אלונה בר און: "זו הפעם הראשונה ולא היחידה שגלובס עושה ועידה בדרום"

"התפקיד שלנו הוא לחבר ולתווך, ואנחנו מאוד משתדלים בגלובס לעשות זאת ומקדישים לא מעט ממקום לדרום" - כך אמרה מו"ל גלובס בוועידת הדרום לעסקים • עוד אמרה בר און: "אין בוועידה הזו אף פוליטיקאי, ולא בכדי - אנחנו לא מזמינים אותם לוועידות ולכנסים בשנה האחרונה. זו בחירה שהיא של מהות על פני כותרות"

"זו הפעם הראשונה שגלובס עושה ועידת עסקים בדרום, ואני מאמינה שזו לא תהיה הפעם היחידה, ונחזור לפה שוב" - כך אמרה הבוקר (ג') מו"ל גלובס, אלונה בר און, בוועידת הדרום לעסקים של גלובס במכללת ספיר בשדרות. "אנחנו פותחים כל ועידה מאז היום הנורא בלהזכיר את האחים והאחיות שלנו שנמצאים בשבי, את המשפחות השכולות, את הפצועים שמשתקמים ואת כל מי שבתקופה הזו משלם מחירים כבדים. הפעם אני אדבר על עמרי מירן, בעלה של לישי שעובדת פה בספיר. הוא בן 47 מקיבוץ נחל עוז, אב לרוני בת השנתיים ו-10 חודשים ועלמה בת השנה וחודשיים, והוא כבר שמונה חודשים בשבי".

ועידת הדרום לעסקים | ראש עיריית שדרות: "זה יהיה אסון לאפשר לעזתים לחזור לצפון הרצועה"
ועידת הדרום לעסקים | יו"ר בנק הפועלים: קרן תקומה של הבנק כבר השקיעה 40 מיליון שקל בדרום

בר און התייחסה גם לפעילות גלובס ולסיקור של יישובי הדרום ועוטף עזה: "התפקיד שלנו הוא לחבר ולתווך, ואנחנו מאוד משתדלים בגלובס לעשות זאת ומקדישים לא מעט ממקום לדרום. אנחנו עוסקים בנושאי שיקום תשתיות והיום שאחרי".

"חשוב לי לספר על מדור 'המוניטור', שבוחן ביצוע של החלטות ממשלה", אמרה בר און. "אין בוועידה הזו אף פוליטיקאי, ולא בכדי - אנחנו לא מזמינים אותם לוועידות ולכנסים בשנה האחרונה. זו בחירה שהיא של מהות על פני כותרות. 'המוניטור' הוא שיתוף-פעולה עם המרכז להעצמת האזרח, והם מבצעים בדיקה מקיפה של החלטות הממשלה. בסוף השבוע של ה-7 באוקטובר, 'המוניטור' בדק את החלטה 566 לחוסן האזרחי, ואחד המרואיינים היה אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב שנהרג בשבת השחורה בחילופי אש עם מחבלים בכפר עזה. ליבשטיין אמר שהמסקנה מהניסיון המצטבר היא שהממשלה צריכה לתת חכות ולא דגים ולהעצים את הרווחה, את הפיתוח הכלכלי ואת התשתיות לצמיחה בת-קיימא וארוכת-טווח".

בר און הוסיפה כי "אנחנו מביאים לוועידה תמהיל תוכן שמביא את כל הסוגיות שיכולות לעזור לבנות את הדרום מחדש, כמו בריאות כמנוע צמיחה, חדשנות במלחמה, נדל"ן ותשתיות והייטק".

*** גילוי מלא: הוועידה בחסות בנק הפועלים, שטראוס, עיריית שדרות, אמדוקס, קבוצת חיפה, המכללה האקדמית ספיר, place il ובהשתתפות המרכז הרפואי סורוקה ונמל אשדוד