תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט • החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה
קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

קרן כהן חזון, מנכ"לית ובעלת השליטה בחברת תמציות הטעם והריח - תורפז , מובילה רכישה חדשה באירופה שצפויה להקפיץ את מחזור המכירות שלה. מדובר ברכישת 100% מקבוצת קלאריס & ווילך שממוקמת בבלגיה וגרמניה. תורפז תרכוש את החברה האירופאית תמורת 47.7 מיליון דולר, באמצעות חברת הבת שלה פיט (FIT). מתוך הסכום של הרכישה, ישקיעו המוכרים 20.6 מיליון דולר בחזרה ב- FIT כנגד הקצאת מניות של 24.5% מזכויות ההצבעה בה.

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים 
לאחר שלוש שנים של הפסד - אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח 

תורפז פרסמה נתוני פרופורמה שמציגים איך היו נראות ההכנסות שלה, אם קלאריס & ווילך, לצד שתי רכישות נוספות שבוצעו לאחרונה, היו משולבות בעסקיה במהלך שנת 2023. ההכנסות של החברות שנרכשו הסתכמו ב-66.9 מיליון דולר בשנה שעברה, ולכן היו מזניקות את הכנסות תורפז באותה שנה שעמדו על 127 מיליון דולר בשיעור של 52% ל-194 מיליון דולר. כמו כן, אם משקללים לאחור את קצב הגידול השנתי הממוצע בהכנסותיה של תורפז משנת 2018, הוא היה עומד על 68%.

קלאריס & ווילך סיכמה מחזור מכירות בסך 35.1 מיליון דולר ב-2023

קלאריס & ווילך נוסדה בשנת 1970, על ידי קורט קלאריס ושותפו וולקר ווילך. מדובר בחברה המייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה. לקבוצה שני מפעלים ומעבדות פיתוח בבלגיה ובגרמניה, והינה בעלת בסיס לקוחות באירופה. ומגוון רחב מאוד של פתרונות ומוצרים. בשנת 2023, מחזור המכירות של קבוצת קלריס וויליך הסתכם ב-35.1 מיליון דולר, וה- EBITDA המתואם הסתכם ב-6.4 מיליון דולר. הקבוצה מעסיקה כ- 70 עובדים.

קרן כהן חזון , יו"ר ומנכל תורפז מסרה כי "מדובר ברכישה אסטרטגית חשובה ומשמעותית המבססת את מעמדה של תורפז תעשיות כאחת מהחברות הגדולות והמובילות באירופה בתחום הטעם, ומחזקת את נוכחותה ומיצובה כיצרנית עולמית מובילה של פתרונות טעמים מלוחים ( Savory ) ופתרונות אפייה מתקדמים. פעילותה של קלריס וויליך סינרגטית במיוחד לזו של תורפז ותשולב עם פעילותה המצליחה של חברת FIT הבלגית, שנרכשה על ידי תורפז באוקטובר שנת 2021 וכן עם פעילות תורפז ישראל".

תורפז הונפקה בלפני כמעט שלוש שנים, במאי 2021. שווי השוק של החברה כיום עומד על 1.29 מיליארד שקל. מניית החברה ירדה ב-9% מתחילת השנה ובכ-4% בשנה החולפת.