חברת האדטק פריון נטוורק מורידה שוב את התחזיות שלה. חודשיים לאחר שהודיעה על שינוי במנגנון תמחור הפרסום שיישמה מיקרוסופט במנוע החיפוש בינג והשפיע לרעה על פריון, כעת היא מדווחת כי מיקרוסופט בינג הודיעה לה על החלטתה להסיר מרשת ההפצה שלה מספר פבלישרים.
● מיקרוסופט שינתה את הכללים, ומניית פריון קורסת בכמעט 40%
● השורטיסטים הופכים את המניות הישראליות לתנודתיות במיוחד
הודעות דומות נמסרו לשותפי הפצה אחרים שלה. בעקבות זאת, בנוסף לשינויי התמחור, ההכנסות מבינג יהיו פחות מ-5% מהכנסות פריון במחצית השנייה של השנה. במקביל, כפי שכבר דיווחה בעבר, פריון חווה ירידה בהכנסות בערוצי הווידאו והיא מציינת גם ירידה בפרסום בפורמטים סטנדרטיים (display).
התחזית לרבעון השני יורדת מרמת הכנסות של 118-122 מיליון דולר ל-106-108 מיליון דולר, עם EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בסך 6.5-7.5 מיליון דולר, בעוד שהתחזית הקודמת הייתה ל-10-12 מיליון דולר.
בשנת 2024 תחזית ההכנסות שהיו אמורות להסתכם ב-590-610 מיליון דולר יורדות כעת ל-490-510 מיליון דולר - כשב-2023 ההכנסות היו מעל 700 מיליון דולר. ה-EBITDA השנתי יהיה 48-52 מיליון דולר, ירידה של 70% לעומת 2023.
טל יעקובסון, מנכ"ל פריון, מסר: "השינויים האחרונים שיישמה מיקרוסופט בינג מול שותפי ההפצה בשוק החיפוש מצערים והשפיעו משמעותית על פעילות הפרסום מבוסס החיפוש שלנו. פריון נותרה מחויבת להרחבת פעילות פתרונות הפרסום מבוססי בינה מלאכותית באמצעות מוצרים חדשניים ושותפויות. אנו ממוקדים במנועי הצמיחה שלנו הכוללים פרסום מבוסס בינה מלאכותית בטלוויזיות חכמות (CTV), במדיה קמעונאית (Retail Media), ופתרון פרוגרמטי לפרסום דיגיטלי חוץ-ביתי (DOOH) - ערוצים המייצגים הזדמנות משמעותית עבור פריון הודות לגודלם ושיעור הצמיחה הגלובלי שלהם".
"כמו כן, הנהלת ודירקטוריון פריון מחויבים לספק ערך לבעלי המניות באמצעות מינוף המאזן החזק שלנו להשקעות בטכנולוגיה, רכישת פתרונות משלימים, ויישום תוכנית buyback בהיקף של 75 מיליון דולר, אשר כבר החלה״.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.