אחרי החלפת המנכ"ל: ורביט מפטרת עשרות עובדים

ורביט החלה היום בפיטורי עשרות עובדים בחברה - מהם 20 עובדים בישראל • לפי ההערכה, המפוטרים בישראל קשורים בפעילות התמלול האנושי של החברה

יאיר אמסטרדם, מנכ''ל ורביט / צילום: ורביט
יאיר אמסטרדם, מנכ''ל ורביט / צילום: ורביט

אחרי חילופי המנכ"ל בעקבות הראיון בגלובס, ורביט החלה היום (ג') בפיטורי עשרות עובדים בחברה, מהם 20 עובדים בישראל. בחברה מועסקים כיום 500 עובדים, מתוכם 120 עובדים בישראל. לפי ההערכה, המפוטרים בישראל קשורים בפעילות התמלול האנושי של החברה.

סקטור הביומד הישראלי התייבש ב־2023, אך קרנות ההון סיכון אופטימיות להמשך
עם טעינה מהירה ועיצוב מרשים: הסמארטפון הטוב ביותר שמגיע מסין

ורביט, שמספקת שירותי תמלול המבוססים על אלגוריתם תרגום מיוחד ועל צבא של עשרות אלפי מתמללים שמסתייעים בו, מאותגרת באחרונה על ידי טכנולוגיות הבינה המלאכותית שכבר היום מזעזעים את השוק כולו.

בראיון שנתן המנכ"ל הקודם והמייסד תום ליבנה לגלובס, הוא אמר: "שוק התמלול, שהיה ידני לחלוטין עד לפני מספר שנים, כבר לא יהיה שווה 30 מיליארד דולר, אלא הוא יהיה קטן יותר. אבל מי שיחזיק בטכנולוגיה המתאימה ביותר, ינצח. כך שאולי נראה שחיקה בצמיחה ברווחיות בטווח הקצר, אבל אני משוכנע שבטווח הארוך זה ייראה אחרת".

עוד אמר ליבנה כי "השוק משתנה לנו מול העיניים. לך תדע מה יהיה השווי של חברות כמו קנבה, למשל, בעוד שנה. לוורביט יש 3,000 לקוחות. בזמנו אמרתי שהחברה צפויה לחצות את רף המ-100 מיליון דולר הכנסות, אבל המודל העסקי שלנו גוזר בעצם כמות הדקות שאנחנו מתמללים כפול המחיר לדקה, וברגע שיש יותר אוטומציה ויותר בינה מלאכותית - המחיר נשחק. אבל אנחנו ממציאים את עצמנו מחדש עכשיו. כל תהליכי התמלול היום הם בעולמות הבינה המלאכותית, ומה שמשנה זה למי יש את הדאטה - ואנחנו יושבים על גישה ייחודית לדאטה". 

באחרונה השיקה ורביט מוצרי תמלול לעולם המשפטי המבוססים על בינה מלאכותית לעולם המשפטי - המערכת מסכמת תצהירים, פסיקות וכתבי תביעה, מחלקת אותם לסוגי תכנים, מסמנת להם את הנקודות החשובות, משווה לחוקים ותקדימים ומאפשרת חיפוש. 

תום ליבנה והדירקטוריון הגיעו להסכמה על עזיבתו בפרק זמן ממושך, אך לאחר ההתבטאויות בראיון שנתן לגלובס, מונה לחברה מנכ"ל חדש בתוך מספר שעות, יאיר אמסטרדם. ליבנה נשאר יו"ר החברה ובעלי 10% ממניות החברה, אך לא נושא בתפקיד פעיל בחברה. הוא יצטרף לקרן ההון סיכון אורייזן (Oryzen) שהייתה למשקיעה הראשונה בוורביט.