המיליארדר ביל אקמן תוקף את הנשיא ביידן: ״הוא גמור״

אמש, הנשיא ביידן הצהיר לתקשורת האמריקאית כי להערכתו התגובה של ישראל בעזה מוגזמת, וכי הוא דוחף נמרצות כדי להשיג "עצירה ממושכת" בלחימה • בתגובה להצהרותיו, המיליארד ביל אקמן פרסם בחשבון הטוויטר שלו שורה של ציוצים ביניהם הדגיש:"הגענו לנקודת אי שפיות כשביידן ממשיך להיות המועמד הדמוקרטי"

ביל אקמן / צילום: Reuters
ביל אקמן / צילום: Reuters

במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן אמש (ה'), הנשיא ג'ו ביידן הצהיר כי להערכתו, המערכה הצבאית של ישראל ברצועת עזה הייתה מוגזמת, והבטיח כי ימשיך לדחוף להפסקה ממושכת בלחימה. ביידן הדגיש כי הוא לחץ על ממשלת ישראל לאפשר סיוע הומניטרי נוסף לעזה כדי להקל על רעב, מחלות ומוות והסביר: "אנשים תמימים רעבים שם, ישנם הרבה אנשים חפים מפשע שמתים בעזה, זה חייב להיפסק".  

בהמשך להצהרת נשיא ארה"ב, המיליארדר ביל אקמן, פרסם בחשבון הטוויטר שלו שורה של ציוצים והדגיש: "ביידן גמור. אין סיכוי שיתמודד לקדנציה נוספת". בהמשך, פרסם ציוץ נוסף וציין: "אם הנשיא לא מסכים עם הערכתי, אשמח לדון איתו בנושא במקום ובזמן שיבחר". 

לאחרונה פורסם דוח החוקר המיוחד שקבע כי לביידן "יש מגבלות זיכרון משמעותיות". החוקר המיוחד רוברט הור כתב בדוח כי הנשיא הוא "קשיש עם זיכרון גרוע" והוא "לא זכר מתי היה סגן הנשיא או אפילו מתי בנו מת". בהצהרתו אמש, התייחס ביידן לדוח והדגיש כי "הזיכרון שלי בסדר גמור, הוא לא הידרדר". עם זאת, באותה הצהרה ביידן התבלבל בין נשיא מצרים א-סיסי לנשיא מקסיקו אוברדור.

אקמן התייחס גם לסוגיה זאת וצייץ: "הגענו לנקודת אי שפיות כשביידן ממשיך להיות המועמד הדמוקרטי".

בהמשך פרסם התייחסות נרחבת יותר לדוח והדגיש: "אני בטוח שהצוות של ביידן ייעץ לו לא להגיב לדוח, אבל הוא לא הקשיב וכינס מסיבת עיתונאים דחופה. זה נראה כמו מעשה נואש של גבר כועס וזה היה עצוב לצפות בזה". בהמשך לבלבול של ביידן בין נשיא מצרים לנשיא מקסיקו אקמן ציין: "זה הרגע שבו אתה צריך שהחברים הכי טובים שלך, אשתך ומשפחתך יעטפו אותך ויגידו שהגיע הזמן לפרוש. סביר להניח שזה כבר קרה, אבל הוא לא הקשיב. הוא לא מקשיב לצוות שלו, למשפחתו או לחבריו הקרובים ביותר. הוא כועס על כך שהמנהיגות והכשירות שלו מוטלות בספק..."