סיסקו השלימה את רכישת ספלאנק ב-28 מיליארד דולר

זוהי עסקת הרכישה הגדולה אי פעם של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית • סיסקו תשלם 157 דולר למניה במזומן • "אנחנו הולכים לחולל מהפכה באופן שבו הלקוחות שלנו משתמשים בדאטה", מבטיח מנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס

מנכ''ל סיסקו העולמית, צ'אק רובינס / צילום: שלומי יוסף
מנכ''ל סיסקו העולמית, צ'אק רובינס / צילום: שלומי יוסף

סיסקו  הודיעה היום על השלמת רכישת חברת הסייבר והאנליטיקה ספלאנק  עבור 28 מיליארד דולר. הרכישה, כך מקווים בסיסקו, תהפוך אותה לאחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם, המובילה את תחום אבטחת המידע המבוססת בינה מלאכותית.

למרות הביקורת על ישראל: חברת השבבים שגייסה מיליונים מהאיחוד האירופי  
האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית 

זוהי הרכישה הגדולה ביותר של סיסקו אי פעם והיא נסגרה מוקדם מהצפוי ומבטאת את המהירות שבהן חברות שואפות לחזק את עסקי התוכנה שלהן ולזרז את השימוש בבינה מלאכותית.

בסיסקו מקווים ששילוב הכוחות של שתי החברות תיצור פלטפורמת נתונים ייחודית המופעלת על ידי בינה מלאכותית, ותספק ללקוחות ראייה מקיפה ואבטחה מתקדמת בכל שרשרת הפעילות הדיגיטלית שלהם - פתרונות אבטחה והגנת סייבר, ניטור רשת ותשתית נתונים מתקדמות, איתור ותיקון בעיות במהירות ושיפור חווית המשתמש.

במסגרת העסקה, תשלם סיסקו 157 דולר למניה במזומן עבור ספלאנק, מה שמגלם שווי של כ-28 מיליארד דולר. מניית ספלאנק נגרעה מהמסחר בוול סטריט, ומחירה האחרון עמד על 156.9 דולר. העסקה הוכרזה לראשונה בספטמבר, 2023 מתוך מטרה למנף את יכולות ה-AI של ספלאנק, יכולות שמשלימות את סל הפתרונות של סיסקו.

ספלאנק הוקמה ב-2003 ופיתחה כלים שמאפשרים ניתור וניתוח מתוחכם של מידע רב בפורמט חיפוש פשוט, המאפשר עיבוד המידע והצגתו בתצורת גרפים, דוחות והתראות.  החברה משתמשת בג'נרטיב AI על מנת לצמצם את עקומת הלמידה.

מנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס, מסר בהצהרה: "אנחנו נרגשים מאוד עם השלמת העסקה שתשלב את ספלאנק לתוך סיסקו. כאחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם, אנחנו הולכים לחולל מהפכה באופן שבו הלקוחות שלנו משתמשים בדאטה על מנת לחבר ולאבטח בצורה חכמה כל היבט ב פעילות הארגון שלהם, ובתוך כך למנף ולהעצים את מהפכת הבינה המלאכותית".