x

שיתוף

סגירה
הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024 -
06

Torq

מערכת לניהול תהליכי סייבר באופן "אוטונומי"

מייסדים: עופר סמדרי, ליאוניד בלקינד ואלדד לבני

משקיעים: אינסייט, בסמר, GGV , אבולושן וגרינפילד

הון מגויס: 118 מיליון דולר 

שנת הקמה: 2019 עובדים: 150 מיקום בארץ: תל אביב

כשהבינה המלאכותית תחליף את צבא מומחי הסייבר
האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים?
אסף גלעד

עופר סמדרי, לאוניד בלקינד ואלדד לבני לא ביקשו להקים חברה שהופכת את מערך הסייבר הארגוני לרכב אוטונומי שמתנהל כמעט לבדו. הם בסך הכל ביקשו לפתור בעיה בה נתקלו כיזמים, זמן רב לפני שחברות כמו OpenAI או גוגל הביאו לעולם מודלים חדשים של שפה שהפכו את העולם על פיו. השלושה, כיום בשנות הארבעים לחייהם, הם יזמים ותיקים שכבר הקימו ומכרו בהצלחה את לומנייט, חברה שהייתה חלוצה בתחום אבטחת רשתות ארגוניות בענן והייתה זו שהגדירה את הסטנדרט, זמן רב לפני ששלמה קרמר הקים את קייטו נטוורקס השואבת ממנה השראה. לומנייט נמכרה לסימנטק ב-250 מיליון דולר ושלושת היזמים המשיכו לאתגר הבא.

את טורק הקימו ב-2020, אך החברה המוצר הראשון נתקל בשוק נישה קטן והשלושה הבינו את עומק הפוטנציאל הטמון בהכנסת מעין "טייס אוטומטי" למרכזי בקרת הסייבר של ארגונים הגדולים. מחלקות שכאלה מאוישות בדרך כלל בעשרות אנליסטים, שמקבלים לידיהם את כל ההתרעות על פריצה או חדירה אפשרית לרשת הארגונית, דליפה של מידע, משתמש או עובד קבלן שזהותו חשודה, או מידע שנעשה בו שימוש לא תקין. מדובר באלפי התרעות מדי יום, רבות מהן עוברות מתחת לרדאר האנושי וכלל לא מגיעות לטיפול מהותי, בעוד שרבות אחרות מזוהות כמיותרות, למרות הזמן והמאמץ האנושי שדרשו בעיבודן.

משנת 2021 משווקת טורק את אחת ממערכות הסייבר הנמכרות ביותר בענף הישראלי, המאפשר לארגונים גדולים כמו בנקים, חברות תקשורת או הייטק להפוך את תהליכי הסייבר לאוטונומיים למחצה. מנהל הסייבר בחברה מגדיר אילו תוכנות הוא מעוניין לנטר, באיזה אופן ומה תהיה התגובה לאיומים שונים הכרוכים בו על גבי מערכת המאפשרת לשרטט את מפת התהליכים, בקלות המזכירה תוכנות ניהול ויזואליות ידידותיות למשתמש כמו האבספוט או מאנדיי. בלחיצת כפתור, ניתן להוסיף את רוב מערכות הסייבר הקיימות - כמו וויז או צ'קפוינט - ולשלבן במערכת הניהול של טורק, אינטגרציה מהירה מאוד שלוקחת למתחרים שעות ולעיתים ימים לחבר. כאשר יופיע איום הסייבר, הטייס האוטומטי של טורק ישלול איומים מיותרים והחמורים יותר יעברו לבחינת אנליסט אנושי.

קראו עוד

© כל הזכויות שמורות לגלובס