בעקבות זרימת המותגים מסין ולקראת העלאת מס הקנייה: הענף נערך לצונאמי של מסעות פרסום

עוברים לפרסומות: מבול קמפיינים למכוניות בדרך, וקבוצת כלמוביל צפויה להוביל את הגל בתחילת ספטמבר • בקרוב צפויים להגיע לישראל רכבי הקרוס–אובר "פולסטאר 4" • ועוד חדשות מענף הרכב

קמפיין פרסום של LeapMotor / צילום: יח''צ
קמפיין פרסום של LeapMotor / צילום: יח''צ

אחרי "בצורת" ממושכת בפרסום ענף הרכב הישראלי בהשוואה לשנים קודמות, נערך כיום הענף לשיטפון של קמפיינים פרסומיים בפרופיל גבוה, שיושקו ברבעון האחרון של השנה בהיקף כספי מצרפי משוער של 15-20 מיליון שקל. זאת מלבד השקעה של עשרות מיליוני שקלים במיתוג, בהקמת אולמות תצוגה ובקידום מכירות.

ניתוח | הנתונים מגלים: מי היבואנית שמרוויחה הכי הרבה על כל מכונית?
חשש לביטחון הלאומי: לאן מגיע המידע האישי שנאסף על ידי כלי הרכב החכמים?
מבחן דרכים | הרכב הזה אולי לא ינצח בזירת המחיר אבל יש לו ביצועים ואיכות

ריכוז הקמפיינים ברבעון האחרון, שלרוב נחשב חלש, נובע מצירוף אירועים יוצא דופן. בראשם, הזינוק הצפוי בתחרות בענף, בשל השקה של לפחות ארבעה מותגים סיניים חדשים בישראל, שמכוונים לפלחים המרכזיים והגדולים ביותר של שוק הרכב.

הסכמי הזכיינות של הסינים עם יבואני הרכב בישראל כוללים דרישה לפרסום בהיקף גדול. ההשקעה הפעם צפויה להיות גדולה במיוחד, מכיוון שמדובר בהחדרה של מותגים שלמים, שרובם חדשים בישראל ובאירופה.

סיבה נוספת לריכוז ברבעון היא ניסיון של היבואנים למנף שיווקית את הזינוק שצפוי במס הקנייה על רכב חשמלי בינואר 2025, שעתיד להביא לעלייה חדה במחירי הרכב החשמלי. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה בינואר הקרוב מ-35% כיום ל-83%, וילווה בהתייקרות של אלפי עד עשרות אלפי שקלים, בהתאם לדגם. גם אם תהיה התערבות פוליטית לקראת סוף השנה, שיעור המס עדיין צפוי לטפס לכ-45% עד 50%.

כלמוביל תהיה הראשונה

כתוצאה מכך, ברבעון האחרון, לקראת ה"דד-ליין" של מס הקנייה, צפויים להגיע לישראל דגמים חשמליים אסטרטגיים רבים, שיזכו לקמפיינים של "הארד סייל" שמטרתם לצבור מסת מסירות בתחילת 2024. רוב הדגמים והמותגים החדשים הם מתוצרת סין.

את גל הקמפיינים צפויה לפתוח כבר בתחילת ספטמבר קבוצת כלמוביל, בקמפיין השקה ראשון למותג JAECOO (ג'אקו) של קבוצת צ'רי הסינית, ובאופן ספציפי לדגם ג'אקו 7, עם הנעת בנזין, שהוא הדגם הראשון של המותג בישראל. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, הוא בהיקף כספי שמוערך ב-2 עד 2.5 מיליון שקל, ויכלול פרסום בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי חוצות ובדיגיטל. בקבוצה צופים שנה "עמוסה בהשקות", שתכלול עוד שישה דגמים חדשים של המותגים ג'אקו ו"אומודה" מבית צ'רי.

עוד שני קמפיינים אסטרטגיים צפויים לעלות בנובמבר, גם הם בהשקעה של מיליוני שקלים לכל אחד. הראשון הוא קמפיין השקה-החדרה למותגי הרכב החשמליים החדשים של קבוצת דונגפנג הסינית, שמיובאת על ידי "מטרו". בשלב הראשון יתמקד הקמפיין במותג העירוני-חשמלי BOX, שישווק דגם חשמלי קומפקטי חדש באורך כ-4 מ' עם מנוע של 95 כ"ס, טווח של כ-310 ק"מ ותמחור החדרה משוער של 110-125 אלף שקל. את התקציב ינהלו משרד הפרסום גליקמן ומשרד הפרסום הדיגיטלי טוויסטד.

בנובמבר גם יושק קמפיין "ההחדרה-מחדש" של המותג הסיני LeapMotor לישראל תחת היבואנית החדשה קבוצת סמלת. הקבוצה קיבלה לאחרונה את הזיכיון, שהוחזק בשנתיים האחרונות על ידי "מטרו", בעקבות העברת זכויות השיווק של כלי הרכב של Leap באירופה לקבוצת "סטלנטיס". משרד הפרסום ראובני פרידן יהיה אחראי על השקת הקמפיין השיווקי למותג.

ההשקה של LEAP תתמקד בשלב הראשון במכונית עירונית חשמלית קטנה לצד קרוס-אובר משפחתי חשמלי, שיתחרה ב-ATTO בפלח הגדול ביותר של השוק.

DEEPAL: קמפיין החדרה

לקראת סוף השנה צפוי גם להתחיל קמפיין ההחדרה של המותג הסיני החשמלי DEEPAL, מבית קבוצת "שנגאן" הסיני. המותג מיובא על ידי קבוצת "מכשירי תנועה". את הקמפיין ינהל משרד הפרסום הקבוע של מכשירי תנועה, שמעוני-פינקלשטיין.

גם קבוצת לובינסקי צפויה להתחיל לקראת סוף השנה בקמפיין להחדרת הדגמים ההיברידיים החדשים של MG. מדובר בכניסה ראשונה של המותג הסיני מבית SAIC לפלח ההיברידי, באמצעות שני דגמים אסטרטגיים.

אלה יצטרפו לקמפיין ההחדרה המוקדם של הקרוס-אובר החשמלי אקספנג G6 של קבוצת פריזבי, שרץ בחודשים יולי-אוגוסט במגוון אמצעי מדיה בהשקעה של מיליוני שקלים. מקורות בענף הפרסום מדווחים, כי כבר כיום מורגש ביקוש ער למיקומים אסטרטגיים של שלטי חוצות ול"סלוטים" לקליפים פרסומיים בפריים-טיים בטלוויזיה.

סינית ראשונה מתוצרת ארה"ב בדרך לארץ: מאיר תתחיל לייבא את הקרוס -אובר המפואר פולסטאר 4

בחודש יולי השנה הטיל האיחוד האירופי מכסי מגן גבוהים על כלי רכב חשמליים המיובאים מסין. בעקבות המהלך החלו יצרני הרכב הסיניים להיערך להעברת קווי ייצור ומפעלים מסין לאירופה ולארה"ב, כדי לעקוף את המכס, והתוצר הראשון של השינוי צפוי לנחות בישראל בקרוב.

חברת מאיר צפויה להתחיל לייבא בקרוב את רכב הקרוס-אובר קופה המפואר "פולסטאר 4" מהמפעל של הקבוצה בקרוליינה הצפונית, שבו יוצרו עד היום דגמים דוגמת וולבו S60. משלוח ראשון של הרכב כבר יצא החודש מהמפעל לאירופה עם תקינה אירופית.

פולסטאר 4 / צילום: יח''צ
 פולסטאר 4 / צילום: יח''צ

זהו רכב גדול בעל עיצוב ייחודי, שאורכו 4.84 מ', גובהו 1.54 מ' ואורך בסיס הגלגלים שלו 3 מ'. הוא ישווק באירופה בשתי תצורות הנעה: גרסת טווח ארוך עם מנוע בודד בהספק 272 כ"ס וסוללה של 100 קילוואט עם טווח של עד 610 ק"מ ב-WLTP; וגרסה דו-מנועית עם הספק משולב של 544 כ"ס וסוללה של 100 קילוואט, עם טווח של עד 580 ק"מ. המחירים בגרמניה נעים בין 63 ל-71 אלף אירו ללא מסים, שניתן לתרגם אותם בישראל לכ-350-450 אלף שקל במיסוי של 35%.

סקודה אוקטביה ופולקסווגן T-Rock מחודשים נוחתים בישראל

קבוצת צ'מפיון ממשיכה בגל ההשקה של דגמים חדשים ומחודשים מבית קבוצת פולקסווגן, והשבוע הצטרפה גם סקודה אוקטביה המשפחתית להיצע. המכונית עברה עדכון חיצוני קל, וקיבלה תא נוסעים משודרג, שכולל שיפורים בהנדסת האנוש, מערכת מולטימדיה חדשה ועוד.

היצע המנועים כולל מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין בהספק 116 כ"ס, עם צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של כ-20 ק"מ לליטר. המחיר מתחיל בכ-151 אלף שקל, נמוך בכ-5,000 שקל ממחיר הבסיס של הדגם היוצא. במקביל תשווק המכונית עם מנוע טורבו-בנזין בהספק 150 כ"ס, בשלוש רמות אבזור, במחירים שבין 156 ל-180 אלף שקל.

סקודה אוקטביה / צילום: יח''צ
 סקודה אוקטביה / צילום: יח''צ

השבוע גם השיקה צ'מפיון את הדור החדש של הקרוס-אובר הקומפקטי T-CROSS. הרכב עבר שינויים מקיפים בעיצוב הפנים והחוץ, וקיבל אבזור תקני משודרג. הוא משווק עם מנוע 1 ליטר טורבו-בנזין בהספק 115 כ"ס, ומחירו נע בין כ-153 ל-170 אלף שקל.