146% בשלושה שבועות: המניה הישראלית שהפתיעה והקשר לשורטיסטים

מניית הביטוח הדיגיטלי יותר מהכפילה את ערכה בעקבות דוחות כספיים שהפתיעו את השורטיסטים והגדילו את הביקוש למניה • גם בחירתו של טראמפ ותחזיות ההנהלה תרמו לזינוק

מימין: דניאל שרייבר ושי וינינגר, מייסדי ומנהלי למונייד / צילום: אתר החברה
מימין: דניאל שרייבר ושי וינינגר, מייסדי ומנהלי למונייד / צילום: אתר החברה

השבועות האחרונים היו טובים מאוד למשקיעים במניית למונייד , ולא קלים לשורטיסטים שהסתערו על המניה בשנים האחרונות. חברת הביטוח הדיגיטלי מישראל, בניהולם של המייסדים דניאל שרייבר (מנכ"ל) ושי וינינגר (נשיא), הציגה לאחרונה תוצאות טובות מהצפוי בדוחות הרבעון השלישי ומאז מנייתה התחילה לטפס. השבוע ערכה החברה כנס משקיעים בניו יורק, והמניה הגיבה בחיוב גם לכך.

צים הרוויחה מעל מיליארד דולר ברבעון; המניה מזנקת בוול סטריט  
דוחות חזקים לוויקס: הרווח זינק ב-40%, התחזית השנתית עלתה 
מטיסה 90% מהישראלים לארה"ב ולא משלמת מס: הנסיקה במספרים של אל על 
עכשיו יותר מתמיד: האם כדאי להשקיע במניות ערך או צמיחה? 

הכנס נערך תחת הכותרת "ממיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר", כשהכוונה לפרמיות שבידי החברה שצפויות להגיע ברבעון הבא למיליארד דולר, ואיך החברה תגדיל אותן ל-10 מיליארד דולר בשנים הבאות.

בסה"כ מניית למונייד יותר מהכפילה את ערכה תוך שלושה שבועות, עם זינוק של 146% מסוף אוקטובר. בכך למעשה חזרה להיסחר במחיר גבוה ממחיר ההנפקה הראשונית שלה, לראשונה אחרי יותר משנתיים שבהן נסחרה המניה מתחת למחיר ההנפקה, שבוצעה בקיץ 2020. במחיר המניה הנוכחי, כ-46 דולר, שווי השוק של למונייד בבורסת ניו יורק הוא כ-3.3 מיליארד דולר. למרות ההתאוששות המרשימה, המניה עדיין רחוקה מרמות השיא של תחילת 2022, אז נסחרה מניית למונייד במחיר של פי 4 מזה הנוכחי.

למונייד נחשבת כאמור למניה החביבה על שורטיסטים בוול סטריט. לפי נתוני Yahoo Finance, בסוף אוקטובר שיעור השורטים במניה היה 30.1% מהסחורה הצפה (כ-21.9% מהון המניות). שורט - מכירה בחסר, היא דרך לייצר רווח מנייר ערך שלהערכת המשקיעים צפוי לרדת, כלומר הימור נגד אותו נייר. הסוחר מקבל בהשאלה את הני"ע מבעליו, מוכר אותו בשוק ולאחר מכן רוכש מחדש כדי להחזיר לבעלים. אם כפי שהעריך הסוחר הנייר ירד, הוא מרוויח מהמהלך, ולהפך.

כשהשורטיסטים מגלים שטעו בנוגע לנייר מסוים, והם מעוניינים לסגור את פוזיציית השורט (להתכסות), הם רוכשים את הנייר ובכך למעשה מגדילים את הביקוש לו. לתופעה כזו קוראים "שורט סקוויז". ייתכן שחלק מהעליות בלמונייד בתקופה האחרונה קשורות לכך, כפי שהעריך לאחרונה עדי בבאני, מדסק המניות הגלובלי במיטב בית השקעות; לדבריו, "למונייד סיפקה הפסד נמוך מהצפי והמניה הגיבה בעלייה קיצונית. מעבר לשמחת המשקיעים ועדכון תחזיות במודלים שמביאים איתם גל עליות, המניה הייתה עמוסה בפוזיציית שורט, ועצם העמידה ביעדים שלחה את השורטיסטים להתכסות, ובכך לתת תגובה עודפת על העלייה שציפינו לראות".

עקפה את מחיר היעד

למונייד סיכמה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 136.6 מיליון דולר, צמיחה של 19.3% מהרבעון המקביל. ההפסד הנקי העמיק ל-67.7 מיליון דולר, מ-61.5 מיליון דולר אשתקד, והתזרים החופשי היה חיובי ברמה של 48 מיליון דולר.

מלבד התוצאות הטובות מהצפוי והתכסות השורטיסטים, גורם נוסף שתומך בעליות במניית למונייד הוא הראלי האחרון במדד ראסל 2000. המדד, שכולל 2000 מניות קטנות במונחים אמריקאיים, זינק בעקבות בחירת דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, בעקבות הוודאות שנוצרה עם הבחירה והציפייה שכהונתו תיטיב עם חברות שפונות לשוק האמריקאי. למונייד, הרשומה כחברה אמריקאית, היא חלק מהמדד.

אז אחרי זינוק בשיעור תלת ספרתי במניה, האם יש לה עוד לאן לשאוף? לפי נתוני Yahoo Finance רוב האנליסטים נייטרליים בנוגע למניית למונייד, והזינוק בה עקף את מחיר היעד הממוצע של האנליסטים, שכעת נמוך ב-37% מהמחיר בבורסה. אחד מהנייטרליים הוא אופנהיימר, שלאחר הדוחות כתב שלמונייד מציגה התקדמות וצמיחה רווחית. להערכתם, למונייד תוכל למנף את הדאטה שלה לאפליקציות נוחות למשתמש.

תציג "רווח מסיבי"

ייתכן שחלק מהאנליסטים יבחרו לעדכן את מחירי היעד בעקבות יום המשקיעים. המנכ"ל שרייבר הציג בו תחזית אופטימית לעתיד החברה. לדבריו, היום יש בלמונייד יותר אפסייד ופחות דאונסייד בהשוואה לכנס הקודם שנערך לפני שנתיים - בין היתר למשל החברה כבר אינה שורפת מזומנים, אלא מייצרת אותם, והצמיחה השנתית הממוצעת גבוהה יותר. "העסק גדל פי 6 מאז ההנפקה, בעוד שההוצאות התפעוליות ירדו", ציין.

למונייד מצפה להציג תזרים חיובי בדוחות 2024, לעבור ל-EBITDA חיובי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ב-2026, לרשום רווח נקי ב-2027 ובהמשך, לדברי שרייבר, להציג "רווח מסיבי". זאת מאחר ש"הצמיחה של למונייד מאיצה, וההוצאות נשארות ללא שינוי".

מנכ"ל למונייד דניאל שרייבר מסר: "הדגמנו לשוק שהטכנולוגיה של למונייד מניעה הצלחה באמצעות מחירים תחרותיים, הערכת סיכונים מדויקת וחוויה יוצאת מן כלל. האסטרטגיה שלנו מן היום הראשון הוכיחה את עצמה כנכונה וכזו שתוביל אותנו אל עבר היעד הבא: 10 מיליארד דולר בפרימיום".