פייננשל טיימס: חמאס רוסק לחתיכות, כעת הוא נלחם על קיומו

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: חמאס רוסק אבל הוא עדיין מסוכן, בארה"ב הציבו תנאים לפעולה ישראלית ברפיח ואנטישמיות באוניברסיטת היוקרה הצרפתית • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים. 

קריאות בדנמרק לעצירת יצוא נשק לישראל, והשערורייה במגזין האמריקאי
ראיון | האלוף ישראל זיו מסביר: זו הסיבה שישראל מאיימת להיכנס לרפיח  

1חמאס רוסק לחתיכות, כעת הוא נלחם על קיומו

חמאס ספג מכה ש"ריסקה לחלוטין" את היכולת הצבאית והמבצעית שלו ברצועת עזה; כך מדווחים כתבי העיתון הבריטי פייננשל טיימס בידיעה נרחבת, המתבססת על שיחות עם בכירים ישראלים, פלסטינים ואירופיים. כמחצית מ-40 אלף מחבלי חמאס, לפי הערכות שפורסמו בכתבה, מתים או פצועים. חמאס עצמו טוען כי רק כ-6,000 פעילים נהרגו. "התמונה עבור חמאס עגומה", נכתב.

למרות זאת, הכתבים מדגישים כי המכה לא הכחידה לחלוטין את הארגון, וכי הוא אמנם חסר יכולת פיקוד, אך יכול לשוב ולהתארגן. כתב העיתון ביקר בקרייה בתל אביב, שם ראה את הלוחות המציינים את בכירי חמאס שחוסלו. "סימני ה-X בפירמידה הארגונית של חמאס הולכים ומתרבים", ציין. לדברי הכתבים, העובדה כי חמאס נמצא באיום קיומי יכולה להסביר את ההתעקשות שלו לסיים את הלחימה באופן מוחלט כתנאי לעסקת שחרור חטופים.

מאת נרי זילבר ואנדרו אנגלנד. מתוך הפייננשל טיימס. לקריאת הכתבה המלאה.

2ממשל ביידן יתמוך בחיסול ראשי חמאס ברפיח, אך לא בפלישה כוללת

הממשל האמריקאי הבהיר לצד הישראלי כי יתמוך בניסיונות ישראליים לחיסול "מטרות חמאס בעלות ערך גבוה" ברפיח, כולל במנהרות שמתחת לעיר, כל עוד ישראל תימנע מפלישה רחבת היקף לאזור. כך מדווח אתר פוליטיקו האמריקאי.

סוגיית רפיח הולכת והופכת לקו משבר בין הממשל האמריקאי לישראלי, כאשר וושינגטון מזהירה שמתקפה כוללת עשויה "לסכן את הברית בין המדינות", לפי הדיווח. בעבר הודלף כי ארה"ב שוקלת להשהות סיוע ביטחוני אם ישראל תתקדם למתקפה כוללת על רפיח "ללא תוכניות אמינות להגנה על האוכלוסייה האזרחית" בעיר. ארה"ב גם הזהירה כי רפיח היא אחד המקומות האחרונים בהם יש תשתית הומניטרית, וכי מתקפה עליה ושיבוש תשתית זו עשויים לסכן את התוכנית למזח חדש ברצועת עזה שישמש להזרמת סיוע הומניטרי.

מאת אלכסנדר וורד ולארה זליגמן. מתוך פוליטיקו. לקריאת הכתבה המלאה.

3 תקרית אנטישמית באוניברסיטת היוקרה הצרפתית

ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים ברחבי אירופה, וההחרפה שלהן עד לכדי אלימות וצעדים נגד סטודנטים יהודיים, הגיעו גם לאוניברסיטה היוקרתית הצרפתית סיינס פו, לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. כ-100 מפגינים פרו-פלסטינים התגודדו סביב תלמידה יהודיה ביום שלישי, ומנעו את כניסתה לאולם ההרצאות המרכזי. הסטודנטית היא חברה בתא הסטודנטים היהודי. היא דיווחה כי המפגינים קראו לעברה "אל תתנו לה להיכנס, היא ציונית". הפרשה מעוררת סערה בצרפת, ונשיא צרפת עמנואל מקרון כבר מיהר לגנות את התקרית ולהבהיר כי מדובר באירוע "בלתי נסבל".

מתוך סוכנות הידיעות הצרפתית. לקריאת הכתבה המלאה.

4היהודים האמריקאים מבטלים את טיולי הקיץ של ילדיהם לישראל

טיולי קיץ של ארגונים יהודים ומחנות קיץ יהודים לישראל, מסורת שנתית של חלק מהקהילה היהודית בארה"ב, עומדים בפני סכנה קיומית השנה אחרי שורת ביטולים מצד הורים ומצד הארגונים עצמם; כך מדווח האתר פורוורד, העוסק בעניינים יהודים בארה"ב.

לפי הדיווח, כמה מחנות קיץ חברו יחדיו בשל שורת הביטולים כדי להציע בכל זאת את האפשרות, בעוד אחרים החליפו את היעדים לכאלו באמריקה הלטינית או אירופה. לצד שיקולי הביטחון, "חלק מההורים חוששים ששליחת ילדיהם למדינה במלחמה לא תיצור את אותם הקשרים החיוביים שטיולים אלו נועדו לגבש", נכתב. הטיול לישראל, שנעשה בשנים האחרונות של מחנות הקיץ, נכתב, הוא "מסורת שכולם לומדים לצפות לה, אך השנה הדברים שונים".

מאת בת הרפז, מתוך הפורוורד. לקריאת הכתבה המלאה.