסיס. היקף הנזק נבדק, לפחות איש שירות עיראקי אחד נפצע. 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12