קרן פימי של ישי דווידי, בעלת השליטה בחברת מנועי בית שמש , שפועלת בתחום הביטחוני והאזרחי, ועוסקת בייצור ושיפוץ חלקי מנועים למטוסים, מכרה היום כ-9.9% ממניות חברת מנועי בית שמש במחיר של 201 שקלים למניה, תמורת כ-178 מיליון שקל.
לגלובס נודע כי המניות נמכרו לגופים מוסדיים - כלל ביטוח, מור, מיטב דש, וילין לפידות. מדובר ביותר מרבע מהחזקתה של פימי בחברה. עם זאת גם לאחר המכירה תמשיך להחזיק קרן פימי ביותר מ-25% ממניות החברה ותישאר בעלת השליטה. יו"ר מנועי בית שמש ושותף בכיר בקרן פימי הוא גילון בק.
● החות'ים ועלייה בביקושים הקפיצו את מחירי התובלה בים - וצים מרוויחה
● מנכ"ל עזריאלי פורש כדי לנהל פעילות דאטה סנטרס של הקבוצה בחו"ל
את המכירה ביצעה דיסקונט קפיטל במחיר של 201 שקלים למניה, הנחה של 10.7% על מחיר המניה הבוקר בבורסה.
קרן פימי רושמת תשואה מרשימה על ההשקעה. כאשר לאורך השנים היא השקיעה כ-200 מיליון שקל, מימשה כולל המכירה היום 350 מיליון שקל והיא תמשיך להחזיק גם לאחר המכירה מניות בשווי של כ-530 מיליון שקל, כאשר חברת מנועי בית שמש נסחרת כיום לפי שווי שוק של כמעט 2 מיליארד שקל.
בסך הכל נכון להיום פימי מורווחת על החזקתה בחברה בכ-650 מיליון שקל. פימי נכנסה לחברת מנועי בית שמש בשנת 2016 ושנתיים לאחר מכן הגדילה את ההחזקה. פימי לא יוצאת לגמרי מהמניה, ולמרות הדיסקאונט במכירה הנוכחית היא מנסה לאותת שלדעתה יש למניה עוד לאן לעלות. גורם בשוק מציין כי "אילו פימי הייתה רוצה למכור היא הייתה יכולה לממש גם כמות כפולה".
מניית מנועי בית שמש עלתה בכ-270% תוך שלוש שנים
במהלך הקורונה איבדה מניית מנועי בית שמש כ-60% מערכה, אך בשלוש השנים שחלפו מאז המניה משלימה זינוק של 268%.
גורם בשוק מציין בשיחה עם גלובס כי "מדובר בחברה שיש לה פעילות טובה בתחום התעופה האזרחית והביטחונית. היא נמצאת ברכיבים קריטיים ולכן סביר שהיא תמשיך ליהנות מהביקושים בעולם ומהרוח הגבית החזקה לשני התחומים".
נזכיר כי בשנת 2016 רכשה קרן פימי את השליטה בחברה מכלל תעשיות של לן בלווטניק תמורת 125 מיליון שקל ולפי שווי חברה של 300 מיליון שקל. בהמשך הגדילה כאמור את ההחזקה ולאחר מכן בשנת 2019 מימשה חלק מהמניות תמורת 100 מיליון שקל.
לפני כשנה וחצי מכרה החברה למגדל ביטוח קרקע שבבעלות מנועי בית שמש שלא היה לה בה שימוש תמורת 320 מיליון שקל.
אתמול דיווחה החברה על גידול של 20% בהכנסות ברבעון השני של השנה ואלה הסתכמו ב-62 מיליון דולר. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) זינק גם הוא והגיע ל-14 מיליון דולר. הרווח התפעולי הוכפל ל-11.2 מיליון דולר והרוח הנקי עלה לשיא של 9 מיליון דולר.
בנוסף, בחברה מציינים כי החוב הפיננסי נטו שלה ירד ל-37.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-53.2 מיליון דולר בסוף שנת 2023.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.