אלפאבית הכתה את ציפיות ההכנסות והרווח, אך פספסה בהכנסות מפרסומות

אלפאבית, החברה-האם של גוגל, מציגה דוח רבעוני חזק בו עקפה את שורת הרווח וההכנסות שהסתכמו בכ-85 מיליארד דולר • מנגד, החברה פספסה את התחזיות המוקדמות מהכנסות מפרסומות ביוטיוב • המניה עולה ב-0.2% במסחר המאוחר

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave

אלפאבית , חברת-האם של גוגל, היא ענקית הטכנולוגיה הראשונה שמדווחת על תוצאותיה לרבעון השני של השנה בעונה הנוכחית, ולפי התוצאות שנחשפות הערב, המומנטום החיובי צפוי להמשיך גם ברבעון החדש. החברה מדווחת על הכנסות של 84.74 מיליארד דולר לרבעון השני, גבוה במעט מעל לצפי האנליסטים של 84.35 מיליארד דולר.

עסקת הענק עם גוגל נפלה: כמה רחוקה ההנפקה של וויז 
האיש שהפך למיליארדר מבועות פיננסיות בוול סטריט מזהיר: "ההתפוצצות בדרך" 

המניה עולה כעת במסחר המאוחר בנאסד"ק בשיעור של כ-0.2%, כאשר מאז תחילת השנה טיפסה מניית גוגל ב-32%. ברבעון הקודם הודיעה גוגל כי תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד, זאת באמצעות רכישה חוזרת של מניות בשווי של 70 מיליארד דולר.

הרווח למניה עלה ל- 1.89 דולר, גבוה מעל התחזית שצפתה רווח של 1.85 דולר למניה. לשם השוואה, בשנה שעברה עמדו ההכנסות לרבעון השני על 74.6 מיליארד דולר והרווח למניה על 1.44 דולר. 

הדוח של גוגל היה אמור להזכיר לפי התכניות המקוריות של החברה גם זווית ישראלית. גוגל התכוונה להכריז הערב (ג') על כוונותיה לרכוש את וויז הישראלית בסכום של 23 מיליארד דולר, אך התשובה השלילית שהחזיר אתמול מנכ"ל החברה אסף רפפורט לאחר שהחליט לוותר על ההצעה, טרף את הקלפים פחות מיממה לפני הדוחות הרבעוניים של אחת החברות הגדולות בעולם.

צמיחה נרשמה גם תחום הפרסום הדיגיטלי 

גם שורת ההכנסות בתחום הפרסום הדיגיטלי, הלחם והחמאה של גוגל, מראה עלייה מרשימה: ההכנסות מפרסום עמדו על 64.6 מיליארד דולר, גבוה ביחס לצפי של 64.5 מיליארד דולר, וגבוה ביחס לתוצאות ברבעון המקביל אשתקד, שעמדו על 58.1 מיליארד.

עם זאת, ההכנסות מפרסומות מיוטיוב פספסו את התחזיות המוקדמות כאשר הסתכמו בכ-8.66 מיליארד דולר לעומת התחזיות המוקדמות שעמדו על 8.93 מיליארד דולר.

בתחום הענן, בו גוגל עדיין משחקת כשחקן קטן, עם 10% מכלל שוק הקלאוד העולמי, החברה מדווחת על צמיחה בהכנסות ל- 10.2 מיליארד דולר, גבוה בהשוואה לציפיות האנליסטים שחזו הכנסות של 10.1 מיליארד דולר לתחום, עלייה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות של 8 מיליארד דולר. בגוגל מקווים שסגמנט הענן ימשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה - דרך מתן שירותי עיבוד בינה מלאכותית ואספקת מוצרי אבטחת סייבר, בדומה למיקרוסופט. רכישת וויז הישראלית היתה אמורה להיות אבן דרך מרכזית בנושא, שבסופו של דבר לא יצאה לפועל.

למרות השימוש הרב במונחים הקשורים לבינה מלאכותית ו-AI, התרומה של החידושים בתחום לשורה התחתונה בגוגל היא כנראה מזערית, כאשר החברה עדיין מבצעת שינויים בשילובה בממשק החיפוש ובמערכת הענן שלה. ייתכן כי בשיחת המשקיעים שתיערך מאוחר יותר הלילה, יספק סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, עדכונים חדשים באשר לאימוץ מוצרי AI חדשים בחברה.

האנליסטים מעריכים כי גוגל שדרגה את מעמדה בשוק הבינה המלאכותית עם השקת מודל השפה החדש Gemma 2, שמאתגר את המודלים המקבילים של OpenAI ושל מטא. חטיבת דיפ-מיינד של גוגל השיקה מודל נוסף בשם JEST לאימון מודלי בינה מלאכותית אחרים, שמשפר לטענתה את ביצועי אימוני המודלים פי 13 ומוזיל את עלויות החשמל והתפעול במשימות אלה.