חברת התשלומים HYP דיווחה הבוקר (א') על מתקפת סייבר המשבשת את שירותי התשלום והסליקה של החברה. על-פי הדיווחים, המתקפה החלה בשעות הבוקר וגרמה לשיבושים נרחבים בתשלומי אשראי, כמו גם באפליקציית ביט.
● מתקפת ביפרים אבל הפוך. האם גם ישראל חשופה?
● תמורת 300 מיליון דולר: ענקית התוכנה קראודסטרייק רוכשת חברת סייבר מתל אביב
"בשעה האחרונה חווינו מתקפת מניעת שירות על חלק משירותי החברה וספקיות התקשורת המחוברים אלינו", מסרה החברה בהודעה. בהמשך עדכנה כי למרות שהמתקפה נחסמה בתחילה, היא התחדשה "בדקות האחרונות בחלק מהמקומות".
המתקפה משפיעה על פעילות חברת הסליקה קרדיט גארד, המהווה שחקן מרכזי בשוק הסליקה המקומי. החברה מספקת שירותי סליקה לעסקים רבים במשק, ביניהם רשתות קמעונאות מובילות, בתי קפה ושירותי תחבורה.
כמו כן, כאמור בשעות האחרונות משתמשי אפליקציית ביט מדווחים על קשיים בביצוע העברות כספים, כאשר חלקם אינם מצליחים כלל להיכנס לאפליקציה.
מבנק הפועלים נמסר כי אכן "חלק מהמשתמשים של ביט חווים שיבושים". ההסבר לכך הוא שפעולת חיוב באפליקציה, כמו פעולות חיוב אחרות באשראי, עוברת דרך ספק סליקה, ולכן חלק ממשתמשי ביט עלולים לחוות שיבושים במקרה שהעברת התשלום ו/או חיוב האשראי נעשים בסליקה של קרדיט גארד.
ממערך הסייבר הלאומי נמסר כי "בשעתיים האחרונות מתקפת עומסים על חברת סליקת האשראי הייפ-קרדיט גארד גרמה לשיבושים זמניים ביכולת השימוש בכרטיסי אשראי בחנויות ובשירותי תשלום נוספים. מערך הסייבר מבהיר כי מדובר במתקפה חיצונית למערכות שמייצרת עומס על השירות, אך שאינה משפיעה על פרטי האשראי ואינה מהווה סכנה למידע הפיננסי של אזרחים. המתקפה נמצאת בטיפול ובהכלה, והמערכות בשלבי עלייה בצורה בטוחה חזרה".
נזכיר כי לפני כשבועיים דיווחה חברת שב"א, המספקת את התקשורת בין גופי הסליקה השונים בעת ביצוע חיובים בכרטיסי אשראי, כי חוותה שיבושים ומנעה סליקה של עסקאות בשל תקלה שמקורה במתקפת סייבר. אז התקלה תוקנה בתוך שעות אחדות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.