כתב אישום: רכש דירת יוקרה בת"א - והתחמק מתשלום מס של 800 אלף שקל

דוד ארביב רכש דירת יוקרה בתל אביב ב-12 מיליון שקל וקיבל הנחה על מס הרכישה לדירת מגורים בשל אחוזי נכות • אלא שלפי כתב האישום, ארביב לא התגורר בנכס עד שמכר אותו, וכעת רשות המסים דורשת תשלום מס מלא

תל אביב / צילום: Shutterstock
תל אביב / צילום: Shutterstock

דוד ארביב, אחיו של סגן מפקד מחוז תל אביב לשעבר במשטרת ישראל, ניצב בדימוס מנשה ארביב, מואשם בהתחמקות מתשלום מס בסך של כ-800 אלף שקל באמצעות הצהרה כוזבת בעת רכישת דירת יוקרה בתל אביב - כך עולה מכתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב.

עסקת הנדל"ן של הזמר ישי ריבו, המחלוקת עם רשות המסים והלקח
החלטת בית המשפט נגד בעלי הדירות בוולדורף אסטוריה היא מסר לכל השוק

בכתב האישום, שהגיש עו"ד יותם גולדשטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, נטען כי במהלך 2015 רכש ארביב נכס בתל אביב תמורת 12 מיליון שקל. שומת מס הרכישה בגין עסקה זו עמדה על כ-865 אלף שקל.

ארביב, תושב תל אביב, מוכר מאז 2015 כבעל דרגת נכות בשיעור 54%, מצב המקנה לו הנחות שונות בתשלומי מס. בין היתר, נכים הרוכשים דירה למגוריהם עשויים להיות זכאים לתשלום מס רכישה מופחת, בשיעור של 0.5% בלבד מערך הדירה.

על-פי האישום, מתוך הבנה כי רק נכס בו ישתמש למגורים יזכה אותו בפטור חלקי ממס רכישה, הצהיר ארביב כי הנכס ישמש אותו למגורים.

בהסתמך על הצהרה כוזבת זו, רשות המסים קיבלה את הבקשה לפטור חלקי ממס רכישה, ושומת המס הועמדה על 60 אלף שקל בלבד. ואולם על-פי כתב האישום, בפועל, עד למועד מכירת הנכס ב-2019, ארביב כלל לא התגורר בנכס אלא השכיר את הנכס לצד שלישי, ובחלק מהזמן הנכס עמד ללא שימוש.

הצהרה כוזבת

בכתב האישום נטען כי ארביב אשר ידע בעת מועד הגשת הבקשה לפטור חלקי ממס שהנכס לא ישמש אותו למגורים, ומסר הצהרה כוזבת על-מנת להתחמק מתשלום כ-800 אלף שקל מס.

לארביב מיוחסות עבירות של מסירת הצהרה כוזבת ושימוש במרמה, ערמה או תחבולה כדי להעלים מס, לפי סעיפים 98 (ג2)(1) ו-98 (ג2)(4) לחוק מיסוי מקרקעין - עבירות שדינן עד שבע שנות מאסר או קנס, ופי שניים מסכום המס שהעלים.

דוד ארביב, כאמור, הוא אחיו של ניצב בדימוס מנשה ארביב, מי שכיהן כנציג משטרת ישראל בארה"ב וכסגן מפקד מחוז תל אביב, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון במערכת יחסים פסולה בינו לבין הרב יאשיהו פינטו, זאת כאשר היה קצין בכיר מאוד במשטרת ישראל.

*** חזקת החפות: דוד ארביב  לא הורשע בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום, ועומדת לו חזקת החפות.