פז הסכימה להצעת האחים אמיר והסירה את התנגדותה להשתלטותם על שופרסל

התקדמות בניסיון ההשתלטות של האחים אמיר על שופרסל: פז הסירה את התנגדותה להצעה שהגישו האחים למוסדיים בגין רכישת גרעין השליטה בחברת הקמעונאות הגדולה בישראל • במסגרת ההסכם, האחים אמיר ישלמו לפז 100 מיליון שקל לקיצור תקופת אי-התחרות בעקבות מכירת פרשמרקט

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר שחברת פז  התנגדה נחרצות להצעה שהגישו האחים אמיר לגופים המוסדיים לרכישת חלק מהחזקותיהם עד שיגיעו לגרעין שליטה (24.99%) בשופרסל , בפז דיווחו הערב (ה') כי הסכימו להצעת האחים אמיר כי ישלמו לפז 100 מיליון שקל בתמורה לקיצור תקופת אי-התחרות, עליה חתמו מול פז בעת שמכרו לה את רשת פרשמרקט בשנת 2021

הספק, האחים והאמריקאי: זה עומד להיות אחד מקרבות השליטה המעניינים ביותר בבורסה

בדיווח שפז פרסמה הערב (ה') לבורסה צוין: "החברה מתכבדת להודיע כי ביום 8 בפברואר 2024 נחתם בין החברה לבין שלמה ויוסף אמיר תיקון לכתב ההתחייבות שנחתם על-ידי האחים במסגרת עסקת המיזוג בין החברה לבין חברת פרשמרקט: במקרה שהאחים יתקשרו בעסקה, אחת או יותר, לרכישה או להחזקה של מניות, אופציות, זכויות ו/או ניירות ערך אשר מהווים במצרפי 5% ומעלה מהון המניות/הזכויות בדילול מלא ובהנחת מימוש של שופרסל (או של כל גורם אחר המתחרה בפרשמרקט), האחים מתחייבים לשלם לפז סך כולל של 100,000,000 שקל".

בפז התנגדו נחרצות להצעת האחים אמיר

ביום שלישי האחרון האחים אמיר הגישו הצעה לרכוש את המניות של המוסדיים - מנורה מבטחים, כלל ביטוח, הראל, מגדל, אלטשולר שחם והפניקס - בשופרסל לפי שווי של 6 מיליארד שקל. בפז זעמו כשגילו על הצעת הרכש שהגיש בשם האחים אמיר החתם הוותיק צחי סולטן. הקבוצה דרשה בדיווח לבורסה כי השניים יסירו לאלתר את הצעת ההשתלטות שלהם על שופרסל ויפעלו לפי הסכם אי-התחרות שנחתם בשנת 2021, אז האחים אמיר מכרו את רשת פרשמרקט לפז.

בהמשך לבקשת פז, האחים אמיר פנו לפרקליטי חברת תחנות הדלק והקמעונאות והציעו לפז לקבל מהם תשלום של 100 מיליון שקל ולהסיר את התנגדותה להשתלטותם על שופרסל.