לפני הדוחות: הכוכבת של וול סטריט מחקה 78 מיליארד דולר והשוק בלחץ

מניית אנבידיה ירדה אתמול ב-4.3% במסחר ורשמה את הירידה היומית החדה ביותר  בשווי שלה מאז שהתחילה להיסחר • הלילה עם סגירת המסחר היא צפויה לפרסם את דוחותיה, והאנליסטים צופים זינוק של 200% בהכנסות • האם היא תעמוד בכך?

צילום: Associated Press, Jeff Chiu
צילום: Associated Press, Jeff Chiu

ענקית השבבים שמלהיבה את וול סטריט צפויה לפרסם היום בלילה את דוחותיה, ובינתיים אתמול היא רשמה שיא שלילי בתולדותיה. מניית אנבידיה  צללה אמש ב-4.3%, ושווי השוק שלה נחתך ב-78 מיליארד דולר - הירידה היומית החדה ביותר בשווי השוק שלה מאז שהתחילה להיסחר. השיא השלילי הקודם היה ירידה של 56 מיליארד דולר בסוף מאי 2023. כעת שווי השוק שלה עומד על 1.72 טריליון דולר. 

אבק הכוכבים של אנבידיה: לחברת השבבים הספיק דיווח אחד כדי להקפיץ שורת מניות 
הישראליות שאכזבו: סולאראדג' ופאלו אלטו צללו בחדות לאחר הדוחות 

ירידת השערים במניה מיוחסת גם לסנטימנט השלילי בשווקים בשל ההבנה שהריבית בארה"ב לא צפויה לרדת בקרוב, אך היא תודלקה גם בשל החשש שחברת השבבים לא תצליח לעמוד בציפיות המוגזמות של השוק לגבי התוצאות הכספיות שתציג הלילה עם סיום המסחר בוול סטריט. קונצנזוס האנליסטים מצפה לצמיחה של יותר מ־200% בהכנסות הרבעון הפיסקאלי האחרון - מ־6.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל ל־18.9 מיליארד דולר כעת, עם רווח נקי של 4.23 דולר למניה, לעומת 88 סנט ברבעון המקביל.

בסיכום שנתי, האנליסטים מצפים שאנבידיה תציג הכנסות של כמעט 55 מיליארד דולר, יותר מכפול מההכנסות שהציגה בשנת הכספים הקודמת - כ־27 מיליארד דולר. השנה צפויה להסתיים עם רווח נקי של 11.47 דולר למניה, לעומת 3.34 דולר בשנת הכספים 2023. הצמיחה צפויה להימשך גם בשנת הכספים 2025, אך בקצב שנתי פחות גבוה: קונצנזוס האנליסטים הוא להכנסות של 88.6 מיליארד דולר, צמיחה של כ־60%. הרווח הנקי למניה אמור להגיע ל־19.96 דולר.

למרות הירידה אתמול, מניית אנבידיה שומרת על התואר שלה כאחת המניות המוצלחות בוול סטריט. ב-12 החודשים האחרונים, יצרנית השבבים בלטה בקרב חברות S&P 500 כשעלתה בוול סטריט בכ-236%. לצורך ההשוואה, מדד S&P 500 עלה באותה תקופה רק כ-25%.

האנליסטים מודאגים

ג'ורדן קליין, אנליסט מבנק ההשקעות Mizuho, הסביר במארקטווצ' כי ציפיות השוק לתוצאותיה הכספיות של ענקית השבבים "מאתגרות" להערכתו. הוא מסביר כי "הפוטנציאל של מניה לרדת כלפי מטה מרגיש גדול יותר מאשר הכיוון ההפוך". עם זאת, קליין מבהיר שהוא לא מתיימר להגיד שהיא לא תעמוד בציפיות, מאחר שלדעתו זו "טעות לעשות זאת" עם אנבידיה.

אנליסט בית ההשקעות Bernstein, סטייסי רסגון, אמר בראיון ל־CNBC שלמרות מגבלות היצע מסוימות, הביקוש קיים ואנבידיה מצליחה למכור כל מה שהיא מייצרת. "השאלה היא עד כמה המספרים עוד יעלו. הם עלו כל כך הרבה וכל כך מהר שהחשש בשוק הוא כמה זמן זה יכול להמשיך. אני חושב שבשלב זה, זה עוד בסדר", אמר האנליסט.

בהתייחסו למחיר המניה כיום אמר השבוע לגלובס שחר כרמי, אנליסט טכנולוגיה בפסגות, כי "נכון להיום אנבידיה היא חברה שאמורה לייצר תזרים מזומנים של 25 מיליארד דולר בשנה ונסחרת בשווי 1.8 טריליון דולר. אם היא תמשיך לייצר תזרים כזה, המחיר שלה היום יקר בצורה קשה כי מכפיל 72 על תזרים זה לא סביר. מצד שני, יש קפיצה ברבעונים האחרונים. אם היא תעשה תזרים של 50 מיליארד דולר, זה עדיין מכפיל 36 על השנה הקרובה, זה בטח לא בחינם. עדיין צריכים לראות פה צמיחה גם קדימה, ואם לא, המחיר באמת מנופח".