בכירות במשק ייסדו את פורום "נשים במסים IL". האם יצליחו לחולל שינוי?

הפורום הושק בהובלת מנהלות ממשרדי עורכי דין ורואי חשבון בולטים, וקרא לעודד את חזרתם של משקיעים זרים • מירי סביון מרשות המסים: "המלחמה פגעה בהכנסות המדינה ממס, בעיקר בנדל"ן" • ישראל מתגייסת

מייסדות פורום נשים במסים. בשורה התחתונה, רביעית מימין: מירי סביון / צילום: פורום נשים במסים
מייסדות פורום נשים במסים. בשורה התחתונה, רביעית מימין: מירי סביון / צילום: פורום נשים במסים

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

לישראל יש יתרון תחרותי בתחום הטכנולוגיה, אך כדי לשמר אותו יש לעודד משקיעים זרים לחזור ולהשקיע בישראל. איך? למשל, באמצעות תמריצי מיסוי משמעותיים, גם אם הם משלמים מסים ב"מדינות התושבות" שלהם וישראל לכאורה מאבדת מיסוי לטובת מדינות אחרות - זהו רק אחד מהנושאים שעלו בהשקת פורום "נשים במסים IL", שנערכה השבוע. 

ישראל מתגייסת | תוכנית חדשה מוציאה עשרות קבוצות מהעוטף לשמונה ימים בקפריסין
ישראל מתגייסת | עורכת הדין שגייסה מיליון שקל והפכה את מרתף הבית לחמ"ל מזון וציוד לחיילים

הפורום החדש, שמאגד את המנהלות הבכירות בתחום לצד נשות מקצוע צעירות שבשאיפה יהפכו לדור ההמשך, הושק בקריה האקדמית אונו. נקודה נוספת שעלתה באירוע היא שהעלאת מסים היא הפתרון הקל, ותביא לכך שהמדינה תפסיד פעילות כלכלית לטובת מדינות אחרות.

הפורום הוא יוזמה משותפת של מנהלות בכירות מפירמת עורכי הדין פישר (FBC) ופירמת עורכי הדין ירון־אלדר, פלר, שוורץ ושות', וכן מפירמות רואי החשבון הגדולות בישראל - ארנסט אנד יאנג, דלויט, KPMG, PwC ו־BDO.

המטרה: ליצור אקו־סיסטם שיובילו מנהלות מהשוק הפרטי, האקדמיה והשוק הציבורי, שישמש קהילה מקצועית לדור מנהיגות העתיד בענף המסים, ויהפוך לקול משמעותי בקרב קובעי המדיניות.

האתגר הכפול

"מתחילת 2023, הכנסות המדינה ממסים נמצאות במגמת ירידה ביחס לשנתיים שקדמו לה, והירידה החריפה בעקבות המלחמה ברצועת עזה", ציינה רו"ח מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים, באירוע ההשקה.

"המגמה ניכרת בכל תחומי המס, אך הירידה החדה ביותר היא בגביית מסי נדל"ן. המלחמה מציבה את רשות המסים בפני אתגר עצום: שילוב בין גביית מסים בתקופה מאתגרת לבין תשלום פיצויים ומענקים לעסקים שזקוקים לכסף באופן מיידי.

"היקף הפיצויים והמענקים במלחמת חרבות ברזל גדול מכל אירועי הלחימה שהיו בעבר, הן מבחינת מספר התביעות והן מבחינת סכום הפיצויים הכולל שהמדינה שילמה וצפויה לשלם. עד היום, התקבלו מעל לחצי מיליון בקשות לפיצויים ומענקים, ושולמו מעל 11 מיליארד שקל".

על מנת להימנע ככל הניתן מפגיעה בכלכלה, סביון מציעה לבחור בצעדים שפגיעתם בצמיחה תהיה מינימלית. כך, למשל, "יש להעדיף צעדים ופעולות בתחום ההון השחור, שיפחיתו את האפשרות לנצל לרעה פרצות בחקיקה.

"בנוסף, יש לקדם צעדים שיש להם תועלת בהפחתת עלויות חיצוניות (כמו מס נסועה, מס סוכר ועוד), וצעדים שיעודדו שוויון והוגנות בנטל המס".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קרן The ADIR Challenge

קרן חדשה בשם The ADIR Challenge Foundation מפרסמת השבוע קול קורא למיזמים טכנולוגיים, להגשת רעיונות למציאת פתרונות שיכולים לסייע במאבק באנטישמיות ברחבי העולם. בשלב הראשון של היוזמה יחולקו שלושה פרסים בסך 10,000 דולר כל אחד לפתרונות החדשניים שייבחרו. בשלב השני, המשתתפים יתבקשו להציג אבות-טיפוס של פתרונות טכנולוגיים, והפתרון הזוכה יקבל פרס בסך של מיליון דולר.

המיזם מוקדש לזכרו של אדיר מסיקה ז"ל שנרצח במסיבת הנובה ברעים, תוך שהוא נאבק בידיים חשופות במחבלים ומציל את חייהם של זוגתו וצעירים נוספים. הקרן הוקמה על ידי מוריאל לוטן, דודתו של אדיר, יזמת, משקיעה ובעלת חברה לייעוץ אסטרטגי לממשלות, חברות וארגונים בתחום האנרגיה והביטחון, וד"ר שי הרשקוביץ, מרצה באוניברסיטת ג'ורג'טאון, יועץ אסטרטגי ולשעבר ראש מחלקת המחקר בארגון ה-XPrize, שאמון על תכנון והשקת תחרויות גלובליות לקידום פריצות דרך טכנולוגיות.

משפחתו של אדיר מסיקה ז''ל (שלישי מימין) בראש השנה האחרון. אתגר של מיליון דולר / צילום: באדיבות המשפחה
 משפחתו של אדיר מסיקה ז''ל (שלישי מימין) בראש השנה האחרון. אתגר של מיליון דולר / צילום: באדיבות המשפחה

לצד הקרן התגייסה שורה של ארגונים, ביניהם The Shoah Foundation של סטיבן שפילברג, הפדרציה היהודית של ניו-יורק (UJA), בית הספר ליזמות של אוניברסיטת רייכמן, והליגה נגד השמצה, כמו גם שורת מומחים שיכהנו כיועצים וכשופטים בתחרות. בין אלה נמנים יסמין גרין, מנכ"לית האינקובטור הטכנולוגי Google Jigsaw, סם לסין, שכיהן כ-VP Product בפייסבוק, העתידן ד"ר רועי צזנה, חמוטל מרידור שותפה בקרן Vintage ויזם ההייטק שאול אולמרט.

"לצערנו, הטכנולוגיה משמשת כלי מאוד אפקטיבי להפצת שנאה ואנטישמיות. אנחנו רוצים להפוך את הקערה על פיה ולגייס את הטכנולוגיה למאבק בתופעות כאלה", מציין ד"ר הרשקוביץ. "באמצעות חוכמת ההמונים נאתר את הזירות המרכזיות שבהן האנטישמיות פורחת, ונציע רעיונות לשינוי".

"אנו למדים שהטכנולוגיה הזמינה לכל מפיצה ומדבקת בשנאה בהיקפים ובמהירות גדולים מתמיד", מוסיפה שירי לוטן מסיקה, אמו של אדיר ז"ל. "אני מקווה שאתגר אדיר, שכשמו כן הוא, יצליח להביא את ההמונים להתחרות על מי מפיץ יותר אהבה וכבוד ומשמעות לחיים".

הגשת הרעיונות תתאפשר באתר theadirchallenge.com, עד ל-30.4. שלושת הזוכים בשלב הרעיונות יוכרזו ביום העצמאות, 14.5.24.

קבוצת צוות 3

במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" חידשה צוות 3, קבוצת חברות המתמחות בין היתר בשירותי אבטחה, מיגון וניקיון, את אימוץ אחת הפלוגות מיחידת יהל"ם של חיל ההנדסה. באירוע השנתי של הקבוצה העניק המנכ"ל ניר גלבוע לנציג היחידה 400 שוברים ליום כיף עבור לוחמי היחידה.

טיב טעם

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל פועלת עמותת נט"ל, המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי, טרור ומלחמה, במתכונת חירום - ונפח פעילותה הוכפל. כעת יוצאת רשת טיב טעם במבצע גיוס תרומות למען העמותה. במסגרת היוזמה, ללקוחות יוצע לתרום 10 שקלים בכל קנייה עד סוף חודש מרץ, ולכך תתווסף גם תרומת הרשת עצמה. ניתן יהיה לתרום בכל הסניפים ובאתר האונליין.

לסיוע ולתמיכה נפשית מצד נט"ל: 1800-363-363 או natal.org.il