כ-9% מכוח האדם בחברה: פייפאל תקצץ כ-2,500 משרות

פייפאל צפויה לפטר כ-2,500 עובדים, זאת כשנה בלבד לאחר סבב הקיצוצים הקודם, בו פוטרו כ-2,000 עובדים  • לפי "The Information", הקיצוצים ישפיעו על מגוון צוותים בחברה, כולל צוותי הנדסה ומחקר ופיתוח • מנכ"ל החברה, אלכס כריס, כתב לעובדים כי המהלך יאפשר "לנוע במהירות הדרושה על מנת לספק את לקוחותינו ולהניע צמיחה רווחית"

מטה פייפאל / צילום: Shutterstock, Michael Vi
מטה פייפאל / צילום: Shutterstock, Michael Vi

ענקית הפינטק האמריקאית פייפאל תצמצם במהלך השנה את כוח האדם שלה ב-9%. מנכ"ל החברה אלכס כריס, שנכנס לתפקידו במהלך ספטמבר, מתמודד עם התחרות הגוברת, הורדות הדירוג וצניחה מתמשכת במניה, שהגיעה לשיאה ב-2021, ומאז נפלה בכ-30%.

היא הייתה אמורה לקלוט את מאוכזבי בנק SVB, עכשיו היא מפטרת מאות עובדים 
שיחת המשקיעים כונתה "תאונת רכבת": טסלה לא עומדת בקצב של שבע המופלאות 

במכתב שכתב לצוות העובדים היום (ג'), אמר כריס כי התקבלה ההחלטה "להתאים את גודל החברה" באמצעות פיטורים ובאמצעות ביטול משרות פתוחות לאורך השנה. לפי הדיווח בבלומברג, העובדים שיפוטרו יקבלו הודעה עד סוף השבוע. לפי "The Information", הפיטורים ישפיעו על מגוון צוותים בחברה, כולל צוותי הנדסה ומחקר ופיתוח.

בפייפאל, שהעסיקה כ-30,000 עובדים נכון לסוף 2022, הודיעו על סבב קיצוצים דומה גם בינואר אשתקד, אז פוטרו כ-2,000 עובדים. הסבב הנוכחי צפוי להשפיע על כ-2,500 עובדים. לדברי כריס, ביטול המשרות יאפשר לחברה "לנוע במהירות הדרושה על מנת לספק את לקוחותינו ולהניע צמיחה רווחית". "במקביל, נמשיך להשקיע בתחומים אנחנו מאמינים שייצרו ויאיצו צמיחה", כתב. כריס נכנס לתפקידו כמנכ"ל בסוף ספטמבר, כמחליף לדן שולמן - שנשאר חבר בדירקטוריון החברה עד סוף דצמבר.

בשיחה על רווחי הרבעון השלישי אמר כריס כי "בסיס העלויות והמבנה המורכב" של החברה האטו את ההתקדמות שלה. החברה, שהמטה שלה ממוקם בסן חוזה שבקליפורניה, תדווח במהלך השבוע הבא על תוצאות הרבעון הרביעי. מוקדם יותר החודש אמר כריס ל-CNBC כי "לא היה הרבה מה לחגוג" במהלך השנים האחרונות. מאז שנכנס לתפקידו, הוא חידש את צמרת החברה והבהיר כי הוא מתכנן לייעל את מה שהפך בחסות מגפת הקורונה לעסק מנופח.

פייפאל הייתה חלוצה בתעשיית הפינטק וגם התרחבה עם רכישת חברות כמו Venmo, Xoom ו-Honey, אך יריבות כמו אפל ו-Zelle נכנסו לתמונה והקשו עליה לעמוד בקצב. החברה גם ספגה מספר מכות לאחרונה: בדצמבר דווח ב-"TechCrunch" כי אמזון תסיר את Venmo כאפשרות תשלום, ובאוקטובר הוגשה נגד החברה תביעה ייצוגית בטענה שהיא "חונקת" את התחרות מול פלטפורמות תשלום אחרות כמו Stripe ו-Shopify.