חברת האוטו-טק אינוויז מפטרת עשרות עובדים

החברה שנסחרת בנאסד"ק מפתחת חיישני לייזר מתקדמים (Lidar) למערכות בטיחות מתקדמות לרכב, שהן נדבך חיוני במעבר לכלי רכב אוטונומיים• אינוויז: תהליך אופטימיזציה במסדרת תוכנית הצמיחה

עומר כילף. יו''ר ומייסד אינוויז / צילום: יח''צ
עומר כילף. יו''ר ומייסד אינוויז / צילום: יח''צ

חברת האוטו-טק אינוויז  (INNOVIZ), שנסחרת בנאסד"ק, הודיעה היום (ד') על פיטורי 13% מכוח האדם שלה - בהיקף של עשרות עובדים. החברה מפתחת חיישני לייזר מתקדמים (Lidar) למערכות בטיחות מתקדמות לרכב, שהן נדבך חיוני במעבר לכלי רכב אוטונומיים.

לחברה יש חוזי אספקה בהיקפים משמעותיים עם לפחות שתי יצרניות רכב: קבוצת ב.מ.וו, שכבר החלה להטמיע את החיישנים של אינוויז בכלי רכב סדרתיים ובהם ב.מ.וו סדרה 7; וקבוצת פולקסווגן שצפויה להטמיע את חיישן הליידאר של אינוביז בכלי רכב בדרגה גבוהה של אוטונומיה במהלך השנתיים הקרובות. חוזים אלה עדיין לא ייצרו לחברה הכנסות משמעותיות.

ניתוח | הטרנד החם של ענף הרכב מתמודד עם איום חדש ולא צפוי 
שני הישגים מרשימים לענף האוטוטק הישראלי בתעשיית הרכב 

מאינוויז נמסר בתגובה: "כחלק מהליך התייעלות אסטרטגי של Innoviz, החברה החליטה להתמקד בהשקעות הקשורות בלידאר שלה הזוכה לאמון שחקני הרכב המשמעותיים והגדולים בזירה. החברה נמצאת בנקודה חשובה במסלול הצמיחה שלה, ובחלון הזדמנויות ייחודי שיש לו פוטנציאל לקביעת עתיד תעשיית הלידאר.

"באמצעות תהליך האופטימיזציה הכולל, נוכל להישאר בטוחים ביכולתנו להשגת היעדים ארוכי הטווח שלנו ולהוביל את שוק ה-LiDAR לתעשיית הרכב העולמית. לצד זאת, אנחנו ממשיכים לעבוד במרץ על התוכניות הקיימות והעתידיות אל מול השותפות שלנו ואל מול חברות רכב נוספות. החברה תיתן את העדכון המלא למשקיעיה בשיחת המשקיעים הרבעונית הקרובה".