האחים אמיר נגד פז: הצענו ליו"ר החברה 100 מיליון שקל לקיצור אי־התחרות

לאחר שפז דרשה כי האחים אמיר יסירו את הצעתם לרכוש את גרעין השליטה בשופרסל, מכתב ששלח בא־כוחם חושף כי הם הציעו ליו"ר פז הראל לוקר 100 מיליון שקל לקיצור אי־התחרות בין הצדדים - הצעה שלכאורה אמר שיסכים לה, בכפוף לאישור הדירקטוריון

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הקרב על השליטה בשופרסל  מתעצם, כאשר הפעם האחים שלומי ויוסי אמיר לא מתכננים לרפות את ידיהם. מכתב ששלח פרקליטם, עו"ד יצחק כהן-יהונתן ממשרד שבלת, חושף כי החתם צחי סולטן נשלח מטעמם לנהל שיחות עם יו"ר פז הראל לוקר, בהן הציע לשלם לפז 100 מיליון שקל כדי לקצר את הסכם אי־התחרות שנחתם בין הצדדים בשנת 2021.

שופרסל ורמי לוי מעוניינות להשקיע בשירות המשלוחים של יאנגו דלי
חנות למוצרי מזון בתוך סניף מקס סטוק: כך יעבוד המתחם החדש

חברת פז רכשה מהאחים אמיר את רשת הסופרמרקטים פרשמרקט בשנת 2021, בעסקת מזומן ומניות. אתמול (ג'), התברר כי האחים אמיר גיבשו הצעה לרכוש רבע ממניות שופרסל, הצעה שהיא קצובה בזמן לשבוע ימים. הרכישה אמורה להתבצע באמצעות הגופים המוסדיים השונים המחזיקים בהן, כך שהאחים אמיר ירכשו כ-40% מהחזקות כל אחד מהגופים. המחיר שהוצע הוא בפרמיה של 15% ביחס למחיר השוק (טרם פתיחת המסחר אתמול) ולפי שווי של 6 מיליארד שקל לשופרסל.

פז דיווחה אתמול בהמשך היום כי הציבה דרישה גלויה שהאחים אמיר יסירו לאלתר את הצעתם לרכוש את גרעין השליטה בשופרסל מהמוסדיים, זאת בשל הסכם אי־תחרות שנחתם בין הצדדים ושתוקפו עד ל-5 בינואר 2025.

לא מתכוונים לוותר

בניגוד לתרחיש דומה שאירע לפני כשנתיים, בו הסירו לבסוף האחים אמיר את הצעתם, הפעם נראה כי אינם מתכוונים לוותר: "הופתענו, לשון המעטה, לקבל את מכתבכם הכולל אי־דיוקים רבים, אשר הושמטו ממנו כל אזכור לשיחות שהתקיימו בין מר צחי סולטן לבין הראל לוקר, יו"ר דירקטוריון פז", נכתב מטעם האחים.

עוד נכתב כי "בימים האחרונים פנה מר סולטן למר לוקר וביקש לדעת מה תהיה עמדת מרשותכם ביחס לקיצור תקופת אי־התחרות מכוח הסכם המיזוג בין פז לבין פרשמרקט". לוקר, כך נטען במכתב של האחים אמיר, "הבהיר כי עמדתו היא שבתמורה לסך של 100 מיליון שקל, תסכמנה מרשתכם (פז) לקיצור תקופת אי־התחרות כאמור, וכי העניין כפוף לאישור דירקטוריון פז".

האחים אמיר מותירים את הצעת הפיצוי על השולחן וקוצבים זמן - עד ליום ראשון 11 בפברואר 2024 בשעה 12:00. הם מתחייבים שלא לרכוש את מניות שופרסל עד לאותו מועד ומציעים לפעול בשיתוף־פעולה, ללא "איומי מרשתכם לנקוט הליכים משפטיים".