מצטרפת לגל העלאות המחירים: יוניליוור מייקרת את הגלידות ואת השוקולד

ענקית המזון הודיעה כי החל מ-1 במרץ היא מעלה את מחירי מוצרי הגלידה והשוקולד - ביניהם שוקולד קליק, גלידות שטראוס שהיא מפיצה וורד הגליל - ב-4.7% עד 15% • ביוניליוור מסבירים את ההתייקרויות בעליית מחירי הקקאו והסוכר

חטיף שוקולד קליק של יוניליוור. המחיר יעלה / צילום: תמר מצפי
חטיף שוקולד קליק של יוניליוור. המחיר יעלה / צילום: תמר מצפי

מצטרפת נוספת לגל העלאות המחירים: ענקית המזון יוניליוור הודיעה כי החל מ-1 במרץ היא מעלה את מחירי מוצרי הגלידה והשוקולד - ביניהם שוקולד קליק, גלידות שטראוס שהיא מפיצה וורד הגליל - ב-4.7% עד 15%. 

הנתונים שמגלים: אין הצדקה כלכלית לגל העלאות המחירים
בנק ישראל: "ככל שהמלחמה תימשך, יגבר הלחץ לעליות במחירי המזון"
יצרניות המזון בונות על המלחמה שתשאיר את הצרכנים שקטים

בחברה מסבירים את ההתייקרויות בעליית מחירי הקקאו והסוכר. "החברה עשתה מאמצים כדי לצמצם את עליית המחירים ככל שניתן, אך העלייה של עשרות אחוזים במחירי הקקאו והסוכר בתקופה האחרונה לא מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור, ואנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריות השוקולד והגלידה", ציינו ביוניליוור. "שיעור העלייה הממוצע במחירי המוצרים בקטגוריות הללו יהיה 9.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בטווח שבין 4.7% ל-15%". 

 

שורת התייקרויות בחברות המזון

יוניליוור מצטרפת לשורת חברות שהודיעו במהלך החודש האחרון על התייקרויות. בשבוע שעבר הודיעה יבואנית מוצרי המזון ויליפוד על העלאת מחירים של עד כ-15% במוצרים המיובאים מהמזרח. שבוע לפני כן הודיעה ויסוצקי לרשתות השיווק על עלייה של עד 8% בחלק ממוצריה. החברה הסבירה את ההתייקרות ב"עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות". קודם לכן גם שטראוס עדכנה כי החל מעוד יומיים יתייקרו מחירי רבע ממוצריה, ביניהם שמן זית, חטיפי וטבלאות שוקולד, שוקולית, קקאו, קפה ותפוצ'יפס. גם בשטראוס הסבירו את ההתייקרויות בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה.

בסוף החודש שעבר יבואנית המזון, הטיפוח והטואלטיקה שסטוביץ הודיעה על התייקרויות בחלק מהמוצרים. שסטוביץ, שמייבאת מותגים כמו קולגייט ופסטה ברילה, הודיעה כי תעלה מחירים בהיקף של עד 15% במגוון מוצרים, ומיום חמישי הקרוב 1 בפברואר נשלם עליהם יותר. יכין, בית השיטה וסוגת, שמספקת אורז, סוכר וקמחים, הודיעו על העלאה של עד 15% במגוון מוצרים.

בספטמבר 2022, לקראת חגי תשרי, הודיעה יוניליוור על התייקרות על כלל מוצריה, בניגוד להודעה הנוכחית. ההתייקרות דאז הובילה לתגובה חריפה מצד רשתות השיווק שסירבו לאשר את ההעלאה, מה שהוביל למדפים ריקים ממוצרים של יוניליוור ושל חברות נוספות שהודיעו על התייקרות באותה תקופה. המאבק הסתיים במשא-ומתן בין הרשתות לספקיות שהוביל להתייקרות מסוימת, אולם לא כפי שנדרשה מלכתחילה.