מסמכי מודיעין גילו: זה מה שהתחולל מתחת לבית החולים שיפא בעזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: תחקיר ניו יורק טיימס מאשר את ממצאי צה"ל לגבי השימוש של חמאס בבתי החולים, ביידן ומלך ירדן מתכננים את השלב הבא במלחמה והחקיקה האוסטרלית אחרי שפרו-פלסטינים פרסמו פרטים אישיים של יהודים • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

איך מסקרים בעולם את חילוץ שני החטופים והדילמה של סעודיה
שאלות ותשובות | צרפת הגישה ללבנון הצעה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה. כך היא נראית  

1כך השתמש חמאס במנהרות מתחת לבתי החולים

הבוקר תיאר הניו יורק טיימס בכתבה גרפית אילוסטרטיבית את המנהרה שמצא צה"ל תחת בית החולים אל-שיפא בעזה, ופירט כיצד "בתי החולים בעזה הפכו למוקד במלחמה של ישראל בחמאס, כאשר כל צד מציין כיצד השני השתמש בהם כהוכחה להתעלמות האויב מביטחונם של אזרחים".

"בארבעה חודשי מלחמה נכנסו חיילים ישראלים למספר בתי חולים, כולל בית החולים קטרי, בית החולים כמאל עדוואן ובית החולים המתמחה לילדים אל-רנטיסי, כדי לחפש נשק ומחבלים. אבל בית החולים אל-שיפא קיבל חשיבות מיוחדת מכיוון שהוא המתקן הרפואי הגדול ביותר בעזה, ובגלל הטענות המתוקשרות של ישראל כי מנהיגי חמאס הפעילו מרכז פיקוד ושליטה מתחתיו. חמאס וצוות בית החולים, בינתיים, התעקשו שזה רק מרכז רפואי". צוין כי "עדויות שנבדקו על ידי הניו יורק טיימס מצביעות על כך שחמאס השתמש בבית החולים כמסווה, אחסן בתוכו כלי נשק ושמר על מנהרה מתחת למתחם אליה סופקו מים, חשמל ומיזוג אוויר". עוד צוין כי "מסמכי מודיעין ישראלי מסווגים, שהושגו ונבדקו על ידי ה'טיימס', מצביעים על כך שאורכה של המנהרה לפחות 700 רגל, פי שניים מהאורך שחשף הצבא בפומבי".

מתוך הניו יורק טיימס, מאת מת'יו רוזנברג, רונן ברגמן, אריק טולר, הלמוט רוסלס. לקריאת הכתבה המלאה. 

2ביידן ומלך ירדן רוצים להעביר את המלחמה לשלב הבא

"נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומלך ירדן עבדאללה השני נפגשו ביום שני במטרה להבין כיצד להעביר את מלחמת ישראל-חמאס לשלב חדש שבו בני ערובה ישראלים משוחררים והלחימה נעצרת לתקופה ממושכת", נכתב אמש ב-CNN.

"עמדות המפתח של העסקה נמצאות על השולחן", אמר ביידן בעת ​​שפנה לכתבים לצד המלך בבית הלבן. "עוד ישנם פערים שנותרו, אבל עודדתי את המנהיגים הישראלים להמשיך ולפעול להשגת העסקה. ארה"ב תעשה הכל כדי שזה יקרה", צוטט. צוין כי "ביידן לא פירט מה הם אותם ה'פערים' בעסקה. הוא הוסיף כי אין לקדם מבצע ישראלי מתוכנן בעיר רפיח שבדרום עזה ללא 'תוכנית אמינה' להגנה על אזרחים". עוד צוין כי "ביידן הוסיף כי הוא ועבדאללה דנו ב'עסקת בני הערובה בין ישראל לחמאס, שתביא תקופה מיידית ומתמשכת של שקט לעזה, למשך שישה שבועות לפחות, שבמהלכם נוכל להקדיש זמן כדי לבנות למשהו מתמשך יותר'". מנגד, צוין כי "עבדאללה, המנהיג הערבי הראשון שביקר בבית הלבן מאז התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, חזר על קריאתו להפסקת אש מוחלטת, לה בידן התנגד עד כה".

מתוך ה-CNN, מאת מייקל וויליאמס. לקריאת הכתבה המלאה. 

3מצרים מתנגדת נחרצות לכניסה ישראלית לרפיח

אמש פורסמה כתבה בעיתון אל-אהראם המצרי, המייצג את הקו הרשמי של ממשלת מצרים, תחת הכותרת: "אחמד אל-חשין: הפזיזות וההתקפה של ישראל ברפיח יובילו לכאוס ויאיימו על כל מדינות האזור, והאזהרות של מצרים ברורות מאוד". הכתבה מציינת כי "אחמד אל-חשין, חבר בית הנבחרים, קרא לממשלת הכיבוש הישראלי להישמע לקול ההיגיון ולהקשיב לאזהרותיה של מצרים מפני השלכות קשות במקרה של הפצצת רפיח והאסון ההומניטרי שנגרם כתוצאה מכך, והוסיף: הפצצת רפיח, שכבר החלה, תוביל לתוצאות קשות, לפי הודעת משרד החוץ המצרי, ועל ממשלת ישראל להבין את חומרת צעדיה ולהפסיק את המבצע הצבאי הזה לאלתר".

עוד צוין כי "אל-חשין הגיע למסקנה כי בפגיעה ברפיח, ישראל חוצה את הקו האדום ותדחוף את עצמה לתוצאות מסוכנות שיאיימו על האזור כולו. ישראל נושאת באחריות לכך ולמה שיקרה בתקופה הקרובה אם לא תפסיק את פעילותה".

מתוך אל-אהראם, מאת מוחמד אלי אל-סייד. לקריאת הכתבה המלאה. 

4החקיקה האוסטרלית אחרי שפרו-פלסטינים פרסמו פרטים אישיים של יהודים

"ממשלת אוסטרליה הודיעה היום כי תוציא מחוץ לחוק 'דוקסינג' - שחרור מידע באינטרנט של מידע אישי או מזהה ללא רשות - לאחר שפעילים פרו-פלסטינים פרסמו פרטים אישיים של מאות יהודים באוסטרליה", דווח הבוקר במגזין טיים. נכתב כי "היועץ המשפטי לממשלה מארק דרייפוס אמר שהחוקים המוצעים, שטרם נוסחו, יכללו הוצאת הודעות הסרה לפלטפורמות מדיה חברתית והטלת קנסות על טקטיקת ההפחדה".

צוין כי "הודעה זו הגיעה בתגובה לדיווחים בשבוע שעבר לפיהם פעילים פרו-פלסטינים פרסמו את השמות, התמונות, המקצועות וחשבונות המדיה החברתית של יהודים העובדים באקדמיה ובתעשיות היצירתיות". עוד צוין כי "פעילים פרו-פלסטינים הפיצו תמליל של כמעט 900 עמודים שדלף מוואטסאפ פרטי שנוצר בשנה שעברה על ידי סופרים, אמנים, מוזיקאים ואנשי אקדמיה יהודים, כך דיווחו עיתונים בשבוע שעבר. התמליל לווה בגיליון אלקטרוני שהכיל את שמותיהם ופרטים אישיים נוספים של כמעט 600 אנשים".

מתוך מגזין טיים, מאת רוד מקגריק. לקריאת הכתבה המלאה.