חברת המזרנים של רן רסקה נמכרה לענקית ריהוט אמריקאית תמורת מיליארד דולר

רזידנט, שהוקמה ב-2017, מוכרת מזרנים וציוד נלווה בעיקר דרך שיווק דיגיטלי ישיר • החברה הרוכשת, Ashley Home Furnishings, היא אחת מקמעונאיות הריהוט הגדולות בעולם

רן רסקה / צילום: רזידנט
רן רסקה / צילום: רזידנט

חברת הריהוט לבית אשלי (Ashley Home Furnishings) הודיעה על רכישת חברת Resident Home - יצרנית מזרנים מאינדיאנה אשר מוכרת בעיקר באמצעות שיווק דיגיטלי ישיר. רזידנט, שהוקמה ב-2017, נמצאת בבעלות של איש העסקים הישראלי רן רסקה, אשר גם מכהן כמנכ"ל החברה. 

רן רסקה רצה לעבוד מחוף הים, אבל במקום הוא מוכר מזרנים במיליארד דולר
הפסד העתק והתחזית של המנכ"ל: האם צים תתאושש ממשבר התובלה?
הנפילה האחרונה היא תמרור אזהרה: מומחים מנתחים לאן הולך שוק השבבים

העסקה מומנה באמצעות כ-680 מיליון דולר במזומן ושטר חוב למוכר בסך 300 מיליון דולר, על-פי מספר מקורות.

מדובר בתמורה גבוהה עבור משקיעי ההון סיכון של רזידנט, ביניהם Ion Crossover Partners, Nexus Capital Management, Baron Capital, Data Point Capital, Eastward Capital Partners ו-Glynn Capital.

רזידנט מעסיקה כ-250 עובדים, מהם כ-45 בישראל - בעיקר אנשי פיתוח ודאטה, מנהלי מוצר ואנשי שיווק. היא פועלת בארה"ב ובאנגליה, והתכנון הוא להתרחב עוד.

בראיון שהעניק ב-2022 לגלובס, סיפר רסקה כי החברה מכרה יותר מ-2 מיליון מזרנים. שוק המזרנים בארה"ב מגלגל כיום כ-18 מיליארד דולר בשנה. לפי נתוני חברת חקר השווקים IMARC Group, גודל שוק המזרנים העולמי הגיע ב-2021 להיקף של 34 מיליארד דולר. לפי הערכות, מתוך זה עומד היקף המכירות באונליין על כ-30%.

ברזידנט מוכרים לא רק מזרנים אלא גם ציוד נלווה, כמו בסיסי מיטה ושידות לחדר השינה - שוק שמגלגל כ-62 מיליארד דולר בארה"ב. בנוסף, בעקבות החזרה לחנויות הפיזיות אחרי הקורונה, החליטו בחברה להגדיל את הפעילות גם לשם, וכיום המזרנים שלהם נמכרים בכ-4,000 חנויות בארה"ב.

הפעילות באתרי האונליין של רזידנט מבוססת על מודלים שלוקחים בחשבון גורמים כמו מזג האוויר, אזורים גאוגרפיים והמצב בשווקים. כך, למשל, הם בדקו את ההתנהלות הצרכנית של בני 20-30 המתגוררים באזור מסוים במנהטן, ומשם גזרו את ההחלטות השיווקיות.

אשלי נחשבת למותג הגדול ביותר של חנויות רהיטים בצפון אמריקה, בעוד שחברת-האם שלה היא יצרנית הרהיטים הגדולה בעולם עם יותר מ-35 אלף עובדים ב-155 מדינות.