זאת הקרן שמתכננת לרכוש 25% מהפניקס סוכנויות

בתחילת השבוע נודע לגלובס כי הפניקס נמצאת במגעים מול מספר משקיעים לגבי שותפות במערך הסוכנויות שבו מחזיקה כיום הפניקס ב-80% מהמניות • כעת אושר כי ליברטי סטרטג'יק קפיטל, קרן ההון סיכון של שר האוצר לשעבר בממשל טראמפ, סטיבן מנוצ'ין, נמצאת במגעים לרכישת 25% ממערך הסוכניות של הפניקס

סטיבן מנוצ'ין / צילום: Shutterstock, Matias Lynch
סטיבן מנוצ'ין / צילום: Shutterstock, Matias Lynch

העסקה למכירת כ-25% ממערך סוכנויות הביטוח של הפניקס חזרה לכותרות בתחילת השבוע, אז נודע לגלובס כי קבוצת הביטוח הגדולה בישראל נמצאת במגעים מול שני משקיעים זרים לגבי שותפות במערך הסוכנויות שבו מחזיקה כיום הפניקס ב-80% מהמניות. 

דווקא בעתות משבר: הבנקים נשארים לבד על מגרש ההלוואות למגזר העסקי 
ג'פריס מצפה לתחזית חזקה של טבע ל-2024 ומעלה את ההמלצה למניה 

כעת אושר כי ליברטי סטרטג'יק קפיטל, קרן ההון סיכון של שר האוצר לשעבר בממשל טראמפ, סטיבן מנוצ'ין, נמצאת במגעים לרכישת 25% מהפניקס סוכנויות. על פי הדיווחים מונצ'ין קיים מספר פגישות בישראל יחד עם דיוויד פרידמן, שותף בקרן ומי שכיהן כשגריר ארה"ב בישראל, יחד עם מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל בן-סימון. 

העסקה המדוברת צפויה לשקף להפניקס סוכנויות שווי של בין 900 מיליון דולר למיליארד דולר, כאשר בדיווח קודם של הפניקס לבורסה בנוסא, בסוף אוגוסט, נטען כי קיבלה אינדיקציות לשווי גבוה יותר של עד 1.2 מיליארד דולר. 

בתחילת השבוע נודע כי בין הגופים שמולם מתנהלים המגעים כעת לא נכללת קרן אפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר, חתנו של המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ. בסתיו האחרון נראה היה כי אפיניטי היא שתהפוך לשותפה של הפניקס בפעילות הסוכנויות, אולם, בעקבות פרוץ לחמת חרבות ברזל הוקפאו המגעים בין הצדדים.

מלבד אפיניטי התעניינו בזרוע הסוכנויות של הפניקס גם הקרנות האמריקאיות בלקסטון, רברנס קפיטל וסרצ'לייט וכן הקרן הבריטית פולן סטריט והקרן האירופית ויטרוביאן. מול אחת מהן המשיכה הפניקס במגעים כשבמקביל פנה אל קבוצת הביטוח משקיע זר שאינו נכלל ברשימה זו וככל הנראה מדובר בליברטי סטרטג'יק קפיטל. הפניקס שכרו את בנק ההשקעות ג'פריס לאתר משקיעים.