המניה הדואלית שהשלימה ירידה של 98% מהשיא: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • REE נפלה בכ-16% על רקע גיוס בדיסקאונט • לייבפרסון מתקשה להתאושש וצללה בעשרות אחוזים ביום חמישי • ואיתוראן פרסמה דוחות חיוביים ומחלקת דיבידנד

דניאל בראל, ואייל שרצקי / צילומים: תמר מצפי, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
דניאל בראל, ואייל שרצקי / צילומים: תמר מצפי, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שבוע המסחר הסתיים בוול סטריט במגמה חיובית, כאשר בשני ימי המסחר האחרונים המדדים המובילים נסחרו בעליות, ומדדי S&P 500 ונאסד"ק ננעלו בסוף השבוע בשיאים. גם מניות ישראליות או כאלה בעלות קשר לישראל בלטו במסחר בסוף השבוע:

הכלכלה שאיבדה את מעמדה הרם בשעה ששוק המניות דווקא שובר שיא של למעלה מ-30 שנה 
בנק אוף אמריקה מדגיש שה-S&P 500 יקר מאי-פעם, אבל יש גם חדשות טובות 

REE נפלה על רקע גיוס בדיסקאונט

חברת האוטוטק REE  ניצלה את המגמה החיובית במניה לגייס הון, ובעקבות הגיוס שבוצע בהנחה על מחיר השוק, המניה נפלה ביום שישי ב-15.5%. החברה, בניהולו של המייסד המשותף דניאל בראל, מפתחת פלטפורמה מודולרית שכוללת את מכללי ההנעה לרכב חשמלי. מתחילת השנה ועד יום חמישי שעבר עלתה מניית החברה ב-52%, ולאחר המסחר באותו יום דיווחה REE על כוונתה לגייס הון. למחרת היא הודיעה על תמחור הגיוס ב-6.5 דולר למניה, דיסקאונט של 17% על מחיר הנעילה ביום חמישי.

REE הנפיקה 2 מיליון מניות חדשות והסכום שמגויס מגיע ל-13 מיליון דולר. החתם בהנפקה, Roth Capital, קיבל אופציה לרכישת עוד 300 אלף מניות במחיר ההנפקה תוך 20 ימים, כך שהגיוס עשוי לגדול ב-1.95 מיליון דולר. החברה מתכננת להשתמש בכסף שגויס לצרכי הון חוזר וצרכים עסקיים כלליים, ביניהם המשך פיתוח ומסחור המוצרים שלה. בסוף הרבעון השלישי היו ל-REE בקופה כ-89 מיליון דולר.

REE נסחרת בשווי של 57 מיליון דולר לאחר שעלתה ב-181% מאז השפל שאליו נפלה המניה באוקטובר שעבר. עם זאת בפרספקטיבה רחבה יותר היא איבדה את רוב שוויה מאז שמוזגה בקיץ 2021 ל- SPAC לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר.

לייבפרסון השלימה ירידה של 98% מהשיא

חברת התוכנה לייבפרסון  מתקשה להתאושש מהמשבר שלה ובשבוע שעבר, לאחר שפרסמה דוחות, מנייתה נפלה ביום חמישי ב-47%. ביום שישי המניה התאוששה מעט ועלתה ב-2.4% למחיר של 1.3 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 109 מיליון דולר. לשם השוואה, בשיא שאליו היא הגיעה לפני שלוש שנים היא נסחרה בשווי של 4.7 מיליארד דולר. מנייתה איבדה מאז 98.2% מערכה.

לייבפרסון מספקת פתרונות SaaS לארגונים לניהול שירות הלקוחות שלהם. החברה היא אמריקאית אך נסחרת במקביל בבורסה בתל אביב ויש לה פעילות גם בישראל. לאחרונה מונה לתפקיד מנכ"ל החברה ג'ון סבינו, שהחליף את המייסד רוברט לוקאסיו שניהל אותה מאז הקמתה. ברבעון הרביעי היא עקפה את התחזיות למרות שהשנה הסתיימה עם ירידה של 21.9% בהכנסות ל-402 מיליון דולר. ההפסד השנתי הצטמצם ל-100 מיליון דולר וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה חיובי בסך 25.8 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי ב-2022. עם זאת, התחזית להמשך אכזבה את השוק: הרבעון הרביעי יסתיים עם ירידה של עד 21% בהכנסות וב-2024 ההכנסות יתכווצו ב-20%-24% ל-300-315 מיליון דולר, וה- EBITDA יסתכם ב-15-26 מיליון דולר.

איתוראן פרסמה דוחות חיוביים ומחלקת דיבידנד

עוד חברה שפרסמה דוחות בשבוע שעבר היא איתוראן , המספקת שירותים לסביבת הרכב, כגון איתור מכוניות גנובות וניהול ציי הרכב. החברה שבשליטת משפחת שרצקי ובניהולו של אייל שרצקי דיווחה על צמיחה של 9% בהכנסות ב-2023 לרמה של 320 מיליון דולר, רווח נקי של 48.1 מיליון דולר ו-EBITDA של 87 מיליון דולר. בסוף השנה היו לאיתוראן מעל 2.25 מיליון מנויים. איתוראן הודיעה במקביל על חלוקת דיבידנד בסך 8 מיליון דולר.

ב-2024 איתוראן מצפה להמשך צמיחה בהכנסות ורווחיות והמשך גידול במספר המנויים. ה-EBITDA יגיע ל-90-95 מיליון דולר וב-2025 יעקוף את הרף של 100 מיליון דולר (תחזיות המבוססות על שערי החליפין כיום ובהנחה שלא יהיה שינוי מהותי במצב המאקרו-כלכלי העולמי ובמצב בישראל).

מניית איתוראן עלתה בשני ימי המסחר שלאחר הדוחות ב-1.7% למחיר שמשקף לחברה שווי שוק של 524 מיליון דולר.