אלפאבית (גוגל) , חברת האם של גוגל ו-וואימו, דיווחה הלילה על עלייה בהכנסות ל- 90.23 מיליארד דולר ועל שיפור ברווח הרבעוני למניה, 2.81 דולר. בכך מכה אלפבית את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 89.2 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.03 דולר. נתונים אלה מהווים גם עלייה מרשימה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמדו המכירות על 80.5 מיליארד דולר ועל רווח למניה של 1.89 דולר.
זהו הדיווח הראשון של אלפבית לאחר ההודעה מהחודש שעבר על רכישת וויז ב-32 מיליארד דולר במזומן, אך העסקה לא הוזכרה בדוחות. העסקה טרם נסגרה כיוון שעליה לעבור כעת סדרת אישורים רגולטורים בארה"ב ובאירופה, משימה לא קלה בשל גודלה של העסקה והפרופיל הגבוה של הרוכשת. מעבר לפינה ממתינה גם חקירת ההגבלים העסקיים בארה"ב על קשרי גוגל ודפדפן כרום והאיום האפשרי כי ענקית החיפוש תאלץ למכור את הדפדפן הפופולרי. OpenAI היא אחת מהרוכשות הפוטנציאליות.
הכנסות הענן של גוגל עמדו על 12.27 מיליארד דולר, גבוה מהציפיות שעמדו על 12 מיליארד דולר, אך עדיין גבוה ביחס לתוצאות הרבעון המקביל שעמד על 9.6 מיליארד דולר. עם זאת, קצב הצמיחה של התחום ירד לאזור ה- 25% מרבעון לרבעון, נמוך ביחס לקצב הצמיחה ברבעון הקודם שעמד על 30%. פעילות הענן של גוגל היא הקטנה מבין שלושת השחקניות המרכזיות בתחום, נוסף על אמזון ומיקרוסופט, אך היא צומחת בשל ההתמקדות של גוגל בעיבוד AI וכן בשל הרצינות שמפגינה גוגל בתחום הסייבר עם רכישת וויז.
"התוצאות של החיפוש והפרסום ביוטיוב קריטיות"
ג'וש גילברט, אנליסט באיטורו, מציין כי "השוק שם את הדגש על ביצועי גוגל קלאוד וקפיצת המדרגה בטכנולוגיות ה AI של ג'מיני. המשקיעים בעיקר מחפשים הוכחות לכך שיכולות AI חדשות, מתשובות מבוססות ג'מיני ועד כלי כתיבה חכמים ב-Workspace (זירת היישומים השולחניים, המתחרה של גוגל באופיס) יצליחו לגייס יותר לקוחות עסקיים והכנסות כתוצאה מכך". גילברט צופה קצב הכנסות לגוגל שנע בין 25%-30%, גבוה יותר מזה של מיקרוסופט ואמזון. "המומנטום הזה קריטי להצדקת השקעה של 75 מיליארד דולר בבינה מלאכותית במהלך 2025 - השקעה שהמשקיעים מקווים שתזניק את פעילות הענן ולא תהפוך לטעות יקרה. אחרי האטה מסוימת במכירות הענן ברבעון הקודם, המשקיעים יחפשו סימנים לביקוש יציב וחזק.
"לצד זאת, הפרסום עדיין מהווה את מקור ההכנסה המרכזי של החברה, כך שהתוצאות של החיפוש והפרסום ביוטיוב קריטיות", ממשיך גילברט. "השאלה היא האם גוגל מצליחה לשמור על ההובלה שלה בשוק הפרסום מול תחרות הולכת וגוברת מצד אמזון , טיקטוק ומטא . מניית אלפאבית איבדה 20% מתחילת השנה, והיא נחשבת לזולה ביותר מבין מניות 'שבעת המופלאות', עם מכפיל רווח עתידי של 17 בלבד - נמוך אפילו מזה של קוקה קולה (25). זה מה שהופך את המניה לאטרקטיבית, במיוחד אם תמשיך להראות צמיחה בענן.
אלפאבית עקפה את התחזיות בשמונת הרבעונים האחרונים, אך המניה עלתה רק בשלושה מהם ביום שלאחר הפרסום - מה שמדגיש כמה צמיחה בתחום הענן חשובה יותר לרוב המשקיעים מאשר רווחיות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.