שופרסל | בלעדי

סוכמו תנאי הפרישה של בכירי שופרסל. אלה הפרטים

האחים יוסי ושלומי אמיר הפכו לבעלי השליטה בפועל בשופרסל, ובשבוע הבא ייכנסו לרשת • מצנח הזהב של היו"ר הפורש איציק אברכהן מוערך ב-8 מיליון שקל, וזה של המנכ"ל היוצא אורי וטרמן מוערך ב-6 מיליון שקל

צילומים: יח''צ, תמר מצפי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
צילומים: יח''צ, תמר מצפי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יש בעלי בית חדשים ברשת שופרסל . רכישת רבע (24.99%) ממניות שופרסל תמורת 1.5 מיליארד שקל מסדרה של גופים מוסדיים, הפכה אמש (ד') רשמית את האחים יוסי ושלומי אמיר לבעלי השליטה בפועל ברשת. העסקה הושלמה כאשר האחים עמדו לאחר שבועיים בתנאי התשלום שנדרשו להם. 

מסע רכישות ואקזיט חלומי: הכירו את האחים אמיר, הבעלים המיועדים של שופרסל

לגלובס נודע כי כעת, לאחר השלמת העסקה, צפויים האחים אמיר להיכנס לחברה בשבוע הבא. התפקיד המיועד להם בעתיד הוא תפקיד היו"ר (יוסי) והמנכ"ל (שלומי), כפי שהיה ברשת פרשמרקט. אולם כפי המסתמן, בשלב הראשון היו"ר המכהן איציק אברכהן צפוי להישאר בתפקידו בחודש הקרוב, עד לאחר החתימה על הדוחות הכספיים לשנת 2023 בחודש מרץ הזה.

לגבי המנכ"ל אורי וטרמן, הוא צפוי להישאר בתפקידו עד לסוף חודש מאי, בכדי לחתום על הדוחות הכספיים לרבעון הראשון. במהלך התקופה הקרובה ישמשו האחים בתפקידים בכירים למעין תקופת ביניים עד להשלמת חפיפה מסודרת וכאמור כניסה חלקה לתפקידי הניהול. מצנח הזהב שיוענק לאברכהן ולוטרמן מוערך בכ-14 מיליון שקל, מתוכם אמור להיות המצנח של אברכהן בסך של כ-8 מיליון שקל, והיתרה בסך של כ-6 מיליון שקל תוענק לוטרמן.

טרם מכירת המניות, ששת הגופים המוסדיים - מגדל, הפניקס, מנורה, אלטשולר שחם, הראל וכלל ביטוח - החזיקו כל אחד בין 10% ל-13% מהמניות של שופרסל, שנמצאת ללא גרעין שליטה מאז שנת 2018. בעסקה שאותה תפר עבור האחים אמיר החתם המנוסה צחי סולטן, נפרד כל גוף מוסדי מכ-40% מהחזקותיו במניות.

ביום שאחרי המוסדיים עדיין יהיו בעלי מניות דומיננטיים בשופרסל, אך לא יהיה אף גוף שהוא גדול מהאחים אמיר בהחזקתו ברשת, מה שאמור לסלול להם את השליטה בפועל. המוסדיים צפויים גם לתת "מסלול ירוק" לפעולות הניהול וההשבחה שהאחים מתכננים.

 לא צפויים לבצע "ספין-אוף" בנכסי הנדל"ן 

עד כה היו ספקולציות רבות באשר למהלכים שהאחים אמיר עשויים לנקוט. ככל הידוע, כפי שדיווח גלובס בעבר, הם לא צפויים לבצע "ספין-אוף" בנכסי הנדל"ן המשמעותיים של שופרסל, ששווים נכון לסוף ספטמבר האחרון הסתכם ב-3.5 מיליארד שקל. גורם בענף הקמעונאות שאינו קשור לאחים אמיר, העריך כי צעד של מכירה או היפרדות מהנכסים אולי יציף רווח בשלב הראשון, אבל יפגע קשות בפעילות הסניפים בהמשך, שכן מחירי השכירות בנכסים עבור רשת שופרסל יזנקו.

עד כה מי שיכולים לפתוח בקבוקי שמפניה, במידת מה, הם בעלי המניות. מאז קרב ההצעות על השליטה בשופרסל, זינקה המניה בכמעט 29%. שווי השוק של שופרסל כיום עומד על 6.8 מיליארד שקל. הוא עדיין נמוך מרמות של מעל ל-8 מיליארד שקל שאליהן נסקה הרשת לפני שנתיים, בסיום הקורונה. אבל השווי כבר ביקר מתחת ל-4.4 מיליארד שקל בשבוע האחרון של אוקטובר בשיא ההלם בבורסה מפרוץ המלחמה, כך שגם ניתן להתנחם בהתאוששות שנרשמה ממהלך ההשתלטות.