הניצחונות והמהפכים: התוצאות של הבחירות המקומיות

שיעורי ההצבעה נמוכים - רוב הקלפיות נספרו: קרב צמוד במיוחד בהרצליה, חיפה דוהרת לסיבוב שני • ניצחון מוחץ לרז קינסטליך בראשון לציון עם 93% • התוצאות הסופיות יתפרסמו רק לקראת סוף השבוע עם קבלת כל המעטפות הכפולות מהצבעות חיילי הסדיר, המילואים, בתי החולים ובתי הכלא

בחירות לרשויות המקומיות בראשון לציון, היום / צילום: ארן הרשלג
בחירות לרשויות המקומיות בראשון לציון, היום / צילום: ארן הרשלג

 תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות 2024 זורמות הבוקר (רביעי) - ובשורת ערים ברחבי הארץ נרשמו הפתעות ומהפכים. בהרצליה - קרב צמוד במיוחד בין משה פדלון ליריב פישר; בחיפה - סיבוב שני בין יונה יהב לדוד עציוני, עם תבוסה מהדהדת לראש העיר היוצאת קליש-רותם; בתל אביב - חולדאי צפוי להמשיך לקדנציה נוספת.

תוצאות הבחירות בערים המרכזיות

בירושלים - ניצחון מוחץ למשה ליאון על יוסף חביליו, עם 81.4%.

בחיפה - נערכים לסיבוב שני. קרב צמוד בין יונה יהב לדוד עציוני.

בבאר שבע - רוביק דנילוביץ' בניצחון אדיר, עם 96.6% מהקולות.

בטבריה - רון קובי הפסיד ליוסף נבעה, על 22.9% לעומת 51.8% מהקולות.

בבית שמש - עדיין אין הכרעה. עליזה בלוך עם 32.4%, משה אבוטבול עם 31.9% ושמואל גרינברג עם 35.7%. לפי שעה עדיין לא ברור אם בלוך תשתתף בסיבוב השני.

ראשי עירייה חדשים נבחרו בערים רחובות, ירוחם, ערד, בית שאן, אלעד, חיפה וחולון.

בחירות לרשויות המקומיות בתל אביב, היום / צילום: מיטל וייזברג
 בחירות לרשויות המקומיות בתל אביב, היום / צילום: מיטל וייזברג

הפתעה גדולה נרשמה גם בחולון. אחרי 30 שנה, ראש העירייה הוותיק בישראל מוטי ששון יעזוב את כסאו. ששון מסיים שלישי במרוץ לראשות העירייה כשגרף רק 18% מקולות הבוחרים. מי שמנצח את הבחירות הוא שי קינן עם 43% מהקולות. אחריו הגיע מורן ישראל עם 27% מהקולות.

קרב צמוד נרשם גם ברמת גן. הטוען לכתר, ליעד אילני, הצליח למשוך את ראש העירייה שאמה הכהן למאבק צמוד עד לשעות הקטנות של הלילה. בסיומן הגדיל שאמה הכהן את הפעם - עם 54%, לעומת 46% לאילני. לעומת זאת, בהרצליה - יריב פישר עם 50.3% מקולות הבוחרים, לעומת ראש העיר המכהן משה פדלון שכהן שתי קדנציות בתפקיד וזכה רק ל-49.7% מהקולות.

נכון למועד סגירת הקלפיות בשעה 22:00, רק 49.5% מבעלי זכות הבחירה יצאו לממש את זכות הבחירה. זאת, ללא מצביעי המעטפות הכפולות שהשנה מתקרבים לכ-100 אלף מצביעים. תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות מתחילות להתבהר, ואלו התוצאות המסתמנות מתחילת ספירת המעטפות ביישובים. ועדת הבחירות המרכזית הודיעה, כי התוצאות הסופיות יתפרסמו רק ביום חמישי עם קבלת כל המעטפות הכפולות מהצבעות חיילי הסדיר, המילואים, בתי החולים ובתי הכלא.

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12