אנרג'יאן תמכור גז ב־2 מיליארד דולר לתחנת הכוח אשכול

הסכם חדש למכירת גז בהיקף התחלתי של 0.6 BCM לשנה נחתם בין חברת אנרג'יאן לתחנת הכוח אשכול שבבעלות דליה אנרגיה • החוזה הוא למשך 15 שנה, עבור גז בכמות כוללת של עד 12 BCM • אנרג'יאן תספק גז טבעי לכל תחנות הכוח שהופרטו מחברת החשמל: רמת חובב, אלון תבור, חגית מזרח ואשכול

אסדת כריש / צילום: איל יצהר
אסדת כריש / צילום: איל יצהר

חברת אנרג'יאן  הודיעה היום (ה') על חתימת הסכם חדש למכירת גז בהיקף התחלתי של 0.6 BCM לשנה לתחנת הכוח אשכול, כאשר ההיקף יעלה ל־1 BCM לשנה החל מ־2032.

את תחנת הכוח אשכול רכשה דליה אנרגיה מחברת החשמל תמורת כ־9 מיליארד שקל, בתום מכרז סוער שהתגלגל גם לתהליך משפטי שהסתיים. בדצמבר נחתם החוזה בין מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר ומנכ"ל דליה עובד דבי ומועד הסגירה הפיננסית והעברת החזקה באתר נדחה ליוני 2024.

ההכנסות מתמלוגי הגז הטבעי ב-2023 רשמו שיא: אלו הסיבות לכך 
ענקית חיפושי הגז מהאמירויות מגיעה למזרח התיכון. איך זה ישפיע על ישראל? 
תחמושת לאירופה ומשקפות לילה לארה"ב: אלביט צוברת הזמנות במיליארדי דולרים 

החוזה של דליה ואנרג'יאן הוא למשך 15 שנה, עבור גז בכמות כוללת של עד 12 BCM, המייצגים הכנסות בסך כולל של כ-2 מיליארד דולר. עם חתימת ההסכם, תספק אנרג'יאן גז טבעי לכל תחנות הכוח שהופרטו מחברת החשמל: רמת חובב, אלון תבור, חגית מזרח ואשכול.

בה בעת, מעדכנת אנרג'יאן כי גז ראשון הופק בהצלחה מבאר כריש צפון. עם תחילת פעילותה של הבאר, מפעילה האסדה הצפה של אנרג'יאן ארבע בארות להפקת גז טבעי.

"הפעלת הבאר הרביעית בכריש צפון מאפשרת לאנרג'יאן גמישות תפעולית ואופטימזציה של פעילות האסדה לטובת ניצול מלא של יכולת הפקת הגז שלה", מסר מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן. "החוזה החדש עם תחנת הכוח אשכול מעיד על האמון של יצרני החשמל הישראלים באנרג'יאן".