מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי • המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan
סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  פרסמה הערב (ה') את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון השלישי לשנת 2024, לפי החלוקה הפיסקלית שלה. מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 61.9 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 60.8 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, מיקרוסופט דיווחה על 2.94  דולר למניה, ועקפה את הצפי המוקדם שעמדו על 2.82 דולר למניה.

מתחילת השנה, מניית מיקרוסופט עלתה בכ-8% בלבד זאת לאחר שבחודש האחרון איבדה כ-5% מערכה. בוול סטריט מחכים לדוחות חזקים כדי שיתנו רוח גבית למניה. בהמשך לכך, מניית ענקית הטק עולה/יורדת במסחר המאוחר ב-5%. 

שווי השוק של מיקרוסופט נושק ל-3 טריליון דולר

ברבעון קודם, ענקית הטכנולוגיה ציינה הישג מרשים - והפכה לחברה הגדולה ביותר בעולם מבחנת שווי שוק. שווי השוק של החברה ממש נושק ל-3 טריליון דולר (לפני פרסום הדוחות). הסיבה שמיקרוסופט מצליחה כך, זו הבינה המלאכותית. המרוץ של החברות בוול סטריט אחר התחום ממשיך לצבור תאוצה, וכל חברה מנסה לספק כלים ויכולות בעזרת הבינה המלאכותית הגרנטיבית.

עם זאת, בוול סטריט עדיין בוחנים כיצד חברות אלו יצליחו להרוויח מתחום ה-AI כסף, ולא רק להשתעשע עם טכנולוגיה פורצת דרך. למיקרוסופט יש תשתית חזקה במיוחד של כמיליארד לקוחות ארגוניים, והיא תצטרך ללמוד איך לקחת את זה לשלב הבא, בטח בהיבט הכלכלי.

עוד כותרת משמעותית מגיעה בשיתוף הפעולה של מיקרוסופט ואינטל: מיקרוסופט הודיעה כי תייצר במפעלי אינטל את אחד משבביה העתידיים שצפויים לצאת לשוק בתוך שנה או שנתיים. שווי העסקה מוערך בהכנסות של כ-15 מיליארד דולר לאינטל לאורך שנות הייצור של השבבים. מיקרוסופט למעשה מפתחת כבר כשנתיים שבבים משלה שיתמכו במשימות שונות.  

בנוסף, דווח ברבעון הזה בבלומברג, כי האיחוד האירופי החליט שלא לפתוח בחקירה על מיקרוסופט ביחס להשקעות שביצעה ב- OpenAI. זאת לאחר שעלה החשש כי סך ההשקעות של מיקרוסופט שהסתכם בכ-13 מיליארד דולר עלולות להצביע עלהשתלטות או אחזקות דומיננטיות מדי. במקביל, החששות התרכזו סביב הפיטורים שנבלמו על ידי סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, שהרימה גבות האם יש להם שליטה חזקה בדרך - והאם העובדה שהציעו לי לעבור לחברה, זה לא השתלטות דה פקטו. כאמור, לבסוף הוחלט שלא לפתוח בחקירה רשמית.