עורכת הדין שגייסה מיליון שקל והפכה את מרתף הבית לחמ"ל מזון וציוד לחיילים

עו"ד יפעת עמית גייסה לצדה כ־300 מתנדבים ושורה של תורמים, בראשם ארגון בני ברית, על מנת לענות על צורכי החיילים במלחמה • "המלחמה עוד לא הסתיימה, ואנחנו עדיין כאן", היא מזכירה • ישראל מתגייסת

מימן לשמאל: עו''ד יפעת עמית, נעמי שחר וברכה גולדנברג מבני ברית ורוני עמית / צילום: חיה גבריאלי
מימן לשמאל: עו''ד יפעת עמית, נעמי שחר וברכה גולדנברג מבני ברית ורוני עמית / צילום: חיה גבריאלי

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

יום לפני המתקפה הרצחנית של חמאס, ב־6 באוקטובר, ישבה עו"ד יפעת עמית בארוחה משפחתית, שבמהלכה קבעה עם האחיין השלה, קצין אג"ם במבצעים מיוחדים, לרוץ במרתון תל אביב שאמור היה להתקיים כשלושה חודשים לאחר מכן. בשעות הבוקר המוקדמות של ה־7 באוקטובר קיבלה ממנו טלפון עדכון שהוא יוצא לחזית.

ישראל מתגייסת | המרכז הטיפולי שמסייע לניצולי מסיבת הנובה לעבד את הטראומה 
ישראל מתגייסת | הצעיר הפוסט־טראומטי שהקים עמותה המסייעת לחיילים שנפגעו כמוהו 

ביום ראשון שלאחר מכן גילתה את דבר נפילתו של אל"מ רועי לוי, שהאחיין היה בעבר הסמג"ד שלו - וזו הייתה הנקודה שבה החליטה להתנתק משידורי הטלוויזיה ולעבור לעשייה. "התחלתי לשלוח הודעות לכל מיני רס"רים ורס"פים שהייתי בקשר איתם עוד מימי צוק איתן, ובמקביל, הבת שלי רוני פתחה קבוצת ווטסאפ להתנדבות".

כך נולד חמ"ל שחולש על מגוון תחומי עשייה - מבישול ארוחות לחיילים ועד בהשגת ציוד טקטי. "השקעתי כמעט 100 אלף שקל מכיסי", מספרת עמית. "עם זאת, חנויות ועסקים רבים ראו את המאמצים ובאו לקראתי, ומכרו לי במחירי עלות.

"כשהקבוצה התחילה עם כמה חברות קראנו לה 'אופים באהבה', ואחר כך היא הפכה לקבוצת 'עוטפים באהבה'. היום מדובר כבר ביותר מ־300 משתתפים, אם אלו מורים מבתי הספר של הילדים שלי או אימהות שהילדים והבעלים גויסו". גם ארגון הצדקה בני ברית חבר לעמית, ותרם כ־600 אלף שקל. "יש לי לקוחות שאני יודעת שתרמו 400 אלף שקל", היא מוסיפה.

מציוד צבאי עד הליכוני כושר

במסגרת פעילות החמ"ל, לאורך החודשים האחרונים בושל, נארז ונשלח מזון, כאשר עמית עומדת בקשר רציף עם מאות חברות קייטרינג ברחבי הארץ. לצד זאת נאספו מוצרי טואלטיקה, מדים, ציוד צבאי, שעונים ואפילו הליכוני כושר, שמאוחסנים במרתף ביתה בהוד השרון ונשלחים משם ליחידות השונות. בין היתר מדובר במגלן, השייטת, גולני, צנחנים, דובדבן, מטכ"ל, תותחנים ושריון.

עד מתי תימשך הפעילות? "המלחמה עוד לא הסתיימה, אז ברור שאנחנו עדיין פועלים ושולחים מה שצריך", אומרת עמית. "עד שכל המילואימניקים לא יחזרו הביתה, ועד שכל החיילים בסדיר לא יקבלו את מה שהם צריכים לקבל, אנחנו עדיין כאן".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בנק הפועלים

הבנק יוצא ביוזמה מיוחדת לרגל יום האישה הבינלאומי, שבמסגרתה יעלה קמפיין בכיכובה של לינור אברג'יל, במטרה לגייס תרומות הגשת וניהול תלונה בבית הדין הבינלאומי בהאג, על פשעי המלחמה ומקרי האונס שעברו נשים ישראליות ב־7 באוקטובר. עלות ניהול התלונה מסתכמת במיליוני שקלים.

הקמפיין הטלוויזיוני יעלה ב־7 במרץ ויימשך כשלושה ימים. במסגרת הקמפיין, אברג'יל תקריא טקסט המדבר על "להיות אישה בישראל, גרסת 2024", ותזמין את האזרחים והאזרחיות להצטרף למאבק של מטה משפחות החטופים, ולתרום. התרומה תתבצע באמצעות אפליקציית bit של הבנק.

לינור אברג'יל בקמפיין לבנק הפועלים ומטה משפחות החטופיםמפיין לבנק הפועלים ומטה משפחות החטופים / צילום: יח''צ
 לינור אברג'יל בקמפיין לבנק הפועלים ומטה משפחות החטופיםמפיין לבנק הפועלים ומטה משפחות החטופים / צילום: יח''צ

בין הדברים שתאמר אברג'יל בקמפיין: "יום האישה הבינלאומי הגיע, ואנחנו הנשים הישראליות היינו רוצות, כמו שאר הנשים בעולם, לעסוק בפערי שכר, במקומן של הנשים בדירקטוריונים, בצבא, בממשל. אין לנו את הפריווילגיה הזו, כי זכויותיהן של נשים ישראליות נרמסו ב־7/10. למעשה, הן עדיין נרמסות, בשבי. והעולם, מביט מהצד, ושותק".

JNF UK

ארגון JNF UK מסייע בשיקום יישובי העוטף שנפגעו בשבת השחורה באוקטובר. כך בין היתר, סייע לבני נוער ששבו לאחרונה ליישוב שלומית, לאחר ארבעה חודשים שלא התגוררו בו. בני הנוער ביקשו לשדרג את השטחים הציבוריים של היישוב, והקימו פינות ישיבה בעזרת הארגון.

לדברי יהונתן גלאון, מנהל JNF UK בישראל, "אנחנו פתוחים להצעות נוספות, ונשמח לקבל פניות מקהילות שזקוקות לסיוע בשיקום.

לפרטים ופניות נוספות:
www.jnf.co.uk/do-it-yourself

הקהילה היהודית בהונגריה

לאחרונה הגיע לישראל משלחת של הנהלת הפדרציה היהודית בהונגריה, בראשות הנשיא פרופ' אנרור גרוס, אשר בחסות קק"ל ערכה ביקור בקיבוץ בארי, שנפגע קשות במתקפת הטרור של חמאס ב־7 באוקטובר. באותו מעמד הוכרז כי הקהילה היהודית בהונגריה תורמת כ־200 אלף שקל לשיקום הקיבוץ.

מימין לשמאל: אנדור גרוס, נשיא הקהילות היהודיות בהונגריה, קובי דוויטט ושריאל גון מקק''ל / צילום: Ramat Gan Studio
 מימין לשמאל: אנדור גרוס, נשיא הקהילות היהודיות בהונגריה, קובי דוויטט ושריאל גון מקק''ל / צילום: Ramat Gan Studio

הסיוע מהווה חלק מתוכנית כוללת של קק"ל, הפועלת לצמיחה מחודשת של היישובים שנפגעו במלחמה. לדברי פרופ' גרוס, "הגענו לישראל כדי לתמוך נפשית בקהילת קיבוץ בארי, וגם כדי לתת את תרומתנו לשיקום הקיבוץ. הקהילה היהודית בהונגריה פועלת רבות לחיזוק נוסף של יחסי ידידות וסולידריות עם ישראל בימים קשים אלה".

קובי דוית, נשיא קק"ל בהונגריה ובמרכז אירופה, הוסיף כי "המתקפה האכזרית על קיבוץ בארי, שמגלם את האידיאלים של שיתוף פעולה, קהילה ושלום, מילאה אותנו צער וכעס. אנו מזדהים עם משפחות הקורבנות, הניצולים ועם ישראל, הסובלים מסכנות תמידיות של טרור ואלימות".

רשת iStore

רשת הסלולר משיקה שירות ייעודי לכוחות הביטחון ובני משפחותיהם, שבמסגרתו תיפתח עבורם בלבד מעבדת התיקונים בתל אביב גם בימי שישי, לאורך כל חודש מרץ. "הפננו צוות מעבדה ושירות לקוחות שיהיה זמין באופן בלעדי לאנשי ונשות כוחות הביטחון בכל אשר יזדקקו לו בתיקון או החלפה של מוצרי אפל", אומר חיים זגורי, מנכ"ל הרשת, המהווה שותפה ומשווקת רשמית של מוצרי אפל בישראל.

במסגרת השירות הייעודי, מכשירים יטופלו באותו היום בהתאם לזמינות ואופי התקלה, תינתן אפשרות לקבל מכשיר חלופי של אפל ללא עלות, וכן יינתן שרות חידוש ורענון למכשיר לצד ניקוי מאבק ללא עלות.

מעבדת השירות נמצאת בשדרות רוטשילד 34, תל אביב. לתיאום תור מראש: www.istoreil.co.il