4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים • יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל • דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite
יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

ישראל לא צפויה לתקוף את איראן עד לאחר פסח, אך הכל עוד עשוי להשתנות. כך מסר היום (ה') בכיר אמריקאי לרשת ABC. משמרות המהפכה ויתר מוסדות ההנהגה של משטר האייתוללות שומרים על כוננות גבוהה, כשחלק מהפעילות הועברה למתקנים תת־קרקעיים.

במערב מתכננים סנקציות על תוכנית הכטב"מים האיראנית. איך זה יקרה בפועל? 
ישראל וארה"ב בוחנות נשק חדש נגד איום הכטב"מים האיראני 

בינתיים בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים. יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע בסך כולל של 95 מיליארד דולר.

חבילת הסיוע כוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל, כולל 4 מיליארד דולר למילוי מלאי טילי טמי"ר של כיפת ברזל; 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, בדגש על השלמת אמל"ח; וכן, 8.1 מיליארד דולר עבור טייוואן.

ההצעה של ג'ונסון שצפויה לעלות להצבעה בשבת מעוררת סערה לא קטנה בתוך המפלגה הרפובליקנית. הגורמים הניציים במפלגה עוקצים את יו"ר בית הנבחרים, תוך כינוי החוק בתור #AmericaLast. הם, מצידם, זועמים על חבילת סיוע בסך 481 מיליון דולר עבור דיור, שירותים רפואיים והוצאות משפטיות עבור פליטים אוקראינים בארה"ב.

בעקבות כך, יו"ר בית הנבחרים צפוי לפעול כדי להסתמך על קולותיהם דווקא של חברי בית הנבחרים הדמוקרטיים. כיום, למפלגה הרפובליקנית יש רוב של 218 מול 213 חברי בית נבחרים על המפלגה הדמוקרטית.

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד מדווח כי ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן. בה בעת, מצרים העלתה כוננות במרחב הגבול בין סיני לבין רצועת עזה, והשלימה את הכנותיה לקראת הפעולה הישראלית. זאת, בצל החשש כי עזתים ינסו להימלט אל שטח מצרים.