ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דיווח: שלושה הרוגים בתקיפה ישראלית בבית בדרום לבנון; לא יוטלו הגבלות משמעותיות על ערביי ישראל בהר הבית ברמדאן

המחבל שביצע את הפיגוע בצומת יצהר, בן 16 מכפר עוריף, חוסל בידי כוחות צה"ל • נפילות בקריית שמונה ויירוט מעל שניר, צה"ל תוקף בלבנון • שר החוץ האמריקני לראש ממשלת קטאר: "יש לנו הזדמנות להפסקת אש מיידית, על חמאס להחליט" • קשיים בשיחות: במצרים טוענים - הן עדיין לא קרסו • במבצע מיוחד נאטמה המנהרה שבה תועד אחיו של סינוואר • עדכונים שוטפים

הר הבית / צילום: Shutterstock, Mikhail Markovskiy
הר הבית / צילום: Shutterstock, Mikhail Markovskiy

עדכונים שוטפים 

22:42 - בעזה מדווחים: עיתונאי בערוץ אל-אקצא של חמאס נהרג בתקיפת צה"ל ברצועת עזה

על פי דיווחים בעזה מוחמד סלאמה, העיתונאי והשדרן בערוץ אל-אקצא של חמאס, נהרג בתקיפה בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

22:34 - דיווח סעודי: ישראל תגיש את תשובתה לדרישות חמאס בשעות הקרובות

בערוץ אל-ערביה הסעודי דווח כי ישראל תגיש את תשובתה לדרישות של חמאס בשעות הקרובות. המתווכות פועלות כדי להגיע להפסקת אש בשבוע הראשון של רמדאן.

22:26 - בעזה מדווחים: רשת האינטרנט מושבתת באזורים נרחבים ברפיח ובמרכז הרצועה

21:59 - דובר הזרוע הצבאית של החות'ים: תקפנו 2 ספינות אמריקניות

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים הודיע כי בוצעה תקיפה נגד שתי ספינות מלחמה אמריקניות באמצעות טילים וכטב"מים.

 21:57 - הפנטגון: אין תוכניות לשלוח כוחות אמריקניים לעזה

21:40 - נפילה בחצר בית בכפר בלום, אין נפגעים באירוע

21:33 - דיווח בתימן: שלוש תקיפות אוויריות אמריקניות נגד יעדים של החות'ים במחוז חודידה 

21:04 - הבית הלבן: בוחנים אפשרויות צבאיות ומסחריות להעביר סיוע לעזה דרך הים

דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי התייחס לאמירתו של הנשיא ביידן שלפיה ניתן להגיע להסכם בעניין העסקה עד יום שני: "הוא אמר את זה על בסיס תדריכים ועדכונים שקיבל. אנחנו ממשיכים לקיים ומשא ומתן כדי להגיע לשם". על המצב בעזה אמר: "הגיע הזמן שישראל תפתח עוד מעברים".

20:56 - ראש ממשלת לבנון: נלמדת הצעה לשקט בגבול לבנון-ישראל

ראש הממשלה הלבנוני נג'יב מיקאטי: "שליח ארה"ב הציג 'הצעה' לשקט בגבול לבנון-ישראל, הנלמדת בידי יושב ראש הפרלמנט הלבנוני".

20:15 - מחלקת המדינה האמריקנית: גנץ ובלינקן שוחחו על המאמצים להשגת הפסקת אש בת 6 שבועות ושחרור החטופים

מחלקת המדינה האמריקנית: "גנץ ובלינקן שוחחו על הקונפליקט בעזה - בלינקן המשיך להביע תמיכה בזכות של ישראל להגנה עצמית, והדגיש את החשיבות להכנסת סיוע. השניים שוחחו על המאמצים להשגת הפסקת אש בת 6 שבועות ושחרור החטופים".

20:11 - אחרי ההחלטה בעניין ההגבלות בהר הבית ברמאדן, בן גביר תוקף: " נתניהו והקבינט הקטן חושבים שלא אירע דבר ב-7.10"

אחרי שלשכת ראש הממשלה הודיעה כי בדיון ההיערכות לחודש רמדאן הוחלט שלא להטיל הגבלות משמעותיות על עליית ערביי ישראל להר הבית, השר לביטחון לאומי תקף בחריפות. "ההחלטה לאפשר עלייה להר הבית ברמדאן בדומה לשנים קודמות, בניגוד לעמדת המשטרה ולעמדתי, מלמדת שראש הממשלה נתניהו והקבינט הקטן חושבים שלא אירע דבר ב-7.10" כתב. "ההחלטה הזו מסכנת את אזרחי ישראל ועלולה לאפשר תמונת ניצחון לחמאס".

20:08 - אזעקות בצפון, דיווחים על נפילה בקריית שמונה

מטח לצפון: אזעקות הופעלו באזור קריית שמונה, בית הלל וכפר בלום. דיווחים על נפילה בקריית שמונה.

20:02 - לשכת ראש הממשלה בהודעה רשמית: "בשבוע הראשון של רמדאן תותר כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים שהיו בשנים הקודמות"

"ישראל שומרת מכל משמר על חופש הפולחן לכל הדתות, בכל אתר בישראל ובדגש על הר הבית", נכתב בהודעה הרשמית שפורסמה לאחר הפגישה. "חג רמדאן קדוש למוסלמים, וקדושת החג תישמר השנה, כבכל שנה. בשבוע הראשון של הרמדאן תותר כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים שהיו בשנים הקודמות. מדי שבוע תתקיים הערכת מצב בהיבטי ביטחון ובטיחות ותתקבל החלטה בהתאם".

19:55 - הסתיים דיון ההיערכות לרמדאן - לא יהיו הגבלות משמעותיות על ערביי ישראל בהר הבית

הדיון אצל ראש הממשלה נתניהו בעניין ההגבלות בהר הבית בחודש רמדאן הסתיים. מסתמן שלא יהיו הגבלות משמעותיות על ערביי ישראל בהר הבית ולא תהיה הגבלת גיל, אלא רק מכסות כניסה. נתניהו והשר בן גביר נועדים עכשיו ומנסחים את ההחלטה הסופית שתופץ לתקשורת באופן שיאפשר להציג "הישג" גם לבן גביר.

19:37 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון, בהן עמדת שיגור שממנה נורו היום טילי נ"ט לישראל

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה ב-6 מרחבים בדרום לבנון. בין המטרות, אתר שיגור ב עייתא א-שעב שממנו שוגרו היום טילי נ"ט לבירנית. כמו כן, צה״ל תקף מפקדה מבצעית של הארגון במרחב ג'בל אל-בטם, עמדות שיגור במרחב אל מטמורה ומבנים צבאיים במרחבים מג'דל זון, חולא וכפרא.

19:18 - בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "כל עסקת חליפין תתקיים רק לאחר הפסקת אש ועמידה בכל התנאים שלנו"

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן מהדהד את דף המסרים של הארגון: "כל עסקת חליפין תתקיים רק לאחר הפסקת אש ועמידה בכל התנאים שלנו. אנחנו מדגישים את הצורך בנסיגה ישראלית מוחלטת ובחזרת העקורים לצפון הרצועה. הגמישות שאנחנו מגלים במשא ומתן היא מתוך דאגה לעמנו - שלא יסכים לשום הסכם שלא כולל הפסקת אש ואת שבירת המצור".

19:11 - מקור מצרי לערוץ אל-ע'ד: סבב השיחות בקהיר לגבי ההפוגה בעזה הוארך עד מחר 

18:51 - צה"ל מעדכן: הפצוע בפיגוע בצומת יצהר - לוחם. מצבו קשה

בהמשך לפיגוע הדקירה שאירע היום בצהריים בצומת יצהר שבחטיבת שומרון, בצה"ל מעדכנים כי הפצוע, שנפגע באורח קשה, הוא לוחם צה"ל. מיד לאחר האירוע הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה. על פי בית החולים בילינסון, שם אושפז החייל בן ה-21, לא נשקפת סכנה לחייו. 

סמל-ראשון ע', מפקד כיתה בגדוד 90, מפקד הכוח שחיסל את המחבל בפיגוע: "מחבל חמוש בסכין הגיע לעמדה, אני ולוחמיי פעלנו באזור צומת יצהר הגדולה. כוח בפיקודי חתר למגע וחיסל את המחבל. אנחנו פועלים ביום ובלילה כדי לשמור על ביטחון הגזרה ולסכל טרור, לא נאפשר לטרור לשבש את אורח החיים". 

18:35 - בלבנון מדווחים: שרפות בעקבות תקיפה ישראלית בכפר כפרא

בלבנון מדווחים כי צה"ל תקף בכפרא שבדרום המדינה. אש התקלחה במקום בעקבות התקיפות.

18:26 - דיווח: שלושה הרוגים בתקיפה ישראלית בבית בדרום לבנון

על פי דיווחים ברשתות זרות, שלושה בני אדם חוסלו בתקיפה של צה"ל באזור חולא שבדרום המדינה. בלבנון מדווחים שצה"ל תקף גם באזור כפרא.

18:04 - נתניהו בדיון היערכות לרמדאן: "נעשה הכול כדי לשמור על חופש הפולחן בהר הבית, תוך כדי שמירה על צורכי הביטחון, ונאפשר לציבור המוסלמי לחגוג את החג"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח דיון היערכות לקראת חודש הרמדאן, בהשתתפות הצמרת הביטחונית ושרי קבינט המלחמה: "המדיניות של ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות. כך נהגנו כמובן גם בחג הרמדאן, וכך ננהג גם עכשיו. אנחנו נעשה הכול כדי לשמור על חופש הפולחן בהר הבית, תוך כדי שמירה מתאימה של צורכי הביטחון והבטיחות, ונאפשר לציבור המוסלמי לחגוג את החג".

17:46 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף בכפר חולא, דרום המדינה 

17:38 - סוכנות ידיעות ירדנית: מבצע הצנחת הסיוע בעזה - הגדול ביותר מסוגו עד כה

סוכנות הידיעות הירדנית פטרה דיווחה כי המבצע המשותף של ירדן וארה"ב, שבמסגרתו הוצנח סיוע הומניטרי לרצועת עזה היה המבצע הגדול ביותר מסוגו עד כה. לפי הדיווח, במבצע השתתפו שלושה מטוסי C-130 של חיל האוויר הירדני, שלושה מטוסים אמריקאים, מטוס אחד ממצרים ואחד מצרפת.

16:50 - בית החולים בילינסון: מצב הפצוע מהפיגוע ביצהר קשה

על אף הדיווחים הראשוניים על פצוע קל בפיגוע הדקירה בצומת יצהר, בבית החולים בילינסון מעדכנים כעת כי הוא נפצע באורח קשה.

16:46 - סיוע הומניטרי שיועד לפלסטינים בעזה צנח בחוף זיקים

זמן קצר לאחר שארה"ב וירדן הצניחו חבילות סיוע הומניטרי בשטח רצועת עזה, התגלו חבילות רבות שצנחו בתוך שטח ישראל - בחוף זיקים. בין הציוד שהגיע לחוף היו חומרי ניקוי ומוצרי מזון שיועדו לתושבים הפלסטינים של הרצועה.

16:43 - חיל האוויר תוקף במרחבים בדרום לבנון

זמן קצר לאחר שנפילות באזור הצפון, ובהן פגיעות ישירות במבנים בקריית שומנה, מטוסי חיל האוויר של צה"ל תוקפים בשעה זו בכמה מרחבים בדרום לבנון.

16:36 - הירי בצפון: שתי נפילות בתוך שטח קריית שמונה

שתי נפילות בשטח קריית שמונה בירי לצפון מוקדם יותר, בהן פגיעה ישירה בבית מגורים, ופגיעה נוספת, ככל הנראה בבית עסק בעיר. אין נפגעים בשני האירועים.

16:21 - שר החוץ האמריקני בלינקן במפגש עם ראש ממשלת קטאר: "יש לנו הזדמנות להפסקת אש מיידית, על חמאס להחליט"

"יש לנו הזדמנות להפסקת אש מיידית, להחזרת החטופים והגדלת הסיוע" אמר שר החוץ בלינקן בפגישה. "על חמאס להחליט אם הם מוכנים לתנאי הפסקת האש". בעניין המצב ברצועת עזה אמר בלינקן כי יש להגדיל את הסיוע ההומניטרי שמוכנס והוסיף כי: "המצב של נשים וילדים בעזה אינו מקובל ואינו יכול להמשיך. על ישראל למקסם כל דרך לאפשר סיוע למי שצריך".

בטורקיה בטוחים: "ישראל לא תוכל לחסל את חמאס" 
הערכות חדשות: ישראל בדרך למלחמה בצפון בתוך שישה עד שמונה חודשים
בזמן המלחמה: ארה"ב קיימה תרגיל ימי משותף עם איראן ורוסיה
החות'ים שוב טעו: תקפו ספינה שבעבר היה לה קשר לצים 

16:17 - דובר צה"ל מאשר: כוחות צה"ל חיסלו את המחבל מהפיגוע ביצהר

בהמשך לדיווח הראשוני, בדובר צה"ל מאשרים כי מחבל ביצע פיגוע דקירה בצומת יצהר הגדולה שבחטיבת השומרון, ושכוחות צה"ל חיסלו אותו בזירה. על פי ההודעה, הכוחות עדיין סורקים את השטח.

16:08 - המחבל שביצע את הפיגוע בצומת יצהר: מוחמד שחאדה, בן 16 מכפר עוריף שבאזור שכם 

16:00 - התמרון בעומק ח'אן יונס נמשך: מחסן אמל"ח אותר בסמוך לבית ספר, בין היתר עם ראשי קרב לרקטות

לוחמי היחידה ללוחמי בטרור מחטיבת המרום ממשיכים לתמרן בעומק ח'אן יונס תחת צוות הקרב של חטיבה 7. הלוחמים מבצעים משימות מיוחדות וממוקדות בלב השטח הבנוי, ופושטים על דירות מסתור ועל מעוזים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בשכונות השונות בעיר.

בין היתר, בעקבות אינדיקציה מודיעינית, סרקו הלוחמים מספר תשתיות טרור של חמאס ואיתרו מחסן אמצעי לחימה שהוקם על-ידי חמאס בסמוך לבית ספר המשמש כמחסה לאזרחים עזתיים. המחסן הכיל עשרות נשקים, תחמושת, ראשי קרב לרקטות ומרגמות, רימונים וציוד צבאי.

15:41 - פצוע קל מדקירה בפיגוע בצומת יצהר, המחבל חוסל

ישראלי נפצע קל בפיגוע דקירה בצומת יצהר, לאחר שמחבל הגיע למקום ודקר אותו ברגל. כעבור זמן קצר המחבל חוסל. 

15:17 - אזעקות במנרה

כשעה אחרי שבוצעו שיגורים לעבר קריית שמונה והסביבה, אזעקות הופעלו במנרה. 

15:03 - דובר צה"ל בערבית חושף: חמאס מרגל אחרי הג'יהאד האיסלאמי

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, חושף: במהלך הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל בעזה, אותר מסמך של המודיעין הצבאי של חמאס משנת 2022, שבו בין היתר הוא מודה באופן רשמי בירי הרקטות הכושל של הג'האד האסלאמי במהלך מבצע "עלות השחר", המוכיח בין היתר כי חמאס מרגל אחר הג'יהאד. עוד נכתב כי יש ליצור קשר עם כתב אל-ג'זירה כדי לוודא שהתכנים שקיבל מהג'האד אושרו בידי דוברות חמאס. 

14:47 - צבא ארה"ב הודיע: הטלנו יחד עם צבא ירדן למעלה מ-30,000 מנות מזון בצפון הרצועה

אחרי שהנשיא ג'ו ביידן הודיע כי ארה"ב מצטרפת להצנחת הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה, עכשיו מגיעים המספרים: הצבא האמריקאי הודיע כי הטיל יחד עם צבא ירדן 36,800 מנות מזון בצפון הרצועה. 

14:19 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה

אזעקות נשמעו בשורת מקומות בגליל העליון, בהם קריית שמונה, הגושרים, כפר גלעדי, כפר יובל, מעיין ברוך ותל חי. ישנה נפילה אחת לפחות בקריית שמונה, לא ידוע על נפגעים. בהמשך הופעלה אזעקה גם בשניר, ודווח על יירוט אחד. 

14:14 - גלנט לשליח ארה"ב: "מחויבים למאמצים להגעה להסכם מדיני, אך מתקרבים לנקודת הכרעה באשר לפעולה צבאית בלבנון"

שר הביטחון יואב גלנט אירח בלשכתו את עמוס הוכשטיין, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. גלנט אמר להוכשטיין כי בישראל "מחויבים למאמצים המדיניים להגעה להסכם, אך התוקפנות של חיזבאללה מקרבת אותנו לנקודת הכרעה באשר לפעולתנו הצבאית בלבנון".

13:18 - טענת הגורם בחמאס על קריסת השיחות - וההכחשה לאחר מכן

באסם נעים, בכיר בארגון הטרור חמאס, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שיחות המשא-ומתן להפסקת אש בין ישראל לחמאס שנערכו בקהיר "קרסו ללא פריצת דרך, כשנותרו ימים ספורים עד הרמאדן".

עוד אמר הבכיר: "נתניהו לא רוצה הסכם, הכדור כעת במגרש של האמריקאים כדי להפעיל עליו לחץ לעסקה".

לאחר זמן קצר, גורם אחר בחמאס סתר את דבריו של באסם נעים ואמר שהמשלחת נשארת, ושהשיחות נמשכות. לאמירה הזו הצטרף גם מקור מצרי, אך הוא הוסיף כי השיחות "נתקלות בקשיים". 

12:13 - אזעקות בגליל המערבי

אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בשומרה, בערב אל-עראמשה ובזרעית. 

12:11 - הפלסטינים מדווחים: סיוע הומניטרי הוצנח בידי איחוד האמירויות בצפון הרצועה

11:17 - מיה רגב בכנס לציון יום האישה הבינלאומי בכנסת: "איך אפשר להשאיר שם נשים צעירות? 151 ימים של סיוט מתמשך"

מיה רגב, ששוחררה משבי חמאס לאחר שנחטפה ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, נשאה דברים בכנס מיוחד לציון יום האישה הבינלאומי בכנסת. "איך אפשר להשאיר שם נשים צעירות? דמיינו שזו הבת שלכם שיושבת שם. מה הייתם עושים כדי להציל אותה?", אמרה רגב והוסיפה: "דמיינו ש-151 ימים אתם לא יודעים מה עם הבן או הבת, הסב או האב. 151 ימים של סיוט מתמשך ובלתי נגמר". לכתבה המלאה 

מיה רגב, ששוחררה משבי חמאס, בנאום בכנסת היום / צילום: ערוץ הכנסת
 מיה רגב, ששוחררה משבי חמאס, בנאום בכנסת היום / צילום: ערוץ הכנסת

11:02 - משרד הבריאות הפלסטיני שנשלט בידי חמאס: 30,631 פלסטינים נהרגו ו-72,043 נפצעו מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה

09:54 - הותר לפרסום: פאטניבין מקסוול, בן 31 מהודו, נהרג אתמול מפגיעת הנ"ט במרגליות

הבוקר הותר לפרסום שמו של פאטניבין מקסוול, אזרח הודו בן 31 שעבד בישראל ונהרג אתמול מפגיעת הנ"ט במושב מרגליות. מקסוול הותיר אחריו אישה וילד. 

פאטניבין מקסוול, אזרח הודו שנהרג מירי נ''ט במושב מרגליות
 פאטניבין מקסוול, אזרח הודו שנהרג מירי נ''ט במושב מרגליות

09:42 - צה"ל פוצץ את המנהרה הגדולה ביותר שאותרה בצפון הרצועה

דובר צה"ל: "בהמשך לחשיפת מנהרת טרור מתאריך 16 בדצמבר 2023, סוכלה מנהרת הטרור של ארגון הטרור חמאס, בעלת מספר הסתעפויות, אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל. נציין כי התוואי לא חצה לשטח ישראל". 

09:10 - צה"ל השלים את הטיפול במנהרת חמאס סמוך למעבר ארז, שבה תועד אחיו של יחיא סינוואר

כוחות צה"ל השלימו את אטימתה של מנהרת חמאס הסמוכה למעבר ארז. בצה"ל החליטו הפעם שלא לפוצץ את המנהרה אלא לאטום אותה בבטון, במבצע שנערך יותר משבוע - עם מאות משאיות מלט שהגיעו תחת אבטחה לרצועה וסתמו את המנהרה. 

בתיעוד שפרסם דובר צה"ל בחודש דצמבר נראה מחמד סינוואר, אחיו הצעיר של יחיא סינוואר, נוסע ברכב בתוך המנהרה. 

08:32 - צה"ל: בפעילות כוחות אוגדה 98 במערב ח'אן יונס נעצרו עשרות מחבלים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי כוחות אוגדה 98 ממשיכים בכיתור שכונת "חמד" בעזה: לוחמי עוצבת הקומנדו פשטו על תשתיות טרור של חמאס בשכונה ואיתרו בהן אמצעי לחימה רבים, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיכים לפעול כחלק מהמאמץ לפינוי התושבים ממרחב הלחימה, ועצרו ביממה האחרונה עשרות מחבלים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה בשכונה. 

06:45 - מטוס קרב יירט מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח סוריה לישראל

כטב"ם חדר לשטח ישראל ככל הנראה מסוריה - ויורט על-ידי מטוס קרב של חיל האוויר באזור הגולן. 

23:00 - צה"ל תקף בדרום לבנון

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של חיזבאללה במרחבים בינת ג'בל, א-סלטניה וצדיקין, בתגובה לשיגורים לעבר מרחב מרגליות הבוקר. בין המטרות שהותקפו - מבנים צבאיים ומפקדה צבאית ששימשו את הארגון.

21:54 - מטח לגליל המערבי: כ-10 שיגורים, חלקם יורטו

אזעקות נשמעו ביישובים רבים בגליל המערבי. 10 רקטות שוגרו בסך-הכול, חלקן יורטו, ואין נפגעים. אחרי המטח, תושבים רבים בגליל המערבי דיווחו על הפסקות חשמל - כך למשל בבצת, בשלומי, במצובה ובשבי ציון הסמוך לנהריה.

מבדיקה ראשונית נמצא כי ככל הנראה אחת הרקטות נפלה ליד עמוד חשמל, וכתוצאה מכך נפגע שנאי. חברת החשמל פועלת כעת כדי לתקנו. בכמה מיישובי מטה אשר ישנה הפסקת חשמל, והעניין נמצא בטיפול חברת החשמל.

היישובים שבהם נשמעו ההתרעות: ראש הנקרה, אדמית, יערה, ערב אל-עראמשה, אבן מנחם, אילון, גורן, זרעית, גורנות הגליל, שומרה, בצת, חניתה, לימן, מצובה, שלומי, לימן ושלומי.

מוקדם יותר פגע טיל נ"ט בקבוצת עובדים זרים שעבדו במטע באצבע הגליל. חובשים ופאמדיקים של מד"א דיווחו על 8 נפגעים, בהם: הרוג אחד, שניים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני, ואחד במצב קל. הפצועים פונו במסוק מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים בלינסון, רמב"ם וזיו. כל הפצועים, גברים בשנות ה-30 לחייהם, סובלים מפצעי רסיסים.

המגעים לעסקה

מקור בכיר בהנהגת חמאס אמר לרשת אל-מיאדין כי חוסר ההתקדמות במשא-ומתן לעסקה נובע מ"התעקשותו של הצד הישראלי שלא לתת תשובות ברורות לגבי דרישות חמאס". לדבריו, הדרישות הן הפסקת אש, נסיגה מרצועת עזה וחזרת הפליטים לצפון הרצועה. לדבריו, המתווכים המצרים והקטרים מנסים להציג פריצת דרך במשא-ומתן, אך הם מתמודדים עם קשיים רבים.

מוקדם יותר, גורמים בישראל הבהירו כי חמאס קיבל החלטה לא להתקדם. אותם גורמים הוסיפו כי ישראל לא ביקשה רשימה של החטופים החיים, אלא את מספר החטופים החיים - כדי לייצר סביבו את מפתחות השחרור ומספר האסירים שישוחררו.

ההבנה גם אחרי שיחות מול המתווכות אתמול: חמאס בעזה מעדיף ללכת על האפשרות של התססה ברמדאן והתלקחות - על פני הפוגה ארוכה של 6 שבועות.

על רקע האשמות בין הצדדים ואי-התקדמות במשא-מתן, דרך בגין בתל אביב נחסמה אתמול בשעות הערב לתנועה על-ידי מפגינים שקראו להחזרת החטופים משבי חמאס, שנמצאים בו כבר 150 ימים. המוחים צעקו את שמותיהם כל החטופים.

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12